AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.532

Utrustningsfråga och pris på E91?

Sida 2 av 2
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det var ju positivt! Jag kollade i ETK och där står: It is possible to retrofit option SA544 by replacing the instrument cluster, the entire switch module and the
steering column trim. Code retrofit with Software Service Station (SSS) via "Retrofit CIP" path.
Det låter som 5000:- är ett lågt pris för det, grattis!

la
76
lars316
Peugeot 207 -10
530e xdrive -20
Tror det är dyrare på årsmodell -07 och äldre. På -08 och nyare så behöver man inte byta "instrument cluster", så fick jag det iallafall förklarat för mig. Bara det gör det ca 5000:- billigare, så totalkostnaden hade varit ca 10.000:- annars!

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
jag gick in på reservdelar till en 2008/08 men det kan fortfarande vara så att informationen är inaktuell.
Åter till topic: Hur går det för dig, daneish? 325;or som gäller hädanefter..?
Visa användare
58
daneish
523 E61
Anton:
Dessa är heta objekt, men lite för långt att åka efter jobbet, samt kanske något över budget, hade tänkt mig tak på ca 220 tkr

Länk

Länk

Gått lite för långt: Länk

Dock undrar jag hur det är med Isofix för bilbarnstol och krockkudden, måste ju gå att koppla ur sör at allt ska kännas säkert för Jr....

Är någon som vet om det blir några problem att ha barnstol när man har sportstolarna?
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Vad gäller krockkudden fram har jag hört att BMW tar uppåt 5000 kr för att koppla ur den... Om det verkligen stämmer vet jag inte. Om det nu stämmer är de ju hutlöst dyrt. Kanske kan göras billigare någon annanstans.

Eller så har du tur och hittar ett ex utrustat med nyckelavstängning av krockkudden.

Själv har jag båda ungarna bak vilket funkar bra.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
"Vad gäller krockkudden fram har jag hört att BMW tar uppåt 5000 kr för att koppla ur den... Om det verkligen stämmer vet jag inte. Om det nu stämmer är de ju hutlöst dyrt."

BMW kopplar inte ur airbagen längre. Du får bygga om den istället så att du kan stänga av den med nyckel och det tar dom ca 10000kr för både på 1-serien och 3-serien.

// Jonas
Ser ut att vara fina objekt - gott också med m-sport! Ganska stort steg från 320 "snik" till 325 M-sport... =)

Bilen hos Olofssons Auto har legat ute sedan i höstas varför du kanske har lite extra prutmån. Även den hos Lidköpingsbiltjänst känns väldigt bekant, dock inte lika säker.
Inte kan det kosta 10 tkr för att stänga av airbagen på passagerarplats!? Löjligt dyrt...
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Dom stänger inte av den, Isofix eftermonteras till en kostnad av ca 9 000:-
Kostar 900 som tillbehör vid nyköp. (kan bli svårsåld till barnfamiljer som begagnad utan Isofix).

\Matsh
Visa användare
58
daneish
523 E61
Det känns för tillfället svårt att leta bil med möjlighet att stänga av airbagen på passagerarsidan, det blir väldigt få objekt kvar. Men vid sökning på de olika sidorna så kan man ju inte lita på att det är inskrivet rätt fakta om utrustning. Alla är ju inte snabba på att svar på mail heller...

Många anger isofix i annonsen men, tydligen finns detta som standard bak??

Olyckligtvis har de objekt som nu finns ute tex: Länk
samlats lite långt norr ut för att åka o kolla på över en eftermiddag.
Men vem vet snart dyker det nog upp något

Ytterligare önskvärda utrustningspunkter:
Infällbart drag
Xenon
Sportstolar fram med del/ alt helläder
M-sport
Shadowline

Hd
Om du verkligen hittar ngt objekt som är intressant, tycker jag inte det geografiska läget skall hindra dig. Den du länkar ser onekligen intressant ut!
Visa användare
58
daneish
523 E61
Bilen som länkades till i trådens början verkar vara svårsåld. Då var det svårt att av säljaren få klarhet i utrustningen, priset var som sagt i annonsen 169 men per tfn 159.

Nu säljs den av bilförmedling Länk
troligtvis måste den fräschats till och servats, dock svårt att se att de nu har "installerat " Airbag passagerare fram avstängningsbar med nyckel. Detta hade den inte när jag provkörde.

Nu begär de 199t kr, Konstigt, bilen verkade iskall för 1 månad sedan, kommer det gå bättre nu 40 000 dyrare??

Hd
Den här Länk borde väl va ett alternativ? Är inte intresserad av touring men gjorde en snabbkoll på den i hallen och den verkade fräsh.
Generellt verkar 320i vara ganska trögsålda jämfört med 325i eller 320d. De erfarenheter jag har av 320i E90 06-07 har inte varit särskilt positiva så jag förstår marknaden.

Bilen dd88 länkar till har jag själv haft funderingar på. Helrätt pris, färg, mil och utrustning. Kruxet är att jag lutar åt en entrepenadmaskin (diesel)...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.