|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Vad synd att bara licensierade förare får åka riktig banåka. Så var det inte tidigare. Har det kravet kommit till av någon särskilld orsak? Medlemmarnas alltför vilda framfart? Nu blir man ju "tvungen" att skaffa sig den där licensen,annars känns det inte som en riktig banträff. |
|
|
Tracfreak: Licenskravet har funnits i många (över 10?) år. För att göra en lång historia kort handlar det om ansvarsfrihet för arrangörer samt försäkringar som man får genom licensen. Det handlar inte direkt om medlemmars vilda framfart utan om att få en bättre kontroll över vad som kan hända om olyckan mot förmodan skulle vara framme. Att gå licenskurs är dessutom både roligt och lärorikt. Måns och de andra i BMWSC:s styrelse kan säkert ge dig en ännu utförligare förklaring till licenstvånget. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Jo, jag utgick från att ännu ej medlemmar får betala för sig vid grinden:-) Men det är lugnt, och bra att det blev förtydligat! | |
|
Sörpan. Jag har tänkt att licensen en längre tid. Men vill minnas att jag var på mantorp med BMWCS för 5-6 år sedan o körde. Då var inte licenskravet infört ännu? |
|
|
Man kan ju ta prova-på licens om inte jag mins fel? Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
| "CooperVickis" Jag planerar att åka på träffen, dock ej helt spikat än. Kommer att starta från gbg-trakten i så fall, så en samåkning hade passat fint=) | |
|
CooperVickis och spacco; det kommer rulla minst en bil från borås (förhoppningsvis 3 st) och säker någon mer från Jönköping. Mvh/Rolle |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Nu fins lite mer info beträffande evenemanget på BMWcs hemsida! Länk Mvh Patrik |
| Kommer också köra från Göteborg.Ska dock inte köra på bana,så kommer nog att åka från Göteborg,så att man är på Mantorp kring klockan 10. | |
|
Var inne på BMW CS Wests hem sida. Det är gemensamm resa till Mantorp, avfärd klockan 8.00 från Burger King Kallebäcksbacken. |
|
|
Jag har skrivit upp datumet i almanackan nu. Min kille måste följa med. Var ju kanon förra året, även om vädret var lite halvt (uppehåll dock). Hoppas på många fina M3or E30, lovar att dregla på skvättfritt avstånd. Önskar nästan jag bodde längre bort så jag också kunde samåka med massa fina bilar, men jag bor bara borta i Motala (40 min laglig fart bort). Men det har väl sin fördel med. Ses där! / Åsa och kille |
|
| de här lät som de kunde bli kul... inte omöjligt att man åker upp... | |
| Detta evenemang har alltid varit kanon! Kommer bli det i år också! Given! | |
|
Det verkar bli ganska många härifrån :-) Jag kommer vara instruktör och ifall någon skulle vilja åka med eller att jag kör eran bil är det bara att säga till så tar vi en sväng och förhoppningsvis kan jag komma med några tips. |
|
|
Hejsan, Kostar det något att åka in där? Sugen på att ta min M3a upp dit, hade vart skoj! Ni som vet eller vart där förr, hojta till om ni vet om det kostar ngt ;) |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
moggaz! Kolla länken i mitt tidigare inlägg. ;) Mvh Patrik |
| Så 200:- med andra ord för mig som icke medlem? ;) | |
Stämmer! Mvh Patrik |
|
Tja tänkte höra med någon om vad det kostar om det kostar och så vidare..?? behöver man ha licens för att köra på bana för jag tänkte att jag kanske skulle kolla med caben om det går som jag vill med motorn.. tacksam för alla svar... DRAGON |
|
|
---->> BMWCABISCH Du finner svaren på dina frågor i tråden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.