AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.812

Är det värt att gå vidare med denna bil?

Sida 11 av 14
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Länk är fel färg för mig och det är en 10 cm buckla på bagaeluckan.
Mu
2
Muath
Bmw 740 Individual -00
Personligen tycker jag bilen är unik, när det gillar färg, utrustning m.m. Det är ju inte en standard E38a. Det var ju mycket snack om det där med reg nr =). Då jag bor i Malmö och haft lite dåliga upplevelser så tror jag någon här borde förstå att jag är lite försiktig med det. Folk som har ringt och varit intresserade och så har fått all info om bilen samt regnr. Jag har varit tveksam till vissa som har mailat. Jag får be om ursäkt för dem som har fått fel uppfattning.

mvh/
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det som gör Muaths bil unik,är ju att Carbon Svart är mycket ovanligt på E38.
Även färgen på skinnet är ovanlig.
Sen gör det ju inte saken sämre att det sitter 20 tums Alpina på den.
Har också sett denna bilen "live",när den rullade i Särö-trakten.
Sen kan man givetvis ha synpunkter på allt chromet på den.
Men om man söker en fin e38,som man ska vårde som en entusiast bil under några år. Så tycker jag att det är värd att lägga lite extra pengar.
Sen hur mycket extra man är beredd att betala för att få en unik bil,är ju upp till var och en.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Hade det varit lite närmare ner från Göteborg hade jag fasen åkt och kollat på Muath´s bil. Känns som man vill se den IRL. Jag tror första känslan när man sätter sig är helt annorlunda än skinnet på bilder, och även helt avgörande för om man gillar det. Men är den juste överlag och allt stämmer är den ju rimligt pris-satt tycker jag. Jag gillar cromet dessutom. Däremot skulle jag slänga av 20"arna som sagt.

Tog ut E30-cabben idag, och visst var det kul, men... Det är för kort säsong och jag orkar inte med två entusiastbilar tyvärr.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
M.A.
Vad menar du med Carbon Svart, vad syftar ni på och som är unikt?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Färgen,som heter Carbon Svart är mycket ovanlig på E38. Detta är en färg som bara kunde beställas till M-bilar,men kunde beställas till övriga BMW-modeller genom Individual-programmet.Dvs. svin-dyrt.
Detta gjorde att ytterst få E38:or fick denna färgen.Det är det jag menar är unikt.Sen om man lägger till det ovanliga lädret.Blir den ju än mer unik.
Sen tycker jag att 20-tums Alpina är helrätt på en E38.Dom är också värda en slant.
Vi kan i alla fall konstatera att ovan nämnda bil är ytterst svårvärderad med tanke på färg, inredning och utrustningsalternativ.

Det var för ovanlighetens skull också med en liknande 740 E38 facelift idag på Westsektionens körning till Uddevalla, som var svart metallic hade moccainredning och 20" Alpinafälgar med 4 st utblås.

Jag vet inte om ägaren är medlem här på forumet men jag vill bara göra honom uppmärksam på att bilen ser helläcker ut!

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Bilen,Philip pratar om är denna:
Länk
Länk
Är den inte vacker så säg... :-)

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Jo den var riktigt vacker. Gillar orange blinkers bättre än vita.
Länk
Detta måste vara den optimala 728:an för gabber. Jag känner till den sedan tidigare. Åk och köp!

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Kul film i annonsen... :-)

/Rickard
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Gillar filmen också. Man väntar sig ju det vanliga fjortisvarvandet men istället får man en skön funktionsdemonstration av bilens baklucka. Ett köpskäl så gott som något ;-)

Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den sista bilen med filmen fick jag grymt bra vibbar på.
Har synat den sista 728:an på nära håll och kan intyga att den är i utmärkt skick. Ägaren har inte sparat på krutet när det gäller att hålla bilen i skick.

Fina BBS-fälgar var det också, det är bara att åka och titta gabber! :)
Det som skulle vara grädden på moset när bilen ändå är så välutrustad och ligger i prisklassen 70.000 kr är komfortstolar och 4:3 navi. Men man kan inte få allt här i livet. Skicket och historiken är a och o som diskuterats miljontals gånger tidigare.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Sahlsten, M.A:
Den bil ni visar upp ser jävlig fin ut men utblåsen är hemska, jag hatar att se undersidan av en bil när jag står upp. Hoppas ni förstår vad jag menar.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Den sista 728 är inget för mig, den har manuella stolar och jag vill ha fina fälgar, tyvärr är det fult i mitt tycke.

Sen om bilen är i perfekt skick kanske stämmer, säger inget om det.

Just nu vill jag köpa en bil som har allt som jag önskat mig även om det kostar och jag inte har råd :)
Gabber: 728 i Falkenberg hade manuella stolar och var i övrigt spartanskt utrustad.

Den svarta har troligen mer utrustning i övrigt, är billigare, i bättre skick men den saknar ju "dubz". :) Kom in i matchen nu, du kan inte bedöma bilar utifrån fälgar som sitter på. Fälgar köper du lätt i efterhand, förslagsvis Alpinafälgar i 18 eller 19 tums storlek. ;)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Zed82:
Väntade på ett sådant svar och jag inser nu att jag var dum i huvet som ens åkte och la bud på 728 i Falkenberg. Stirra sig blind på fälgarna.

Men jag har en annan på G som jag vill ha, om det inte går så får vi se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.