AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.658

Lycklig ägare av en trasig bil!

Sida 1 av 2
Jaghapp, då hade man nått sitt drömmål, nästan, bara 19 bast gammal och med egna ihopsamlade stålar...
Jag har köpt en BMW 740 -95 med all tänkbar utrustning, som navi, skinn, elstolar+minne, ja allt, men med defekt motor. Inköpsprisen är så pass lågt att det skrämmer. Men all dok, finns och trevlig privat säljare. Nu till äventyret,motorn är "trasig" förmodligen har motorn kokat, vad gör man då? planar topparna och sätter dit dem med nya packningar? OM motorn behöver bytas, var letar man då(förutom bildelsbasen)och vad betalar man för en sådan maskin på skrotarna? Detta skall bli en spännande sommar. Skam den som ger sig. Alla tipps är välkomna, jag vill bli en i 7 seriegänget igen. Har en mekaniker som jobbar svart åt mig så det är ändast delarna som är "dyra" för mig. Kom igen och hjälp till, inget svar är för dumt(som man sa i skolan), nästan
PS är detta ett galet projekt? DS

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
coolt!! .. du vill inte säga vad du gav för kärran?
Lycka till!

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
HEJ säg gärna vad du gav för bilen, letar liknande projekt

finns vridet behövs ingen turbo
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Välkommen till "klubben". Jag önskar dej lycka till och tycker det är helrätt. Du kan säkert få mycket hjälp här på forumet här finns mycket kunskaper. Jag hade aldrig fått ordning på min bil till vettiga pengar om det inte hade varit för detta forum.

Felix
Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Jag vill tillägga att jag menar 7-serie forumet. Det andra brukar jag inte vara inne på så ofta så jag vet inte hur mentaliteten och hjälpsamheten är där.

Felix
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sak samma vad du gav för kärran. Jag skulle leta komplett motor om jag var dig, 20-35k kan de kosta. Om summan totalt efter motorbyte ligegr under 130k så har du gjort en bra affär grattis.
För att hålla en E38 i topp skick är det ca 10-15k om året i oförutsedda utgifter förutom service. 10-15k i försäkring så det är bara att tuta på!
Asken
Asken:
Lätt modifierad? Då skulle jag vilja se när du modifierar bilen kraftigt! Huga!

mvh
Berg

"Rekordbrännare dömd till två år i Eslöv" /läst i SDS
tachar allihopa, håller lite på mig innan jag avslöjar priser mm. Men all hjälp/info uppskattas, om vart jag hittar motorer osv, kanse någon vet om någon? Eller någon som smällt sin V8 i bra skick och hamnat på skroten:( ?
Asken, ägt 540 så jag vet att det kostar, men det är det värt, eller hur!
Jahapp, då går varje dag så där hiiiiiimmmla sakta igen, innan min pärla är hemma
Mer synpunkter tack!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
prova ecp.nu hälsa från mig Per kanske kan hjälpa dig?
Ansta bildem som annonserar här?
Per Larsson i Huddinge tror jag har en maskin från en 97:a. 4.4....
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
tobbz: ingen har med priserna att göra så håll din bra deal för dig själv:)
Mvh
Asken

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Trevligt att du har skaffat en 7-serie.
Frykmalms annonserade ut en 740-motor, då 4,4 liters motorn som är från en -97. Du får väl höra vad de vill ha för den? Vi får träffas upp någon dag så jag får se på pärlan. Tråkigt det där med flygfältet bara.

//Schnitzer
MYCKET tråkigt med fältet. Såg det inte själv, man fich ju dra med svansen mellan benen. Jo tack, mycket glad för tillfället(trotts att jag missa en tenta) och ser med lysande ögon fram emot att få hem "henne"

br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
HEJ SCNITZER / TOBBZ BOR NI I KARLSTAD?

jepp! det gör vi!
br
168
brundins
318 91 cab
316-94
745 -03
JA ME

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Brundins: Trevligt att du bor i Karlstad. Var exakt bor du, vilket område? Jag bor 2 mil utanför Karlstad, i Vålberg.

//Schnitzer
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Tobbz: Din tönt!! varför mailar du mig om att du tror att jag skäl andras bilar. Jag la ut en fråga pga att jag ska hjälpa en polare att byta motor i hans rasade 740!!!! Och är du så feg att du bara anger en hotmail adress. Och varför vågade du inte skriva i forumet!(Kopia av mailet) får man fråga varför du själ andras bilar?
Tobbe
Eller vart kommer denna 740 från?

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
?????
Nu förstår jag nada. Min 740 är köpt, har du en med??
Någon skojar med dig...
Lycka till med ditt(???)prodjekt!

Frykmalms annonserade på radion att de skulle sälja ut en massa motorer så det kan väl vara en ide att ringa och kolla...
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
pumba303@hotmail.com> Det här din mailadress!
Det syns tydligt på "Användarinformation"

Vad är det på för grunder du mailar mej dessa anklagelser ?

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
Preben-->> Vad håller du på med!, har du inget bättre för dig?, har både fått idiotiska mail från dig samt skit här på mitt inlägg. Jag är intresserad av att få veta vart jag får tag i motorer till bra pris, mm, som står längst upp, om du är läskunning. Vad du hålle på med för skit blir jag bara förbannad över. Du förstör mitt inlägg. Hoppas inte jag behöver se din skit här mer. Är du bedrövad över något så maila mig om det, istället för att snacka goja.
Hoppas ni andra fortsätter att komma med andra ideer. Kanske jag låter sur men denna människa bokstavligt "trackar" mig.
Grenberg--har ringt frykmans, på tok för dyra. 35000:- + moms för motorn. Nä bästa pris är 10000+ moms hittils med 16000 mil på nacken. Det låter rätt vettigt tycker jag. Provkörd och provtryckt!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.