|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Gemini__ |
pg_ice: "sen kan man fråga sig hur rolig en original M3a är?" Det är väl just detta, att det finns sanna entusiaster som verkligen uppskattar M3 E36:an så som den lämnade fabriken. Skulle jag vara ute efter en M3 E36 skulle jag genast välja bort alla som är modifierade på något sätt, jag skulle alltså uppskatta en original M3 E36, Även fast dessa i ditt tycke inte är så roliga. =) |
|
Jag platsar in på PG:s beskrivning av "vad fan är det för entusiaster som låter bilarna stå i garaget för att spara mil? idioter skulle jag påstå" när det gäller Alpinan =) Den är strikt original och extremt lågmil och kommer så att förbli. Vad det gäller M3:an så är nog min och PG:s väldigt lika och vi har gjort väldigt många likadana modifieringar. Jag var oxå inne på att ha en helt original M3:a med gula blinkers, originalfälgar, ja hela kitet men efter att men sett dessa Länk Länk Länk Länk Länk så gick det snabbt över, Den enda M3:a E36 som jag inte skulle modifiera något på förutom kolfiberinsug är en GT. Lite samma känsla som Alpina med färre antal tillverkade. Det är min åsikt sen är det upp till var och en att tycka som de vill. =) ///M. Pedersen |
|
|
Glömde länken på bilarna så kan ni bilda er en uppfattning om min åsikt Länk ///M. Pedersen |
|
|
Här är väl en som är hyffsat original Länk eller kanske ännu hellre denna Länk ///M. Pedersen |
|
| Jag är eventuellt för petig...men det är en del av charmen för mig. Att övervårda en bil. Jag blir grinig så fort det regnar om jag ska ut i bilen..trots att det är en coupé. Jag har aldrig ritat svarta streck, trots att det troligtvis är möjligt på de tre första växlarna. Jag tvättar bilen 3 ggr i veckan när den är i trafik. Jag blev irriterad på dammet som samlade sig i persiennerna till utblåsen från fläktarna..tog loss dem och la i bad i 2 dygn. Ja...lite miljöskadad är man allt. Men just därför passar BMW så bra...hög kvalitet och finlir helt olikt det jag har idag. | |
| Pedersen >> Den första 93:an du länkar till är exakt något sådant jag är på jakt efter. Jag menar, titta på den klädseln! Det är ju ett konstverk som jag kan imponeras av i timmar! | |
|
Charger: eventuellt är du och jag släkt, skicka Powerpost så kan vi jämföra våra DNA ;) Om vi ska tala klarspråk så är jag tyvärr lika jobbig i mer än ett avseende. Är inte fullt lika utvecklad originalnazist, men jag bedömer det vara en tidsfråga innan jag sitter med precis samma problematik där jag eftersöker tidsenligt artikelnummer på precis allt. Till saken hör att det i detta avseende endast är lite äldre bilar som fastnar, åldersgränsen ligger mellan 10-15år. Nyare bilar har jag inte alls samma svårt barnsliga inställning till, trots att genomsnittsåldern i stallet är låg. Givetvis är det uteslutande lite rivigare järn, gärna från Bayern med titlar såsom M3, M5 (varför inte i någon trevlig specialutgåva?), 635CSi och så vidare...addera mycket utrustning och inte minst Individual-utrustning så har vi snart en mix som på sikt kommer underminera hela min privatekonomi. Värst av allt är väl att jag gillar det. Snälla Bullen, hjälp mig! Nu tillbaka till topic ;) |
|
|
Charger: Jag känner igen det du skriver. Jag tvättar själv min M3:a ibland 3 dagar i rad annars görs det varannan vart tredje dag. Alpinan tar jag inte ut om det är risk för regn. =) Bilarna behandlas som barn =) Aldrig över 2500 rpm innan oljetempen är över 70 grader Min inredning är exakt som i den första jag länkade till Länk Länk Länk ///M. Pedersen |
|
|
Haha, jag är i gott sällskap med Pedersen och Fredde! Och konstigt nog är jag likadan vad det gäller åldern på bilarna. En original E30 325 med M-paket är så ren, enkel och genialisk! Och det kanske är hädelse i ett forum av detta slag, men jag kan tycka att en anonym Audi S2 med all sin historik kring fyrhjulsdriften är värd sin vikt i guld ^^ Vi får bilda nostalgiklubb ;) |
|
|
Då får jag sätta mig i skam vrån direkt då. Kom precis hem från bilen efter installation av nya angeleyes ;) Riktigt snyggt tycker jag det blev iallafall. |
|
|
pg_ice: Sitter ett KW 3 på min. Jag påstår ju inte att min är en orginalare heller. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Jag är inne på helt samma spår. Bara originaldelar monteras på min bil eller bättre dito! Tex. hela chassiet är utbytt på min vad det gäller bussningar dämpare, fjädrar mm. Inte original men bättre grejor. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| min m3a är org förutom bromskivor. å den har gått 5700...svensksåld...så dom finns enligt mej i allafall. | |
| Fler här som äger lågmilade e36:0r med årsm 96 och framåt som tänker sälja? Eller länka till nån ni vet. Dock inga med fantasipriser på 200 000. | |
|
Här har ni en i toppskick: Länk |
|
| Gbg, din länk funkade inte. Länka gärna igen. | |
| Edit: Jo nu funka den. | |
|
Ja bilen ser riktigt fräsch ut. Personligen har jag dock väldigt svårt för interiören. |
|
| Länk | |
|
Synd på limo, annars hade man nog klippt till. Inga fler här som äger en lågmilad m3 e36 manuell coupe? Och vill bli av med den då :) bara skriva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.