|
Sida 3 av 14
|
|
|---|---|
Gemini__ |
Den låga bränsleförbrukningen får du på köpet dessutom. =) |
| Låg och låg :) lägre i alla fall | |
|
Gabber. Nu förstår jag inte, du skriver om båda bilarna i Slippys länkar "inga fälgar" men vad jag kan se så har ju båda bilarna fälgar, och den första t o m 18" fälgar. Vad är det du menar? Att allt utom 22" ultrapimpblingfälgar är "inga fälgar"? Känns ju i alla fall för mig en smula eget att först vilja ha en 728i för det skule bli lite billigare än en 740i, men sen kasta ut kanske 20-40 000 kr på nya blinghjul för att våga visa sig i bilen. Jag kan ju säga som så, att det nog blir en klart sämre ekonomi då oavsett ekonomiska tider så tror jag 728 mindre lättsålda än 740, samt att stora dyra blingfälgar också brukar ha dåligt andrahandsvärde. Jag skulle om jag absolut skulle ha en 728i, i första hand kolla upp skicket och sen fick det gärna vara originalfälgar på den, därför att skicket i förhållande till priset är det viktigaste. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig varför du "gabber" är så insnöad på den där dyrgripen. Men om du får den till rätt pris så är den nog inte så dum, trots 3-seriemotorn;) |
|
|
Dr Tinnitus När jagskriver att den inte har fälgar innebär att jag förmodligen måste byta(vilket jag inte vill) för att få en snygg bil. Min förra bil med parallelleker 37 M fälgar är det som är snyggast i mina ögon. Sedan Alpinafälgar men dessa ACE är inte helt felheller. Men på Slippys länkade bilar så var det inga fälgar, så jag räknar med att det måste en dag införskaffas ändå. Ska kolla in 728 men om den inte går ner i pris går jag efter de andra. Dock är de inte optimal färg heller. Jag vill ha en bil jag trivs i och som jag älskar när jag tittar på. Inte vill jag ha en bil som är ful men har få ägare och mil??? Alla har sina krav och önskemål vid bilköp, men alla bilköp är idiotiska i slutändan. |
|
|
På den som trådskaparen länkar till: Fälgarna som sitter på verkar inte ingå i priset. Står ju att dom tillkommer. Och sen så ser inte förar dörren helt ok ut. Kolla på listen. Stämmer inte riktigt med bakdörren. Och sen så ser den ut o va i en annan nyans i färgen. Svårt o se på bild. Men ser så ut. Annars ser den mycket fin ut. Men inte 119k snarare 70-80 kanske. |
|
|
Uppdatering: Vi var dit och kollade bilen och provkörde. Finns minus och finns plus men i helhet som sammanfattning så säger jag bara att jag älskade bilen. Den är i grymt fint skick i lack, kaross, underredet samt skinn, lack på träet och övrig interiör. Nybilsdoft och känsla är kvar, otroligt. Fälgarna var enorma med 275/35 däck bak på 19”, dyra samt HR spacers. Vinterdäcken är på Nokian XX(dyra) helt nya på 18" original BMW fälgar Bilen har ingen nav och inte heller standardradion/färddator. Den är utbytt mot en Kenwood cd spelare. Ingen BMW växlare finns. Bilen har en liten rostfläck på undersidan av dörren 3-4 mm samt ett litet skrapmärken undersidan av skärmen fram, vänster som inte syns men som säljaren pekade ut. Sedan lyser ABS lampan konstant, enligt säljaren är det en givare(plast) som är glapp, jag vet inte vad kan det vara och kosta – är det allvarigt? Största felet med bilen som säljaren inte nämnde men som jag märket vid provkörning var pixelfel i displayen, det var rätt mycket och stör att man har en sån cool bil men som visar så mycket fel. I övrigt så låter motor inget, körningen gick perfekt, den är grymt tyst och kvick samt känslan av de breda däcken samt styvhet gjorde att den var otrolig skön att köra. Har gett bud och de får återkomma, även om dem på plats sa att det var för litet så är denna bil min inom et par veckor. |
|
|
Den lysande ABS-lampan är säkerligen en kass ABS/ASC-enhet. En ny kostar skjortan men man kan tydligen skicka iväg enheten på reparation till USA för 2500kr. Kan visserligen vara en trilskande sensor men jag skulle nog ta det säkra före det osäkra och få det kollat. Med hänsyn till rosten, repan, pixelfelen och ABS-lampan skulle jag inte bjuda mer än 60. Möjligen 65-70 om ABS-felet åtgärdas innan leverans. |
|
|
Tycker den första av Slippys länkar har precis dom fälgarna man vill ha... men det är jag.. :) Här är en till; Länk |
|
|
Personligen, för den bil jag letar nu, så betalar jag hellre mer och får nåt som är 100% det jag vill ha - inga "går att fixa i Tyskland", "fixa pixlar - sen nån gång" etc... Det har en tendens att dyka upp sånt längs resan i alla fall, men att ge sig in i det redan initialt känns inte som vad jag letar efter. Hade jag inte bott på västsidan hade jag åkt och kollat på den här; Länk Sen är frågan 750 eller 740... |
|
|
