AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.865

Köpa "sportbil"

Sida 2 av 2
Om du hade tänkt en budget på runt 100-150k så är 931freddes tips helt perfekt. :-)
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Andersson_CSI: Har tyvärr inte haft förmånen att prova varken Z3 M eller Mini Cooper S.

Kan man tänka sig en Cooper S som "sportbil" så finns det ju även andra mer praktiska bilar att välja. Skulle vilja slå ett slag för Golf MKV GTI eller R32, gärna med DSG-låda. Så har man lite komfort och utrymme också.

Skulle vilja tipsa om Automobils projekt "Black Adder", bankittad Porsche 964 C2 för åretruntbruk. Roligaste projektet på länge =) Länk
Ja porsche är ju inte fel. Käns alltid rätt med en "911". Men har aldrig kört en än. Får nog ta och testa.
Mini går bort för det är "fel" känsla. Då hade jag köpt mig en S3:a på en gång.
Är ju lite torsk på v8:a så corvette.....humm....
Z3m är ju en härlig bil. Men E30 bakvagn och 300 hästar i på isig landsväg....jag tyckte B6:an var helt livsfarlig i snö. Kul javaist men man åkte ju inte längre sträckor utan att känna sig som man gått en rond i ringen. Man bara vänta på knocken.
Har fan en del att fundera på fortfarande.
Får man svära i kyrkan...?

Om du tittar efter Z3 så glöm inte bort MX-5.

Bortsett från rakt-fram-prestanda, där Z3 ofta är snabbare, är Miatan en roligare bil att köra. Och just köra brukar ju värderas högt på AP.

Jag har kört båda och i mitt tycke är Miatan mer sportbil. Du får mer ofiltrerad information om vad som händer under rumpan i den jämfört med den mer vadderade Z3.

Miatan må ha lite fjolligt anseende men det stör inte mig. Fler än en skeptisk kompis som fått åka favoritslingan inser att det är en rätt kompetent, om än lite klent motoriserad, sportbil.

Utmana dina evt fördomar och provkör ett bra ex.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Oavsett om man väljer att kalla dem sportbilar eller ej så skriver jag absolut under på att Mini Cooper S och Mazda Miata är riktigt körglada bilar för rimliga pengar. Båda har en mkt fin balans i chassit och är lätta att balansera på lite lätt sladd genom kurvorna (på bana alltså).

Ska man köra bana med Mini Cooper S ska man se till att den har diffbroms vilket jag tror de har från -05.
Conan999
AEG: såg att du gillar Corvette. Jag köpte mej en svart C5:a -01 hösten -07. Helt underbar bil, ångrar inte en sekund. Finns ju några under 200.000kr kanske?

Conan999
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
AEG, titta närmare på porsche 964.
Dom är fortfarande billiga att köpa in...men kommer troligen att följa dom andra rättkyldas prisutveckling.

Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Helt klart en Vette om du vill ha mest för pengarna...den har ju allt utom finish,men man ska ju inte bara trycka på strömbrytarna.
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Eller så køper man sin en s2000 så får man en miata med ordentlig motor..
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag skulle nog faktiskt själv skaffat en S2000 med. Snygg att titta på med en jäkla skoj motor och utsökta vägegenskaper! M-Roadster vore verkligen inte fel, men troligtvis lite mer kostsam att äga!

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
äldre tråd ser jag..

Köp inte nån Nissan eller liknande plastbil, kan inte låta bli tycka de är såååå jäkla fula och mest ostilga bilar som finns. Det ska va klass när man kör bil, inte sitta i nån fjortisleksakbil som är ritad av designteamet på Dressman.

Dina val...
-Porsche Boxster, kanonval om du har råd! Porsche då har du nått målet :-D
-Z3 är ful som stryk i baken, men Z4 då pratar vi snygg sommarbil!

Mina val o lite mindre budget än dig.... (tänkte mig 06:or)
Audi A3 3,2 quattro,(250hk) och WV GOLF GTI(200hk?)är något jag själv är mkt mkt sugen på! (Golfen går att chippa till 250 om ja läste rätt)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.