AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.256

Mycket fel...

Sida 1 av 2
Crusty
Har tänk på en sak! När man sitter här o beskådar runbrikerna på detta forum så e det e jäkla massa folk som har problem med sina bilar, vissa mindre andra större! Men rent generellt så kan man ju inte påstå att det ser bra ut! En kille som e helt ny på BMW o kankse går in på sajten för att han kasnke e sugen på o köpa en BMW pärla, måste ju bli lite rädd när han ser hur många som har problem med sina bilar!
O myten om att BMW "Har SÅ dyra reservdelar" gör ju inte saken bättre!
Jag vet inte vad ni tycker gott folk!
Men så e det, o rätta mig gärna om jag har fel!

///CRUSTY
Blir väl rätt tröttsamt om man varje dag skall göra ett inlägg om att "Ja, idag startade bilen igen" eller "hoho, bromsarna är minsann fortfarande i topptrim!"? :-)

Tycker inte att det är speciellt konstigt att det mest är problem som ventileras.

/Micke
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
..ha ha, sätt precis här och laddade för att skriva ett exakt likadant meddelande som denna tråds, jag är nog den grabben som beskrivs enligt ovan, som funderar på en BMW, men nu börjar bli avskräck....
Crusty
Danielb: igentligen ska man inte bli avskräckt för BMW är en riktigt bra bil om den sköts riktigt bra!
Hittar man ett ex som verkar helt ok ska man nog slå till men att vissa inte sköter sina bilar leder ju till att det blir fler fel.
En bra skött BMW blir det nog inte allt för stora problem med.
...sen e de väl så att har man en bil man tycker om blir man lite mer petig med skicket. Många trådar är av typen; hur byter man lampor till istr. belysning på E28?, hur ställer man om språk på färddatorn E39? osv.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
Ni
64
Niklaz
318i -95
Det är inte mer fel på en bmw en vilken annna bil som helst.
Och så är det bara en bråk del av ägare som vet att detta forum finns.
bmwpower.nu har 5387st medlemar i forumet, hur många har problem med sin bimmer? skulle nog tippa på att der är inte mer en 5%.

//Niklas

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Skulle nog tro att det är mer än 5% som har någon typ av fel på sin bmw. Men de flesta skulle inte bry sig om felet om inte detta forum fanns. När man är inne här och läser så kommer man på: Jajustja! jag kanske skulle fråga om det där lilla felet som har irriterat mig.

Om man är ute efter en BMW så skall man ju vara glad att det finns ett sånt här forum där man kan få hjälp. Självklart handlar det mesta snacket på ett sådant här forum om just fel.

Jag har köpt delar till min 318-89 för 31 000:-!!! kr på ett år. Folk tycker jag är tokig, men jag tycker om min bil och tycker det är roligt att hålla på. En "normal" person skulle ha klarat sig på dom 1900:- som min tank kostade. Sen att jag rivit motor och bytt packningar, kam, vippor, lyftare + en himla massa bussningar mm har jag gjort för att söka perfektion (om det går på en -89???). Nu fattas bara en lack + finare inredning:-)

BMW-folk tycker om sin bil och vill måna om den, ungefär som en förälder vill måna om sitt barn:-) Volvoägaren däremot, han bara kör och kör, och om det blir något fel så åker han till verkstaden utan att diskutera detta på något forum. (Grymt generaliserat av mig)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Alla bilar oavsett tillverkare har problem! Det som är bra med detta forum är att man delger varandra sin erfarenhet och kunskap för att hjälpa varandra. Detta underlättar och gör ägandet av en fin bil som BMW betydligt enklare (och billigare)!

Se fenomenet med att man ventilerar problem som att många hyser stort förtroende för engagemanget och den samlade kunskapen på detta forum.

Mvh
Crusty
ojojoj! Verkar vara många som tycker jag har fel! =0)
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Fel och fel...det vet jag inte. Har haft och har annat märke än BMW......minst lika många fel där....fast då fans det ingen site där man fick hjälp med problemen......vad är bäst är ju en fråga för var man att avgöra.......

