AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
58.813

Är det värt att gå vidare med denna bil?

Sida 10 av 14
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En sak att tänka på är att Eurokursen just nu gör bilimport mindre lönsamt än någonsin.

gabber
Golf 1.6 2008
Vad anser ni Länk vara värd egentligen? Ser inte att någon kommenterat denna bil.

Han säger till mig direkt, ge mig 135k så är bilen din men vägrar ge ut regnummer.

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Vad anser ni [LÄNK] vara värd egentligen? Ser inte att någon kommenterat denna bil.

Han säger till mig direkt, ge mig 135k så är bilen din men vägrar ge ut regnummer.

Jag tror det är stor chans att bilen verkligen är väldigt fin. Den kanske ändå är lite dyr för 135 00 kr, om man nu bara ska stirra sig blind på just det exakta aktuella marknadsvärdet. Men kanske inte så dyr eller helt rätt för den som vet vad han vill ha och kan betala det priset. Det lär ju inte finnas så himla många E38 i just det utförandet och skicket trots att det finns många E38 på begmarknaden. Här får alltså var och en själv värdera vad man tycker en sådan mer eller mindre unik bil får göra för avtryck i plånboken.

Själv är jag ju helsåld på L-modellen, och tycker att färgen på skinnet i de flesta Indivdual blir i bästa fall "uppseendeväckade" men tyvärr allt för ofta bara grällt för kontrasterande och fult, ungefär som "kolla vad jag hade råd med". Det är sällan man ser Individual som ser bedövande lyxiga ut med sober elegans och smakfullhet, tyvärr.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Å här har ni en bortappad........ nolla....... 0......

Ge oss EDIT NUUUUUUUUUUUU!!!!

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hade jag haft råd hade jag köpt den direkt, mest för att den verkligen är unik i mina ögon. Och jag tycker tvärtom, det är helballt med färgerna på Indviduialskinn, speciellt vacker är det där HELVITA som man kan se i nyare modellerna.

Men jag har tyvärr inte råd och att ge bud på lägre känns inte smart heller.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Dr Tinnitus:
Vad anser du om 750iAL -99, 14k mil och ALL/FULL utrustning svart vara värd?

Hur smart är det att köpa en 750iAL idag?

Är det någon skillnad mot 728 i reservdelar? EDC och service fattar jag också men annat?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Överlag så är ju reservdelarna relativt billiga till dessa pråmar, och en framskärm till en 728 lär ju kosta lika som en skärm till en 750.

Det är alltså väldigt mycket delar som är lika mellan versionerna, men sen även en hel del som är olika. Har t ex en 728 ett snikigt AC-system så lär kontrollpanelen till det vara billigare än till en 740 med maxad klimatanläggning.

Jag vet inte riktigt vad vissa bilar är värda eller ska vara värda, för jag köper i princip aldrig bil åt andra utan till mig själv. Och jag köper rätt mycket på känsla och med hjärtat, och ser ofta inte så väldigt mycket på vad marknaden säger just då om aktuell bil.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Jag tycker också den svarta 740 är väldigt fin. Många i min närvaro har skojat om den med benämningar som hasch/kokain-släde etc. Men ska inte en E38 var unik och sticka ut då?
För den som är intresserad rullade bilen utanför Göteborgsområdet närmare bestämt i Särö en lång tid. Det var en man som importerade den från Tyskland för massor av pengar.

Precis som Herr Tinnitus säger så får man betala om man ska vara unik med en speciell bil. Den var till salu för ca 1½ år sedan på Bytbil.com och jag har för mig det var ungefär samma pengar som det handlade om då också. Så det känns väl inte som något kap att lägga ut 125.000 kr för den nu. Jag hade inte gjort det.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Scheckheft
en Highline carbon med nappaläder kastanj. Det dyraste av de fyra highlinevarianterna som BMW erbjöd from 98. Men för det priset förväntar jag mig en carbon i originalutförande.

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
Mu
2
Muath
Bmw 740 Individual -00
Tjena kära autopower medlemmar! Då jag fick höra av en vän att det var snack om min bil här inne så gick in för att läsa vad som stod.
till Sahlsten : Jag köpte bilen för 1,5 år ungefär och ja det stämmer att den var ute på bytbil.com men att priset låg runt 125 tusen är inte riktigt. Jag köpte bilen för 165 tusen, dyrt men värt varje öre. Den som köper den bilen ska inte göra ett kap på priset utan på skicket och vilken unik bil det är. Där är någon också som påstod att han gav mig ett bud på 150 tusen och jag tackade nej. Det stämmer absolut inte. Jag hade släppt bilen för dem pengarna.

Är det någon som har frågor eller funderar så svarar jag mer än gärna på det.

mvh/ Muath
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Muath, din bil ser onekligen trevlig ut och kan förstå att inte reg. nummret visas i annonsen men hur tänker du när du inte vill lämna ut nummret till en potentiell köpare som mailar och frågar?