Depeche: Det är svårt, för att inte säga omöjligt att hitta en 10 år gammal BMW utan några fel alls. Pixelfel får väl ses som ett standardfel som är ganska lätt och billigt att åtgärda. Vad gäller E38:an som tråden avhandlar så skulle i alla fall jag ladda upp med extra pengar för att ha i beredskap för ett eventuellt byte av kylsystem, bussningar, stag, remmar osv. Vid dessa mil och ålder brukar en hel del grejer ge sig. En sak jag lärt mig av mitt BMW-ägande är att det kostar rätt bra med pengar att hålla en gammal "lyxBMW" rullande och i klanderfritt skick. :) |
|
|
Depeche_Mode: Frågan är om milen stämmer på bilarna du länkar till. Vem köper en 7-serie-BMW och kör lite drygt 1000 mil om året? Jag är skeptisk. Och varför skriver man inte ut att bilarna är importerade, vilket jag antar att de är. Seså, flytta dig |
|
|
Zed82; helt rätt, man får ju vara beredd... :) Sen får man bestämma sig för om man ska lämna det därhän, eller pilla med det, om det är småsaker. Just suttit och funderat på om jag ska fixa pixelfelet på min 735, eller låta det gå vidare. Beror nog på om jag hittar den 740/750 jag vill ha, och när... Gmag; jag slog en signal till ägaren på den jag länkade till. Han hade förvisso alla besiktingar, men å andra sidan kan det ju ha skruvats precis "i tid". Fast vete 17 - jag tycker inte det är totalt orimliga mil på dom. Att import inte nämner importen behöver ju inte heller vara skumt. |
|
| "Att Import inte nämner importen" - bra svenska, men ni fattar... :) | |
|
Det är klart att milen KAN vara ok, jag tycker bara att det är skumt att mätarna på många lyxbilar verkar stanna vid 12000-13000 mil, oavsett årsmodell. Seså, flytta dig |
|
|
Till er som tycker 80k är för mycket för en 728. Ni måste måste ta hänsyn till historian också samt skicket och efterkostnaderna. I reservdelar kosta E38 lika mycket antar jag 728 till 750 förutom vissa specialgrejor som EDC till 750 m.m jag letar 728 mest för bensin/försäkringens skull. just denna har det jag behöver i form av model, utseende osv det enda som är ??? är denna ABS givare. finns inte denna på en skrot att plocka och byta enligt guide på Mektips? att bilen är på skrot är ju för något annat, borde alltså finnas. rosten är ju löjligt att ni ens tar upp, ni vill inte ha rost på en 10 år gammal bil i Sverige? det lilla rost som jag kunde se fixas utan problem och är inte negativt alls. pixelfelet finns företag som fixar med garanti eller så fixar man så gott det går själv, ser inte heller det som problem även om allt kunde varit perfekt. enda felet är som sagt ABS givaren samt att ni ser dörren och dess nyansskillnad. jag märkte inget när jag var där men det var för att jag inte letade. kan det vara krockad och nylackat igen? om vi ponerar att den krockats/repats och målats om? so what? det betyder väl inte att bilen är kass heller. så slutgiltigen vill jag säga att om ni letar en perfekt E38 med allt och 0 brister som t.ex. den ovan Individualen 740. Den är på bild underbar, har allt och är unik med mil och utseende. Jag mailade 100k bud och bad honom att återkomma om det var intressant, visste innnan att det var lågt. Han mailar och säger att han tackat nej till 150k idag. Vill ni ha en felfri bil vid INKÖP så får ni betala för er. Nu vill jag ha lite mer info om ABS problemet tack. |
|
|
Historiken här är att den importerades av en kompis efter 10 mån i Tyskland, sen dess har den gått till en ägare och sedan till ägare och företaget. 2-3 ägare samt företaget är samma familj och bilen är väl omhändertagen. Säljer nu för att köpa en kombi säger han. Visst, alla historien låter fejk när det gäller bilar men jag har en teori. Bilen är i bra skick och därav det höga priset från början som avskräck många/alla. De har inte gått ner då bilen förmodligen inte gett problem eller höga reparationskostnader. Dvs bilen håller måttet och priset är inte så lågt som övriga. Det finns många skräpalternativ till halva mitt bud. |
|
|
gabber: Du är knalltorsk, mentalt har du redan köpt bilen. Du kommer med flera argument som enligt dig rättfärdigar bilens höga pris. Om säljaren ser den här tråden kan du glömma att du får den silverfärgade 728:an för något annat än annonserat pris. Själv så stämmer jag in i kören som säger att bilens värde är högst 80' Och den här mörkgrå 728 Länk hade jag kollat på innan ett köp av den silvriga. |
|
|
Vilken helomvändning, först är den värd max 45.000 kr men nu plötsligen 100.000 =) Själv tillhör jag inte "lågvärderarna" på detta forum och håller med om att en riktigt fin bil skall kosta lite mer än genomsnittsexemplaret, men 119.000 kr för denna 728 känns som rena tramset. Jag skulle också säga 70-80, men då skall den vara klockren. Annars denna Länk och lägg 15.000 på ett par 19" fälgar om man nu vill ha det, känns betydligt vettigare BMW CS #5139 |
|
|
J.L den bilen är sjukt prisvärd jämfört med den för 119' och alla andra med priser runt 70-80'. Mycket märkligt att säljaren till 119' bilen tackade nej till ett bud på 150' dessutom:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.