|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
.... så jag fortsätter hävda att det måste ha hänt något :) If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Håller med ElakaKatten, E92 går klart bättre på vägen än motsvarande E90 gjorde så dom har garanterat använt sig av detaljer från E92 på faceliften. Skulle BMW gå ut med att dom ändrat nått i chassiet så vore ju det att erkänna att pre facelift inte håller måttet längre. |
|
|
Vore helt klart intressant med fakta angående chassiet. En annan liten men nog så viktig detalj är att de har flyttat knappsatsen för elhissarna närmare föraren för att motverka att man öppnar bakrutan vid Drive-in'en vilket tyvärr sker allt för ofta på pre-facelift. |
|
| Den nästan bästa förbättringen är värmen som kommer väldigt snabbt. Värmen var bedrövlig i mina två andra E90. Menar att den tog lång tid på sig. | |
|
Att BMW inte skulle gå ut med ev. chassiändringar känns både troligt och inte. Visst skulle det kunna tolkas som att pre facelift inte håller måttet längre, men samtidigt vill de ju sälja in den nya modellen så att så många som möjligt överväger att satsa stålarna på en helt ny och bättre bil istället. För övrigt har alla bilarna jag provkört varit pre facelift, så är väghållningen och annat ännu bättre i de nya blir ingen gladare än jag eftersom jag går i väntans tider... :) |
|
Gunget |
Det kan inte vara som så att BMW gjort vissa finjusteringar av chassiet, men att man "psykologiskt" påverkas då man jämför en helt ny bil som är tight i alla bussningar och som luktar nytt jämfört med en ett par år gammal E90 som rullat några mil? |
Gunget |
Det kan inte vara som så att BMW gjort vissa finjusteringar av chassiet, men att man "psykologiskt" påverkas då man jämför en helt ny bil som är tight i alla bussningar och som luktar nytt jämfört med en ett par år gammal E90 som rullat några mil? |
Gunget |
|
Gunget: kommentaren var uppe tidigare i tråden och jag vidhåller svaret: Nej. /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Gunget: Nej, jag kommer ihåg känslan från 325:an och 330 hade bara gått 1900 mil. BMW har inte råd att inte göra chassieuppdateringar när nya C-klass och A4 nyss har släppts. |
|
|
Här är ett dokument över alla ändringar iom facelift: Länk |
|
| Jag har läst de andra recenssioner på Engelska (kan inte komma ihåg var just nu) där de upptäcker att "ride quality is definitely better" than the pre face lift model. Men BMW fortsätter att förneka! Jag tycker att min 320i touring 2009 har bra "ride quality" och jag är mkt nöjd. Jag måste säga att jag har inte testat pre face lift model föär att ge objektiv bedömning. | |
| Kan det inte vara så att "ride quality is definitely better" på grund av den nya generationen RFT? | |
|
Återigen jag kör på vinterdäck utan RFT. Och den går som sagt mycket bättre på vägen än pre-facelift. |
|
|
Clubsport: Jag har en ny teori. Det var bara du och jag som fick specialbyggda exemplar som har bekvämare chassin. Vilken tur! ;-) /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
|
Elakakatten: Ja, dom ansträngde sig lite extra när dom såg att det var våra bilar.. |
|
|
För oss som inte hinner läsa igenom ett 23-sidors dokument, står det något om att delar som påverkar körkänslan har blivit utbytta/uppdaterade? |
|
| Det verkar som att även jag fick en specialbyggd bil. Körde 320D facelift och gick rakt in i en 325-08. Demobilar båda två. Upplevde att faceliften gick bättre på vägen. En reservation dock för att 08:an hade 18" och 09:an 17". | |
|
Tycker också att min nya går fantastiskt bra på vägen! Kan tyvärr inte direkt jämföra med de -08 demobilar jag körde eftersom det dels är ett tag sedan och dels för få mil. Det jag definitivt märkt skillnad på jämfört med demobilarna är en stor sänkning i bullernivå i +90km/h och klart mindre spårighet med de icke-RFT jag nu har. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att BMW har gjort chassiförbättringar på facelift, men det verkar konstigt att de ändå inte har gått ut med vad som har gjorts. De vill väl sälja nya bilar? Inte minst med tuff konkurrens från nya modeller av Audi och Mercedes. |
|
|
Stereon! Standard-stereon låter grymt bra. Känns jämförbar med det tidigare HIFI-paketet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.