AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.572

Köp av BMW från kille i Eskilstuna

Sida 2 av 2
Verkar som att det är bäst att du importerar din bil själv helt enkelt volw för att enklare kunna undvika kuckelbilar och att få ett bra pris. Man kan t ex köpa BMW hos aukt Mitsubishihandlare i tyskland t ex anser jag utan att vara alltför rädd.

Vill du inte importera själv kan du köpa av någon som importerade sin bil själv och därmed hade ett intresse av att den skulle vara ok, går nog att hitta en sådan bil till liknande pris som de hos de firmor som du kollat.

/Simon
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
simon_en:
Japp....börjar tappa hoppet (och humöret) nu. Noteras skall att jag inte enbart gått på de billigaste exemplaren, utan även dyrare bilar på mer "välrenommerade" firmor. Om nu bilarna är schyssta på dessa så finns det iaf ingen vilja att låta presumtiva kunder veta om det.
De firmor med billiga exemplar är trevliga och inställsamma (kanske för att ge det goda intryck man inte förtjänar?) medans de lite dyrare är arroganta och till synes totalt ointresserade av att sälja bil till mig. Lite konstigt kan man ju tycka när det handlar om bilar i klassen 300k+. Kanske fungerade det bättre om jag presenterade mig själv som Andreas af Edelknopp istället för mitt mera svensson-aktiga namn? Dessutom pratandes med "rikssvenska" med lätt skorrande på R:en för att få det att låta riktigt sofistikerat?
F-n ska veta att jag INTE åker 80 mil tur och return till Stockholm för att upptäcka att bilen t.ex. saknar servicebok. Litar inte längre på säljarens ord om att det finns fullständig dokumentation med en fullmatad servicebok. Rekommenderar ingen annan att göra det heller, för det finns flera fula bilhandlarfiskar i Sverige än vad ni befarar....tyvärr är det väl så att de flesta tar till mer eller mindre fula tricks för att få igenom en (för dem) bra affär.
Därför ska jag i framtiden så gott det går göra allt för att undvika bilhandlare och istället satsa allt på privataffärer. Om man undersöker bilen ordentligt är det alltid den bästa affären.

wolv: Vad är du ute efter, är det inte mer hk som gäller och isåfall är det E46 M3 och E39 M5.
Du vet väl att det står en fin E46 M3:a hos Jarls bilservice i Helsingborg med garanti och absolut rätt miltal + servicebok ;)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
CBM3C:
E39 M5 är väl prio 1 i dagsläget. Tyvärr är E46 M3 lite för mycket för min budget.....annars hade din bil varit högintressant. Jag är lite förvånad över att ingen köpt den än.

Wolv: De hade ju en M5a på Jarls bil me nu. Kollat på den?

/Johan

wolv,

trist att du inte kan slå två flugor i en smäll och få ett trevligt bemötande i kombination med en fin bil till bra pris.

Tror som du säger att om man inte vill importera själv är det den bästa affären att köpa av en privatperson med bilintresse. Kan bara önska dig lycka till!

/Simon
Jag bor själv i Eskilstuna,skulle inte köpa EN bil ifrån f.d MK Bilar!

iiiinte en chans!
Mu
41
Murre74
325i -96
Jag vet vem nenad är! En vän till mig bytte in sin Volvo C70 hos honom. Den hade gått 8000mil då. Närr vi sen skulle åka till nenad efter ca 2 veckor för att få vinter fälgarna till bilen som han hade lovat så såg vi i hans bilsalong volvon som kompisen hade haft. Den hade skruvats ner till ca 4000mil!!
det säger väl allt
Wolv: du överger väl inte M Coupen :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Z3C 4 ever: Wolvs inlägg här är skrivna INNAN han köpte M Coupén......

;-)

/B
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Är det någon här på forumet från e-tuna som känns vid att han ägt en 323i -85 ljusgrön metallic, som var inne för topprenovering -02?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Beppo har helt rätt....var intresserad av att köpa M5 efter M Roadstern, men jag blev att sakna min gamla Z, så det fick bli en till :)

/Andreas
_____
Länk
köp aldrig en bil av nenad...dem flesta har varit krockade och sen stämmer inte mätarställningen
FRIFART: menar du på allvar att 169k för en 840 -93a för 1 år sen är ett "kanonpris"..

vet inte om du sett marknaden för dessa på sistone, men skulle lätt påstå att det iaf är 40k överpris...

/mvh jocke

håller med..det låter alldelles för dyrt
Frifart skrev inlägget 2002, i inlägget skriver han "för ett år sedan" så jag tror bestämmt att han menade 2001. =)

Ny bild 10 Juni-
Länk
aja...då låter priset lite mer rimligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.