AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.811

Är det värt att gå vidare med denna bil?

Sida 7 av 14
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Man är osäker så nu känner jag att det är bekräftat :)
Syna den här bilen lite närmare Länk. En raritet enligt Scheckheft och det säger inte lite om det kommer från honom.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Den ser ut som den jag hade och inget mer i mina ögon, men otroligt snyggt. inget illa menat men jag vill inte ha en med så många mil.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker också den sv-sålda 728-01 med M-pkt i Gbg känns intressant, dock är priset i högsta laget även på denna. Jag tror denna bil har bytt ägare några gånger det senaste året, själv såg jag den för snart ett år sen och den gav då ett helt ok intryck. Som sagt är det ju ganska ovanligt med M-sportpkt på E38 vilket gör denna bil lite speciell. Är priset förhandlingsbart tycker jag det är ett intressant alternativ att gå vidare med

BMW CS #5139
Jag hade personligen släppt bilen i Falkenberg endast på grund av det dryga svaret i deras sista mail till dig gabber.

Kan man inte bemöda sig att bemöta kunderna på ett hövligt och professionellt sätt så undrar jag hur firman egentligen sköts i övrigt. 87tkr för en snikutrustad 728 -99 med ABS-fel, rost, repor och pixelfel...Jag tackar jag...
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Min teori är att hans lån på bilen är över >=80k typ som han måste få bort. Bilen är på kredit hos GE Money Bank så.
Scheckheft
gabber, med all respekt, det din bil har gemensamt med den i Gbg är färgen och fälgarna. Sedan upphör alla likheter. Sportpaketet innebar ett tillägg på drygt
50 000 riksdaler. De flesta valde dock bort sportstolen till förmån för konturstolen i nappa eller montana :( 728, 750 med sportpaketet är sällsynta.
Sportpaket = för E38 finsmakare :)

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
gabber

728 i Falkenberg blir bara värre och värre ju mer information man får tillhandahållen. Jag tycker du gör helt rätt som släpper den tillsammans med den svarta 728 m-pkt. Även om m-pkt på E38 är unikt i sig. Rikta istället in dig på priserna vi diskuterade tidigare ungefär som den svarta 728 -99 som jag talade så varmt om. När jag tänker efter har jag sett FLO290 en del uppe i Lysekil iom att min farmor bodde där tidigare, så det stämmer mycket väl att det har varit Scanraffs VD som brukat den.

Ang att 18/19-fälgar skulle öka värdet på bilen upp till 15.000 kr är helt osannolikt. Min 740 som är säljbar för runt 45.000 kr skulle alltså vara värd 60.000 kr helt plötsligt bara för att det sitter 18" Radialeker 32 monterat.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
gabber

Som jag förstår det har du redan en 728 -96? Men du vill ha en facelift av kosmetiska skäl ungefär som jag? Jag börjar bli trött på min bil som ligger mellan 1,8-2,0 l/mil så fort man åker ned till Coop Forum och handlar. Man tror ärligt talat att bensinen läcker ut någonstans. Så egentligen letar jag också 728 då jag har som förhoppning att skicka iväg min 740 den närmsta tiden. Vi kanske kan utbyta erfarenheter av intressanta objekt tillsammans... :-P

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Sahlsten:
Tyvärr så har jag inte en 728 längre, den såldes, en skitbil för 30k köptes och nu är jag sugen igen.
Då är jag med dig. Jag blev lite förvirrad av, Äger följande BMW: 728iA -96.
Hur långt har du kommit på den villrådiga 728-vägen nu då?

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Jag hittar alltför sällan anledning att njuta av landsvägen, ändå ligger min på 1,25-1,30l/mil och har gjort det sedan jag nollade den för 6 månader sedan.

Det tror jag nog, men då talar vi V8 M62 med enkelvanos och det gör sitt på bränsleförbrukningen. Jag har första generationens M62 4,4 som är lika törstig som M73 V12.

Jag skulle gärna vilja se lite bilder på din 740 -99, mycket vackra bilar.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
P.S Det är väl din grå med svart skinn som ligger på Garaget?

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Precis!:) WHP 004. Tyvärr hamnar den på blocket snart pga studier.

Det är inte säkert, jag är en given intressent. Du får säga vad du vill ha.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Så här svarar säljaren direkt till mig då jag skrev igår om att åtgärda felen.
Håll er borta från Falkenberg säger jag bara, jävla bönder som tror de sitter på en Bugatti från 1800 talet eller nåt.

"VÄNLIGEN KÖP DEN ANDRA BILEN"
gabber: Vad då? Betyder det att de läser tråden? :)

Vilka skojare...
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Nej, jag mailade deras 2 säljare då ägaren säljer via dem och inte lämnat mailadress. Då fick jag svar.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Det är ju otroligt,

så fort jag säger att ABS måste fixas innan jag kan köpa, titta eller ge bud så drar de/slutar svara.

Den andra -99 han slutat svarar mig då jag bad honom fixa ABS innan för jag vill inte köpa en bil och åka till verkstaden direkt.

Han slutar svara helt, hur ska de sälja när dem håller på så här?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.