|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag läste någonstans att BMW har kompletterat hjulupphängningarna med Placebostag, det är kanske därför 09:orna går bättre på vägen? /Mats |
|
|
Salesman: Nej, jag tror att det är ett realitetskonverteringsfilter som har tillkommit. Inte nog med att bilen känns bekvämare - ditt inlägg ser plötsligt helt relevant ut ;-) Puss, /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
| Placebostag låter som en perfekt uppfinng. Den borde gå att använda i många olika tillämpningar. | |
|
Färddatorn visar exakt rätt förbrukning mellan tankningarna jämfört med verklig förbrukning, det har då aldrig hänt tidigare med nån av mina BMW innan. |
|
| Det var ovanligt. Min bil visar faktiskt högre förbrukning än den verkliga. Det är nästan så att jag blir glad när jag tankar och upptäcker att bilen dragit mindre än förväntat :-) (Ursäkta lite OT) | |
|
men jippie , då kommer det säkert en facelift på E92 snart också , skoj när man beställt en nu precis ... så kommer den säkert till vintern eller så ... säkert med bättre stereo , led o allt annat ... snacka om misslyckat köp =( |
|
|
Som Fredrik G sa, stereon faktiskt låter bra men kunde ha blivit bättre (jag har Professional CD radio med total 6 högtalare). Mellan register och bas är acceptabelt men diskant är inte acceptabelt. Det behövs ett par bra silkes diskant som kompliment till de högtalare som finns i bilen. Jag få väl montera in den själv när tre års garanti tid har gått ut. Visste ni att man är ganska hårt låst in med garanti tid. Man får inte ens byta en glödlampa för att det finns "garanti seal" över allt på bilen. Tre års gratis service och garanti är riktigt bra. |
|
|
jo men så är det väl egentligen på alla bilar med garanti eller ? va ska man göra tex om man är ute i europa o bilar , åka in till närmsta BMW och byta glödlampa ? =) tycker det är imponerande att vissa vågar byta avgassystem osv på sina bilar som har garanti kvar =) så ni säger det poppar på bra med professional ... jag uppgraderade till hifi också , så d kanske är lite vassare :) trevligt :) |
|
|
335:an spårar inte alls trots bredare däck bak. Det är en klar förbättring jämfört med pre-facelift. |
|
| Min spårar inte heller trots pre-facelift. 225 i fram 265 i bak 19". Det gjorde den däremot med första generationen Potenza Runflat (225/255). Rena skitdäcken. | |
|
Ju mer jag lyssnar på professional radio/CD (det är bara namnet som är professional) är jag övertygad att högtalarna måste bytas. "They just have to go". Tyvärr jag måste vänta cirka 3 år pga garanti tiden! Hittat en bra ersättnings högtalare här som är en drop in. Länk Byta glödlampa själv, det måste man få göra även om det är klistrad garanti lapp över allt. Var ska man hitta en BMW verkstad mitt i skogen? MEN det är inte lätt att byta själv på E91. Framhjul måste vridas ordentligt och dessutom man måste ha små händer för att nå ställen och sen hitta rätt för att lyfta upp ngt konstigt mekanism som håller lampan på plats. Arghhh! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.