|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Gjorde misstaget en gång köpte stift på biltema till min folkasnurra.Keramiken runt elektroden lossnade tog sönder ventiler,säte,blev dyra stift det.Till min bmw köper jag bara det bästa tror att dem kosta ca 1000kr för sex styck,men det är det värt. | |
|
Cruser: Ingen aning, M40 eller M43 är väl en skillnad iof? Kan ju vara nån ändring som gjorts mellan modellerna på motorerna? Äh, jag vet inte Har du frågat de på Wennström? |
|
|
hmm, en e30 med m40 och en e36 med m40 torde vara samma motor, men men ska fråga imon, tänkte bara om någon kunde bekräfta att m40 siter i båda karosserna? |
|
| m40 sitter i båda, de "återanvändes" ett tag i e36orna :) | |
| då borde ja kunna ha champion c9yc | |
|
Jag glömde säga att jag har kört på biltemastift en gång. Dom stiften fick inte sitta i länge och när champion monterades efter kanske hundra mil så sjönk bränsleförbrukningen med en hel dl/mil. |
|
|
Men Biltema tillverkar ju inga stift. Om du köper NGK eller Champion, är det ju fortfarande NGK eller Champion även hos Biltema. det är ju bara priserna som skiljer mellan olika försäljningsstället. Jag menar, man kan inte säga att stiften hos Biltema är sämre eller bättre, däremot kan priserna vara högre eller lägre. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Grejen är ju att biltema bara säljer stift av ett märke för tillfället - equiem (eller hur det stavas :P). | |
| För ett antal år sen sålde de NGK stift också, och det blev en mycket dyr affär för BT, mycket skadestånd blev det... | |
| OK, visste inte att Biltema bara sålde ett fabrikat. Men inte desto mindre, om equiem är dåliga är dom det även hos andra försäljare. Så det blir tydligare att prata om märket än om vem som sålt det. | |
|
Farsan kör med Biltema olja och Biltema stift i hans M50 å de funkar kanoners.. Ska köra med Biltema olja i min med, får dock se va de blir för stift. Schmiedmann kanske har några roliga. |
|
|
jag kommer sätta i dom nya NGK stiften som BT säljer som heter equiem eller något skall enligt dom själva sitta i i stort sett alla franska bilar från fabrik, och alla vet ju hur bra franskt är |
|
| Jag har kört Biltemas stift i ett år utan det minsta problem. Fyra stycken för under hundra spänn, lagom pris! Mannen på Biltema sa att de tillverkas av Bosch men säljs som deras eget märke. | |
| Bosch tillverkas i Tyskland, Biltemas i Frankrike, så det är inte samma stift. | |
|
Det spelar ingen roll för mig vem som tillverkar dom, jag har dåliga erfarenheter av dom så jag väljer andra märken på tändstift. Sist jag köpte stift så bestämde jag mig för att min nya standard är bytesintervall 100000km med BKR6EQUP i alla mina motorer. Föresten så finns det pengar att spara på annat sätt, motoroljan från biltema häller jag i nästan allt jag har tex biltemas motorolja i min M54B30. Vad som kan tyckas märkligt är att om man köper motorolja 0w30 på macken så kan den kosta bort åt 300kr/lit men på biltema kostar samma olja 100kr/lit? och så kostar 5w40 också mycket på macken men på biltema så ramlar priset ner till 50kr/lit. Så jag tycker inte att priset på tändstift är lika viktigt som priset på olja då oljan ska bytas 2500mil och stiften 10000mil |
|
| Till "Isåkare". Men det är likväl Bosch som tillverkar dem. Om sen deras fabrik ligger i Tyskland eller inte för att det skulle kännas mer "äkta" borde väl kvitta. | |
|
Biltema har två olika stift. Dels Eyquem (från 69 kr/4 st) och dels ett "noname" stift märkt Biltema (från 69 kr/4 st). Jag har Eyquem stift i min m20. De fungerar utmärkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.