|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Låter inte som ett topp ex men vad är rimligt pris för en sån? Slam i oljepåfylningen, vad tror ni det handlar om? | |
| verkar vara en fin bil som blivit lite missskött.. utrustningen känns i alla fall väldigt bra... är det inte en 120i och inte 120d?? | |
Martin E |
120i !! Ser vanvårdad ut.Saknar Mpkt och Xenon. Den är nog inte värd mer än 110 max |
|
110.000, Martin E är tydligen på skojarhumör idag. M-pkt har den. Visst är den vanvårdad, men sådant fixas ganska lätt så skillnaden mot en normalvårdad bil blir inte vålsamt stor. Allt under 140-150 får anses som bra pris här. BMW CS #5139 |
|
|
Jovisst är det en 120i. Men slam i oljepåfyllningen känns som ett stort frågetecken. Kan dom mena att det låter inifrån motorn som hörs då man tar bort oljepåfyllningslocket? Om det är så tycker jag de uttrycker sig ungefär som morsan skulle göra. För 110´skulle jag slå till direkt även 120´skulle kännas riktigt rätt. Men det låter som en bil man vill se först innan man slår till på. |
|
Martin E |
Old fashion M pkt ? Att veta att den är våldad och sannolikt inte vårdad som den ska gör att den i mina ögon sjunker som en sten i pris. |
|
Glömt glasögonen Martin? Bilen är har solklart M-paket En rekond och viss omlack så ser bilen ut som vilken E87 som helst. Skillnaden är främst att KVD är ärliga i sina beskrivningar. Oljeklet i påfyllningen kan man få hur enkelt som helst, kör korta sträckor i en vecka så har man det direkt. Hade det själv ibland i min 530i och det var absolut inget fel på den. En långkörning så försvinner det direkt. ______________________________ //Lövet |
|
|
Martin, förstår inte vad du menar med att den saknar M-paket? Den har ju M-front+bakdel, M-ratt, M-fälg, sportstolar. Vad saknar du? |
|
Martin E |
BjörnB enligt Lövet saknar jag glasögon Jag saknar de iögonfallande instegen med M type. |
|
Men det är ju inte ens någon bild på instegen? ______________________________ //Lövet |
|
Martin E |
Helt rätt lövet ville bara kolla att du va med *L* |
Martin E |
Härligt Björne ser att du leder budgivningen ? |
|
Nu har jag iallafall lagt ett bud. Har lovat mig själv att inte köpa ovårdade bilar då det brukar dra iväg innan man fått den i skick som man vill, men jag är svag för röda eller vita 1:or med M-pkt. Nu gäller det att sansa sig och inte dras med i någon okontrollerad budgivning. Lövet, jag kommer på hembesök med ett hästhuvud om inte "slammet" försvinner efter en långtur ;) "Jag saknar de iögonfallande instegen med M type." -Så iögonfallande är de väl inte att de syns med stängd dörr? |
|
|
Har själv budat på några bilar på KVD och under nedräkningen stiger priset lätt med 20% om bilen är någorlunda populär. Så det gäller att ha is i magen och inte dras med om man inte är 100% säker på att man vill ha bilen. På KVD bör man också tänka på att det tillkommer bland annat 2800kr i inropsavgift, bilarna är inte rekondade (+5000kr) ibland behöver de service osv. Det här exemplaret behöver också en viss lackvård för att se fin ut och där kanske vi bör lägga till 10.000kr ungefär. Min gissning blir alltså 130.000kr för bilen, 10.000kr i omlack och rekond, 3000kr i slagavgift och 2000kr allmänt fix. Summa summarum någonstans runt 145.000kr när den står polerad och fin hemma i linköping. Vi får se hur nära jag hamnar ;-) ______________________________ //Lövet |
|
|
Lövet, tror din kalkyl stämmer ganska bra. Jag har räknat lite högre på div och lite mindre på lack men slutsumman blir ungefär den samma. Jag vill ha den klar för max 135-140'. Jag har också märkt att den verkliga budgivningen drar iväg i sista minuten. Och jag tycker oftast bilarna blir för dyra så jag har egentligen inga större förhoppningar att affären ska gå i lås för min del. |
|
Martin E |
Jag tror Lövets kalkyl inte är gångbar, att köpa en bil som du inte får prova utan dokumentation som anges enligt kvd .. Ett värde på denna bil är 145K i normal skick enl bilpriser.se Skrapade aluminiumfälgar, drar jag av 5000 direckt. Normalt med stenskott, Men dörruppslag, repor/rispor samt skav på stötfångare är lackering tillsammans med Klarlack släpp på kofångare och repor kofånare bak är omlackering för 5000 , räcker det och blir det lika bra ? Tvättrispor i lacken runt om på bilen går att rekond bort. en rekond på ca 3-5000. Invändigt några märken, skav, fläckar och repor ingår i detta. Dra sedan av att kostnaden att i princip köpa grisen i säcken , jag tycker 15000 avdrag att bara köpa en sådan bil utan att provat och utan verifierad dok är helt rimligt då du dessutominte har reklamationsrätt. Rätt snabbt inser man att 30000:- avdrag från en normal bil för denna bil inte är orimligt. |
|
145? Den billigast 120 M-sport ligger på 170' och det finns en enda till salu i den prisklassen. Du menar alltså på fullt allvar att 115.000kr är rätt värdering på bilen? ______________________________ //Lövet |
|
|
Du får visst prova bilen innan köpet. Vinner du budgivningen så går du noga igenom bilen och provkör, sedan görs affären upp. Men jag hoppas du har rätt angående priset. Jag skulle gärna köpa en felfri 120iM -06 för 145´ kan bara inte hitta nån. 115' kommer du aldrig kunna köpa den bilen för. Idag ligger redan ett bud på 115' och jag kommer höja något om ingen annan gör det. Man får knappt en klent utrustad -04 för dom pengarna. Jag skulle gissa att denna bil kommer att gå för minst 135´-140´ men så långt kommer inte jag hänga på. |
|
|
Skicka den in ett bud på 125' sen tog det fart. Nu uppe i 128' redan innan nedräkningen börjat. Kommer själv inte vara med längre. 128' var min gräns. |
|
|
Nu uppe i 138' Förstår inte att man inte istället satsar på denna för annonserade 169´ och lägger ett bud på 160'. Ett år nyare och halva mätarställningen. Dessutom verkar den betydligt mer välvårdad. |
|
|
Håller med. Det verkar som att auktioner lockar fram köpdjävulen på ett ganska osmart sätt hos vissa. ______________________________ //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.