AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.484

Vart är alla M3 e36or ?

Sida 2 av 3
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Och en står i mitt garage, äntligen provkörd idag exter sex månaders koma hos verkstaden. Som ny. :)
Jag väntar på högre skrot premie (Som i Tyskland) Okej skämtar bara. ;)
Ställer på den nästa vecka.
pg_ice
har fuskat hela vintern men nu som först känns det som man ställer på :)

Framrutan på hälften och höra det där jäkla M3 CSL vrålet från insuget när man gasar på.
det är nästan så man får en tår i ögat.

man måste nog vara motortokig för att uppskatta det ljudet
vissa tycker det låter som motorn håller på och gå sönder ;) men jag njuter varje sekund!

helt omöjligt att det finns nån bil som ger mer körupplevelse för pengarna.

Ställde på min 1:a april. Har ju varit 21 grader här idag. =)
Kan hålla med pg. Har snart slitit upp elhissen på vänster sida. =) Vid gas vrålar den från insuget som en k*t elefant.

///M. Pedersen

pg_ice
och då ska du tänka på att min låter betydligt mer :)

vad jag glömde skriva är att dom som har kostat på sina M3 E36or med en massa godis som kolfiberinsug/chip och kammar/avgassystem.
Dom säljer inte bilarna i första taget.
har man fått samma råa ljud som DTM bilarna hade i början på 90talet i sin bil då är man fast :)

visst
skulle nån erbjuda 150lax för M3an så kanske man skulle fundera på att sälja, men då måste man ju fundera på vilken bil i den prisklassen eller en bit upp som man får samma kick av ?
det finns ingen.

M3 E46 går bort helt utseendemässigt och viktmässigt

Porsche och Ferrari är steget efter.
jag tycker att ljudet i en e46 m3 är snäppet vassare än i en e36.. de låter mer metalliskt å rått. grymt ljud....helt klart
pg_ice
inte vassare än en M3 E36 med Köhler kolfiberinsug
inte en chans.

du tänker nog på avgassystemet på M3 E46orna som låter som det är trasigt ;)
haha.. jo den ÄR vassare. både vanliga m3an och CSLen.. man kan väll slänga kolfiberinsug på en e46 åxå.. CSLen har det väll orginal om jag inte minns fel..
pg_ice
det är inte bara att slänga på ett kolfbierinsug till en M3 E46
det är inte som till 3.0an att du bara slänger dit insuget och byter ut chippet och sen är det rock and roll

mycket mer jobb att få det att lira

sen är väl inte jag eller nån annan som kör M3 E36 intresserad av nån jeppe som tycker M3 E46an låter vassare?
vi vet ju redan svaret :)
haha. det finns svart på vitt att motorerna är vassare...

har du bänkat din motor pg-ice ? så man kan få se papper på effekten ? vore skojj att se va de ger på en 3,0a.
ed
776
edge
520dT M -15
Uppdaterar tråden lite. Fina e36or finns fortfarande. Köpte min igår, en 96a i toppskick. Helt orginal förutom m3e46 läpp på bakluckan. Helt enkelt en underbar bil =)
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
edge: Bjud på lite bilder på den :)
ed
776
edge
520dT M -15
Lägger upp bilder så fort ja fått tvättat den...
ed
776
edge
520dT M -15
Sådär. Kommer lägga upp fler och bättre bilder framöver.
Länk
Gemini__
Ser kanonfin ut.
Gemini__
Oj, lite snabb där. Men ville bara tillägga att rent utseendemässigt har du den ultimata M3 E36:an. Den verkar ha hamnat i rätta händer dessutom med tanke på framtidsplanerna för den, kul att se.
ed
776
edge
520dT M -15
Håller med om utseendet och den kommer att hållas orginal, funderar dock på att byta till facelift njurar och skaffa ett eisenmann eller liknande avgassystem.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Fick äntligen komma ut och lufta min idag efter en lång vinter. Ååå vilken underbar bil m3 e36 är :)

edge: snygg bil! förutom läppen på bakluckan är det en kopia av min bil :)

det är verkligen mycket bil för pengarna, men jag funderar ändå på att göra mig av med min för att skaffa en mc istället.
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Åsbrink, skicka ett mail med miltal utrustning, ja så mycket indo du har.
och gärna nån bild.

porrsk@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.