Nu är inte jag intresserad av bilen (och inte heller av regnummret) i fråga men om jag varit det och inte fått ut det hade jag direkt tappat intresset.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej Muath,

Jag har tappat intresset då det är för dyrt och för att jag aldrig fick regnummret.

Sedan vill jag gärna att någon specifierar bilens unikhet lite.

Vad jag kan se är det en standard 740 med alpinafälgar och annan färg på skinnet?

Ta det inte fel, jag vill liksom lära mig och inte snacka skit om bilen. Hade jag inte tyckt den var unik och fin hade jag aldrig kontaktat dig.

Men som den där carbonsvarta och att den är unik, jag kan liksom inte se unikheten tills någon expert säger skillnaderna.
wr
43
wrizon
528 -98
Hadde man pengar.. och om man inte brydde sig om vad marknadsvärdet är på dom utan man bara går på skicket och den bil man fastnar för, och verkligen vill ha en tid framöver..., ja mellan dessa två som ligger över hundrastrecket skulle Jag inte välja denna: Länk utan denna: Länk , under hundra fanns/finns det två den ena var ju en silverfärgad 728:a som är såld och sedan den här: Länk , är nog en tidsfråga innan den blir såld.

Om man inte ringer ifrån ett dolt nummer och är riktigt intresserad på en bil, ja då borde man väl lämna ut reg.nr, annars är det ju konstigt, men lämna ut reg.nr via mail skulle jag inte göra och ej heller om någon ringer dolt nummer..

Men du ligger iallafall i med ditt sökande gabber, så du har nog en fin E38:a nu till sommaren :)
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Jag ser inget fel i att lämna ut regnummer till någon faktiskt, även om man ringer från dold nummer. vad spelar det för roll?

Om du syftar på att jag kanske tänkt sno bilen så är det väl enklare att ringa och vara seriös, prata varken pris eller regnummer och be om adress? Eller blir det ett NEJ du får inte komma då också? Svårt och sälja bil om man är så paranoid.

Hur som helst, jag har suttit och väntat på bilder på en 750ial -99 fullutrustad och fick dem idag och även regnummer.
I annons står det 14k mil och VV säger 21k mil, jag fattar inte hur folk tänker.
Sedan är den inte besiktad och annonsen ger ett gott intryck.

Avvaktar säljarens kommentar om detta.
150 för en 740iA -00 med 13000 mil på mätaren och förortsstyling? :)

Skämt åsido, bilen hade sett mumma ut i originalskick med Alpinafälgarna, grym puts och det unika läderalternativet. Då hade den i mina ögon varit värd upp till 110 faktiskt. För de pengarna som säljaren begär kan man köpa sig en fin 745i E65.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Angående Länk

Väntade 1 vecka för bilder, var inget märkvärdigt, hade förväntat mig lite whaoeffekt.

Sedan så skrev han så här angående mil och att den inte är besiktad som svar:

Jo tyvärr gjorde jag fel och blandade ihop 2 olika bilar. Den ska besiktigas i nästa vecka, den har inte använts på nästan 9 månader och jag bor i Dubai typ 2 månader, hemma 1 vecka så det har bara inte blivit av.

Drar ett streck över den bilen direkt.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ägarens adress får du enkelt fram genom att söka på telefonnummret på eniro.

Har då mycket svårt att se någon bra anledning till att inte ge ut reg.nummret om man inte har någon info man vill dölja.
wr
43
wrizon
528 -98
gabber: Om någon har för avsikt att stjäla bilen, tror jag inte dom visar något telenummer, utan dom lämnar nog så lite spår som möjligt efter sig..

BjörnB: Och mycket riktigt kan man få adressen via eniro till ägaren, om denna lagt ut telenummer i annons, lägger man ut telenummer i annons, ja då behöver man ju heller inte dölja reg.nr..

gabber: Han kanske upplevde dig som oseriös eftersom du inte fick reg.nr eller också har han något som han vill dölja? Och intresserad av denna bil, är du ju inte heller som du skrev för detta pris..
Sedan är det rätt meningslöst att ringa och maila på bilar som man vill pruta 30-40T på, eller hur, prutmån finns det på alla bilar men inte så mycket..

Men helt klart så ska man ju få reg.nr på bilen om man ringer ifrån oskyddat nr. och är Intresserad av en bil.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Den jag personligen skulle vilja kika på är den här; Länk

Individual, hade inte han tackat nej till 150? Jag gillade att det är 16:9, och ratt. Det är ju en peng det med. Den VERKAR ju vara i jättebra skick, fast jag är grymt kluven till skinnet... :|

Det där med pixelfelet tycker inte jag spelar nån roll om det är "som vanligt" eller bara nån pixel kvar som lyser - det måste [?] ju ändå åtgärdas. 3.500 spänn för huvudinstrumentet.
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Länk

Ska vi inte gå samman alla på forumet och se om vi kan överraska Dr Tinnitus med en "Pimp my ride" - tex till födelsedagen? Men säg inget!! =P´
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.