AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
12.369

manuell växelåda eller smg Bmw m3 e46

Sida 2 av 4
Visa användare
57
BMWfüralle
330D Touring -13
X3 XDrive 20D -11

Många som inte har BMW tittar snett på BMW-ägare, finns säkert en del BMW-ägare som tittar snett på andra BMW-ägare...
Själv har jag suktat efter en M3 E46 sen jag sålde min M3 E36, men har man inte pengar, så har man inte pengar.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
En E46a ska ligga riktigt nära backen för att häva fram dess råa utseende/karaktär. Och den får gärna ha några sexiga 19" fälgar. Men säga att ena bilen är snyggare än den andra känns fel. Allt är relativt.. färgkombinationer, val av fälgar och övrig styling.
Jag tycker båda är fina karosser!

/Jonas
je
29
jekaca
BMW X5 4.0D -11
pg_ice...
Jo de e sant, M3 E36 är grymt mycket snyggare än M3 e46. Med sin kartongliknande design, sportiga 17" och så med sina 286hk så är den även råare och har bättre väghållning än e46:an. För att inte tala om interiören och alla finesser elektroniken bjuder på. Ne kort och gott, hade man haft en E36:a så hade man inte haft många bekymmer....
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
BMWfüralle:
"Många som inte har BMW tittar snett på BMW-ägare, finns säkert en del BMW-ägare som tittar snett på andra BMW-ägare...
Själv har jag suktat efter en M3 E46 sen jag sålde min M3 E36, men har man inte pengar, så har man inte pengar"

Hahaha vet inte om jag ska skratta lr gråta över ditt löjliga inlägg...
Väx upp för fan.
Pg är 36 år och skriver på garaget.org att han är 25, haha :)

Han kör runt i en stylad E36 och tror han är kung på gatan!

Han kör en E36 från 93 som rullat 20 000mil som till råga på allt är smälld, underbar bil :)

Jag har aldrig träffat en kaxigare eller mer omogen kille någonsin som pg_ice, vi är rätt många som brukar skratta åt honom och hans inlägg.

Pg: Du ska inte bygga NOS i M3an som du gjorde i 325an? Gå du ut i garaget istället och sätt på lite fler klistermärken på bilen, haha.

Jekaca: Haha, den var fan dagens bästa!

Skärmarna på grannens Opel är bredare än skärmarna på E36an, man fick ju skämmas när man körde en så gammal bil ;)
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
hahaha att PG och phoenix har lyckats gjort en affär med varandra är för mig helt jävla otroligt :) En film på det hade ju inte vart helt dumt.
je
29
jekaca
BMW X5 4.0D -11
Phoenix:
haha, lite av en legend med andra ord :)
hahaha, har du gjort affär med PG? En lite redogörelse kring det skulle vara underhållande. :)
Inte för att snacka för mkt skit om PG men han visste inte ett smack om bilar när han köpte min.

Han ställde frågor som:

"Vilket medel tvättar du bilen med"

"Vad har du för luftryck i däcken"

+ 400 andra likadana frågor som inte hade något med bilen att göra.

Back to topic, gillar du inte E46or PG så behöver du ju inte heller yttra dig i tråden om något som inte ens rörde ämnet som handlar om växellådor.

Vi vet att du kör en gammal E36 och att den är jättesnabb.
Visa användare
57
BMWfüralle
330D Touring -13
X3 XDrive 20D -11

Biderman, det var inte meningen att göra dig ledsen.
Det var PG:s dumma kommentar om fula E46:or det var riktat till, smaken är som baken, eller?

Peace
Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Jag blev nyfiken på hur mycket krockad bilen var phoenix.
Låter lite som du hata den bilen, och är jävligt lycklig över att du blev av med den :)
Quasesk: Han älskade den medans han ägde den, men nu har han ju en e46:a, så då är ju såklart den bilen bäst :p.
Samma med PG tror jag. Hans bil är bäst så länge han äger den modellen.

Phoenix m3: Hahaha, ja du verkar ju väldigt mogen du med...
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Ni som tycker att m3 e46 är inte snygg. Och att e36an är snyggare, Har ni råd till en m3 e46 250k?

Jonas M-power
Quakesk: Jag fick reda på det för några månader sen av en här på Autopower som blev så förbannad på PG att han skrev att det var hans polare som ägt bilen innan mig och smällt den. Jag märkte alltså själv inget.

Det var väl inte förens PG satte klistermärken på halva bilen och skulle dra loss dem som han fick med sig lack och då märkte man att den var dåligt underarbetad.
Visa användare
24
steinreich
335i E90 -07
pg_ice utrycker vad han tycker. Det är väl vad vi alla gör!

Detta blir ett tråkigt forum om det ska hackas på vissa människor som har annan smak än genomsnittet.

Jag tycker att det är grymt att pg_ice tycker att hans bil är bäst. Jag ser inget hot eller problem med det. Jag tycker att min M3 e46 är bäst. Ska M5-gänget hoppa på mig för det?

Skärpning!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
steinreich:

nej nej.. min är såklart bäst :)

Som sagt. Hade inte alla haft sin egen smak och tycke så har det räckt med en avdelningen här på forumet och hur kul hade det varit? :)

// Daniel
Gemini__
Instämmer till fullo med steinreich.

Nästa gång är det väl någon som, helt utan anledning, skriver nedsättande saker om dessa underbara M5 E34:or. =) Ja menar ord som gammal/uråldrig/ful/slö viftar man ju bara bort (var dom nu fick dessa ord ifrån). Inte blir man sur för det. ;-)

Denna kommentar av "Jonas 320" tar väl ändå priset:

"Ni som tycker att m3 e46 är inte snygg. Och att e36an är snyggare, Har ni råd till en m3 e46 250k?"

?

Mvh:
Thomas

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Genimi__:

Håller med dig om Jonas 320´s inlägg. Vad har det egentligen med saken att göra?

Vad menar du med att ha råd med en M3 E46 Jonas 320?

// Daniel
Visa användare
147
Organ
530i -06
Alla modeller har sin charm!!!!!!!!!!! För pengarna är E36 mycket rolig och frän bil, E30 M3 har kultstatus och jag personligen tycker E46 M3 har design som lockar.
je
29
jekaca
BMW X5 4.0D -11
haha, satan vad denna tråd har spårat :)

btw, sitter här och dagdrömmer... den 1:a april (no joke) ställs bilen på och om 2 v så är det besiktning och service av bilen. I can´t wait to drive it! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.