|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kilroy, det är fullt möjligt att ta in RTL via parabol i Sverige med och se kanalen fullt gratis. Riktar man sin parabol mot den tyska satteliten Astra, vilket är fullt möjligt över allt i Sverige, är det bara att göra en kanalsökning och sen ser man F1 helt gratis utan att betala massa månadsavgifter för kanaler/abonnemang och dylikt. Viasat sänder också ut RTL, fast på satteliten Sirius (samma som alla viasat kanaler ligger på), men där ligger den kodad och man måste betala en månadskostnad för att få se den. |
|
kilroy |
Chris87* Du har helt rätt när det gäller RTL via parabol. Frågan är om det går att få RTL via kabel, t ex från Canal Digital, ComHem eller Telia? Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Något positivt med att vi fick tele2 i huset var just att man var "tvungen" att skaffa viasat motor...En hel gjuten kanal de öser på med F1 hela helgen träningar ,kval , studiotid osv. Dock lär stcc, motogp och gp2 och de andra klasserna ta över en del när de drar igång senare i vår, men nu är det verklingen F1 helg på motor kanalen :-) Mpower |
|
|
På F1 bloggen fanns det lite länkar med ganska dålig kvalité, inte så man sitter och kan glo på skärmen i en timme och vara mental stabil efteråt..., Icke att förglömma att klockan ställs F R A M, så ingen missar starten! Länk The way we see the problem is the problem. |
|
|
Kilray: Okej, Canal+ har haft rättigheterna och numera har MTG rättigheterna för att vara korrekt. |
|
|
Canal Digital sände den så kallade "Supersignalen" mellan 97-01 (tror jag det var). Helt suveräna sändningar som var värd varenda krona. Det var för övrigt där som Blomman började sin karriär som F1-kommentator tillsammans med Fredrik Ekblom. Tyvärr blev aldrig Supersignalen någon bra ekonomisk affär för Bernie och grabbarna inom F1 så det lades ner. Under dessa år sände TV4 parallellt med bl a Artur och "Börje" som katastrofala kommentatorer. Att Eje höll ut som expertkommentator under dessa år är för mig en gåta. Har för mig att TV4 började sända F1 1993? Förutom RTL på Astra så går det att få in BBC 1+2 samt en del andra engelska kanaler om man har en tillräckligt stor parabol som riktas in mot Eurobird 28,2 grader öst. BBC är okodat så det är bara att titta på F1 samt Top Gear mm. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
Transocean |
F1 ser man ju live gratis på webben, t ex på justin tv (som regel BBC) eller om man laddar ner Sop Cast eller tvu-player. |
|
jag brukar alltid kolla F1 genom att tanka ner den. Skönare att kunna kolla när man vill och dessutom är de brittiska sändningarna mycket bättre tycker jag. Bara att söka på "f1" på pirate bay. Det är en användare som kallar som "darmeth" som brukar lägga upp den kopia alla vill ha. Brukar komma några timmar efter loppet. Han brukar också alltid lägga upp kvalet. Här är länken till säsongens första race Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.