|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, har canal digital via parabol och om jag har förstått det hela rätt så visas det inte på någon kanal som finns i deras utbud. Finns det nån sida på nätet som streamar eller liknande?? | |
|
Har du inte RTL i utbudet då? CDON sk visst streama loppen men det kostar runt 90 kr per lopp. |
|
|
Här har du länken till CDON: Länk |
|
|
Jag tyckte det såg ut som om Rtl skulle streama gratis. Länk |
|
|
Tror inte jag har RTL? Måste ju finnas gratis nån stans, 90 spänn per lopp är ju saftigt |
|
|
Jag kilade in på cdon för att kolla. 109kr ville de ha för racet!!! 29kr för kvalet. Jisses. För min del blir det nog att försöka få tag i nån som rippat racet från BBC. Laddade hem ett par race förra året som var rippade från ITV. De engelska kommentatorerna är riktigt trevliga att lyssna till. Man har ju lite tid på sig fram till dess att 6an sänder sammadraget. |
|
| RTL streamar gratis om man bor i Tyskland, Österrike eller Schweiz. | |
|
Hoppas verkligen att Viasport Motor inte visar reklam under loppen nu när det är i en betalkanal. Dom satsar ju rätt rejält med eget reportage team på plats så det skulle inte förvåna om reklamen blir kvar. |
|
|
Viasat har väl köpt rättigheterna vad jag vet |
|
|
Kan du inte se detta via viasat on demand? Länk |
|
|
Visar inte Viasat motor F1 länger? Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Grodan: Jo, det är ju dom som har rättigheterna. |
|
|
Kollar just kvalet på TV6! För att se Loppet live på TV så är det Viasat Sportpaketet 'a 99:-/mån som gäller. Går dock inte att få in på alla orter via kabel, Parabol borde funka för de flesta. \Matsh |
|
|
Länk Visserligen på spanska men bra kvalitet. |
|
|
Som F1 nörd har man skaffat sig Viasat Motor och det är fasen underbart se allt som träningen kvalificeringen och själva racet. Det var väldigt länge sen Canal Digital hade rättigheter till F1 tror att Viasat har haft det sen 2007 |
|
|
Jag kör med RTL för 19 kr/mån. Hos oss kostar Viasat Motor 139 kr/mån. |
|
|
Nu sitter jag och ljuger, det kostar 99 kr/mån här med. |
|
| Om man riktar sin parabol mot satelliten Astra 19 grader öst kan man se RTL helt gratis. | |
|
Clubsport: Undra vem som får den bästa underhållningen borde vara lika då båda två köper rättigheterna från samma företag antar jag? |
|
|
starre: Kanske blir lite jobbigt i längden med tyska kommentatorer. |
|
kilroy |
Den streamade sändningen via RTL funkar bra i Tyskland. Bor man i Tyskland och har parabol kan man (som någon nämnde) ta in RTL och se loppen helt gratis. Danska TV2 (går att se om man bor i Skåne) har åtminstone tidigare sänt F 1 loppen direkt. Viasat Motor (går att få både via kabel och parabol i Sverige) sänder samtliga F1 lopp. Jag har för mig att jag betalar 99 riksdaler/månad för Viasat Motor. Mig veterligt har aldrig Canal Digital haft sändningsrättigheterna till F 1. Canal Digital är ju ett distributionsföretag (och inte ett produktionsföretag) för kabel och parabol och har väl aldrig haft några egna rättigheter. Rättigheterna ligger f n hos Viasatgruppen som även omfattar TV3 och TV6. Rätta mig gärna om jag har fel. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.