|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
KUMHO Spårar har nu bytt till 225 pirelli fram mkt bättre beteende nu |
|
|
Har tyvärr ännu problem med bilen var väl inbillning att den va klok. Har som sagt bytt casterstag med bussning justerat framvagn bytt till smalare däck fram justerat styrsnäckan Men den spårar likt förbannat vad kan de vara då? silentbussningarna? Sen har ja ett annat litet fel om man varvar på tomgång lite snabbt så bluddrar den dock fungerar den när man kör. Bara ibland den kan rycka lite om man kör väldigt sakta på hög växel o sen ska accelerera. |
|
|
Tänker iallafall byta silentblocken o pröva med det. Kan de vara fälgarna som är dumma med? |
|
|
Vår E39 spårade också mycket, bytte stötdämpare, fjädrar, fjäderbenslagring, stabilisatorstag fram och inre & yttre styrled, nu spårar den betydligt mindre. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
| Hmm styrleder är båda bytt båda sidor inre och yttre även mittre styrstag. Men ska pröva med stora bussningarna i bakvagnen o se om de hjälper | |
| Bör tillägga att alla bilar vi testat med dessa fälgar dock med 235 nu är de 225 blev helknasiga testat på två andra bmw. | |
|
En annan sak ja undrar är kan de på verkas utav att bakdäcken är 235.45.17 medans fram 225.45.17 Bakdäcken är även slitna på ena kanten. |
|
|
det är inte att rekomendera eftersom det blir inte samma rullomkrets! Märkte en sak på min förra 540t e39 att när däcken började bli slut så gick det knappt köra och så var däcken av märket kumho. Alltså med nya däck fungerar det bra men börjar dom bli såliga så är dessa värdelösa på en bimmer. Nåt jag rekomenderar är att har breddare bak och smalare fram då kommer bilen att gå som bara den. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har idag prövat med lite olika däck först prövade jag med vinterdäcken fram 195.65.15 och 235 kuhmo bak då var de ännu lika galen o slängde sig hit o dit. Sen prövade jag med vinterdäck runt om 195.65.15 då slängde den inte sig som förut men släppte man ratten så drog den iväg. Sen har jag ju även på 17 tummarna olika däckmönster fram/bak de kan väl även påverka negativt. Fram är de rakmömstrat eller vad man kan säga. Bak är de ännu kuhmo V-mönstrat som dessutom är sneslitna på vanligt bmw delad bakaxel vis. Mvh fredrik |
|
|
Vad är då rekomenderat om man har 225/45/17 fram 245 bak? varför blir de bättre med bredare bak än fram egentligen. måste man ha samma fabrikat fram som bak eller duger med liknande mönster |
|
| tidigare hade jag 235/45-17 på alla 4, nu har jag 235/40-18 fram och 265/35-18 bak.. jag har inte märkt någon alls skillnad.. varker före eller efter... det måste helt enklet vara vägarna på gotland det är fel på.. för du har ju provat allt med bilen... | |
|
ja de verkar ju så den vägen är ju inte den bästa precis de kan man ju säga mkt sliten. Men de konstiga är att en kompis har en 535 88 me 225.65.15 runt om den spårar inte alls. Ska pröva o byta bussningarna i bakvagen hjälper inte de ja då vete fan va de är. Mja byta till bättre däck bak men är felet kvar då börjar jag få slut på ideer. Justerade ju snäckan men inte kan de göra de sämre var ju ännu glappigare innan. Annars är den väl slut. |
|
|
Din polare har ju 65-profil på däcken, då blir de lite mjukare och följsammare mot vägbanan, Ett däck med låg profil "rider" mer på ojämnheterna. Prova polarens hjul och se vad som händer. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
| dock har jag ju redan provat 15 me 65 profil de var de ju på vinterdäcken dock ej 225 utan 195 | |
| kumho ecsta blir jag inte riktigt klok på. Dom jag hade till min E46a var väldigt tysta och fina, men på vått underlag....oj oj. | |
|
Fredde85..... Missade det. Coldhex....... Hade Kumho Ecsta KU31 på vår E39 funkade bra även vid blött väglag, det var 245/40x18 och de var slitna. Håller med dej att de var tysta och därför funderar jag på samma däck igen, men har inte bestämt mej ännu. Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Här har du fredde en jätte bra sida där du kan jämföra vilka storlekar som är godkända till din bil. Länk MvH Bmw 4-ever |
|
| har idag prövat med kompis däck o han mina o de är däcken bak som är de som gör det för de är slut. De känns skönt att ha löst detta problem nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.