AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.810

Vettig 120d ?

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Å andra sidan vet vi inte i vilket skick den för 169' är heller. KVD beskriver ju skadorna ganska utförligt medan normala säljare försöker dölja sådant så gott det går.

BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Helt riktigt Lövet

Den normala säljaren hade inte angett att bromsbeläggen är lite slitna, mindre märke i baksätet, lätt fälgskrap samt oljeslam.

I bästa fall hade det varit en bild på lackskadan på stötfångaren och säljaren kanske hade nämnt nåt om den repiga panelen på bakluckan. Annars hade bilen beskrivits som mycket fin och fullservad.

Men jag vill helst inte köpa en bil som ägts av någon (oansvarsfull?) person som fått bilen utmätt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt riktigt. Många tror att bilarna som säljs av KVD är särskilt dåliga exemplar men så är det verkligen inte. Skillnaden mot bilhandeln är att de är ärligt beskrivna samt att småfel och mindre lackskador som alla bilar har, inte har rekondats bort.

Just KFM bilarna dock har ju per definition återtagits från personer som fått dålig ekonomi så där ska man nog hålla ögonen öppna.

Jag fattar inte hur folk resonerar..

Lövet vi resonerar olika, men en bil för mig är att få den bil jag vill ha.
Den röda 120i från kvd gav mig dåliga vibbar.
Jag hade alla dagar i veckan tagit denna Länk framför den röda 120i för 155 prutat till 147 med halva miltalet och bättre utrustning , metallic mm och klart bättre skick dessutom.
Men självklart hade jag ringt förre ägaren och kritiskt granskat bilens skick.

Bara för att nått ser bra ut på bild innebär det inte att det är ekvivalent med verkligheten. Kan visserligen hålla med Martin om att den silvriga på något sätt känns bättre, men det är ju ett uttryck som man skapat sig genom att läsa annonsen och tittat på bilderna, som för övrigt är för mörka och visar ytterst få detaljer. Det kan finnas många dolda fel som man inte ser. Sett till den röda 120:n hos KVD så har man redan fått ett professionellt utlåtande om bilens nuvarande skick, dvs. man är väl medveten om brister som finns.

Den silvriga säljs dessutom för en kunds räkning, så bilfirman vet väl inte särskilt mycket om dess skick, utan man får förlita sig på vad ägaren säger och har sagt.
hur gick det?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Högsta budet blev 139´ jag var med till 125´.

Frugan knattrar nu fram i en Audi A2 1.4 tdi -05 istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.