Sitta och sura för sig själv för att Forden tex. rycker eller att fråga varför BMW´n rycker och få svar..laga själv...ut och köra..hyfsat billigt....ja tack.

varenda gång det är fel på Forden måste jag ringa till Ford.....jaaaaaaa du säger dom.....vi måste nog koppla på vår lilla dator och kolla......du vet väl att vi tar 2700:- för det....

Detta har jag varit med om många gånger....är alltid lika rädd när Forden krånglar......jaaaaa du, nu måste vi nog koppla på den där lilla 2700:- kostar det dig saken igen....
Crusty
jajaja, jag fattar vinken......JAG HADE FEL!!!
jengbl
Helt rätt och bra inlägg av dig! Men folk måste ju förstå att köpa bil inte är nån investering¨, allra minst en beg bil. Så är det bara! Slita packnigar, trasiga bromsar mm är en del av livet med sin bil men med BMW så är det mindre...eller hur!!?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Vore kul, om man kunde köpa programvaran av BMW o låta testa bilen själv...? Hm.....men det är väl inte möjligt...
hehe vill ni se fel:
kolla nissan 200sx forum

www.200sx.nu
MIRRE75
Jag är glad att de finns sån här forum :) och att man kan dela med sig kunskap!

Tänk om det inte fanns, så hadde många varit tvungna att lämmna in sina bilar på en verkstad bara för att det är en säkring som har bränt eller en kabel som har gått av! De hadde blivit dyrt!! Det är där myten kommer ifrån!

Och som tidigare (Micke) är det ingen som vill skryta om hur bra ens bilar fungerar, Och andra sidan är det faktist inte många fel på bilarna om man tänker procentaktigt på BMW ägare!!!

-Hellre gammal och risig, men betald, än ny........-
Si
70
Sickan
2002-75
X-B, håller med dig fullständigt!!
Där har e de killarrna/tjejerna med problem!!
Här i mitt lilla samhälle e de 2st nissan200sx som har rasat i sommar!!!!
2 av 2=100% Ojoj säger jag bara, nippondensogrejer!!!!
Nä tacka vet ja Bmwkvalite!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är väl bara bra att prata problem här.
Å BMW är en grymt bra bil om man köper ett välskött exemplar!!

RKL
Jag tycker det är bra med forumet. Jag köpte min bil ny och har verkligen gått in för att sköta den som en dyrgrip. Jag har alldrig lagt ut så mycket pengar på diverse fel på någon annan bil jag har haft (bara begagnade tidigare), som på min BMW. Nu senast var det länkarmar för 8000kr + skivbromsar för 3000 kr som jag själv har fått betala fast bilen var strax över 3 år gammal och hade gått 6500 mil. Jag tycker inte det är rimliga kostnader för en bil som BMW. Jag har inte buskört överhuvudtaget heller. Därför tycker jag att forumet är bra att jag kan varna andra som har BMW att kolla upp även mindre irriterande fel i tid, helst innan bilen är över 3 år gammal. Det kan visa sig vara ett större fel än man tror. Hade jag kännt till forumet tidigare kanske även jag hade lämnat in bilen i tid.

MVH
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...man skal også tænke på at mange af bilerne der diskuteres i forumet er gamle biler...måske 10-15 år gamle...model 1990 og ældre ! I den forstand er ikke antallet af ”problemer” med bilerne (BMW) stort. Mange skruer selv på ens biler…det medfører ofte store problemer for en senere ejer af bilen. Udokumenterede selvkonstruerede ”Storm P” løsninger…..nej tak !

V-max
E21 2,5L
BMW brukar ju oftast köras ganska hårt. Sen att deras kammar är skit på sexorna på m20 är väl en annan sak.
Aldric
Och delarna är faktiskt dyrare än till många andra märken, och BMW verkstäder vet verkligen att ta betalt för sin tid ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.