AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.573

Köp av BMW från kille i Eskilstuna

Sida 1 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Någon som köpt BWM från en kille som heter Nenad och bor i Eskilstuna? Han har en 540iAT som jag ringde på idag, killen gjorde i alla fall ett bra intryck per telefon.

roadZter
Så som bördig från E-tuna.......
Nenad har TROLIGEN lite egen import firma kolla det finns fler annonser på bl.a. ytterligare en 540 med hans namn och nummer men annan email adress, om jag inte har helt fel så har han lite mygel i hop med MK-bilar (seriös eller ej låter jag vara osagt, men jag skulle ALDRIG köpa ens en skruv där....)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Gasar-Magnus: Tack för ditt svar. Av vilken anledning skulle du ALDRIG göra affär med Nenad?

roadZter
Hejsan. Gå igenom bilen väldigt noggrant.
Då ska det la inte vara nån fara.
Det SKA finnas en FULL service bok med stämper och allt.
Du kan ju även ringa upp den förra ägaren och fråga.
Sen har jag hört att man kan gå till bmw och betala 200 kr så tittar dom upp bilen åt dig i tyskland.
Tror att det kan ta nån dag men vill låta det vara osagt.
Det bästa är la att M-Testa den om den är värd det.
Du skriver ej vad han ska ha och vad priset ligger på så det är lite svårt att säga.

Nja inte Nenad (kanske..) men MK-bilar i E-tuna det är nåt med vibbarna man får när man kommer in i lokalen.....
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Om det är så som ...Magnus säger att han har en del ihop med MK-Bilar (ringde en klocka när jag såg namnet)
så.... Jag säger inget mer. Sök i forumet på MK-Bilar så får du dra din egen slutsats. Efter lite drygt 30000:- under ett år så börjar min att bli "färdig".
Den stod tidigare hos dem :)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hold your horses boys! Finns ingen anledning att börja spekulera i eventuella kopplingar mellan Nenad och MK-bilar utan saklig grund. Jag vill grunda min uppfattning på fakta, därför vore jag tacksam om vi kan hålla oss till ämnet...

roadZter
Saklig grund anser jag vara att tidigare har denne Nenad haft bilar till salu med bild tagen i MK-bilars bil hall på Torshällavägen.....
Så min slutsats: titta gärna på bilen men var mycket mycket noga ....
mera sakligt DZ: kolla bytbil.com och MK bilar :ser man på ,en 540T silver som nämde Nenad har även på BMW börsen här.... luktar illa inte sant??
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Gasar-Magnus !
Driver den här Nenad möjligtvis en bilmek eller liknande i E-tuna ?
Vet ej men jag tror mer på bilskojare....
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Hm MK bilar känner man till har själv plockat ut flera BMW 740 och en 840. Det lustiga är att killen inte ens ville ha mitt körkort som säkerhet när man lånade bilarna så man kan ju undra vad han/de har för policy??

Iallafall var jag lite småsugen på en 840 från 93 med påstådda 13000mil på mätaren...men ena popuplyset gick inte att fälla ner helt och lacken hade småskavanker samt ganska hårt nersmutsat bagagerum. Allt detta var normalt och denna var i ett mkt bra skick enligt säljaren(ovanligt bra), hm 169' kr begärde han för ca ett år sedan...
och han var VÄLDIGT intresserad av att bli av med bil såsom med alla andra.

Jag har kontakter med verkstadfolk som vet allt om killen men känns onödigt att ta upp men iallafall finns det någon anledning till varför han alltid är
betydligt mycket biligare än vad som är normalt och det gäller även privatpersoner som annonserar ut sina
bilar.

Vad jag vet så stod denna svarta 840 kvar för inte många månader sedan, kanske än idag?
gagge
va är de som är så skumt med det här stället MK???
jag bor ju inte i eskisltuan men kan ju vara intressant att veta iallfall...
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
DanneZeta: Du är varmt välkommen till Touringklubben när du har hittat din pärla :-)

//Palle
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det som är skumt med MK är att det hela är oseriöst, för det första kan du låna vilken bil som helst som de har utan vidare vem du än är tex snorungar kan lätt bara plocka ut en bil. För det andra är säljaren extremt angelägen av att sälja bilen(det är väl alla)men den här killen verkligen ser desperat ut att bli av med bilen. För det tredje är det alltid läkare, VD snubbar osv som ägt bilen i Tyskland innan han plockade hem den. Ofta små skavanker som inte skall finnas på lite finare bilar som dessutom inte rullat många mil, tex den 840 jag provade.

Det som också märks är att bilarna står kvar hos MK mycket länge i snitt trots ett pris som ofta ligger lägre än vad privatpersoner annonserar ut sina bilar för tex 169'kr för en 840-93 med 17"fälgar och allt det andra, detta var för 1-2 år sedan. Jag känner en kille som är väl medveten om killens historia och vet man den så handlar man inte där. Han är dock fullt trevlig och verkligen serviceminded men det räcker liksom inte, det måste finnas kvalitet i produkterna för kundtillfredställelse.

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Palle: Tackar, tackar! Letar fortfarande dock, har ingen brådska - känns viktigt att hitta en fräsch bil. =)

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Drar upp den här tråden igen!
Finns det några nya fakta om den här killen? Han är (förmodligen är det samma person) numera aktiv i företaget Nya Bilhuset i Eskilstuna. De ger ett väldigt seriöst intryck när man pratar med dem i alla fall. Bilarna de har ligger relativt lågt i pris och jag är själv intresserad av en bil de har i hallen..... :)

Så låt höra....någon som gjort affärer med dem eller som vet någon som gjort det?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

wolv: Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är MK-Bilar och Nya Bilhuset samma företag (bara nytt namn). Jag har själv köpt en BMW hos dem tidigare, men med facit i handen skulle jag inte ens lägga pengar i deras kaffe automat i dagsläget. De är även prickade sedan tidigare av ARN. Kanske därav namnbytet ;)
Som sagt sök på MK och du har en bra stunds läsning.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

En kompis som jobbar på ett större försäkringsbolag var med vid försäkringsbesiktningen av en bil som kom från Nya Bilhuset. Det han hade att berätta om skick osv. var skrämmande! Så som vanligt, billigast är INTE bra....

mvh Johan
-Daniel-
ringde på en frontspoiler han hade till salu splitterny pga att han sålt bilen innan han satte på den...när jag ringde sa han att den låg i uppsala och att jag skulle ringa dagen efter för att få reda på om han hade kvar den...provande ringa dagen efter och fick samma svar...även samma svar efter en vecka, så att seriös skulle jag inte vilja kalla han, eller iaf inte sugen på att få sålt fronten
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har bett honom faxa serviceboken för att jag ska kunna verifiera att servicarna stämmer. Gjorde det för första gången för ca en vecka sedan och sedan dess har jag påmint honom 3-4 ggr utan resultat.
Detta verkar vara knäckfrågan när man ska utvärdera seriösa handlare. Om de är motvilliga till att faxa boken så att man i lugn och ro kan verifiera att boken stämmer så är det ingen idé att ens bekosta resan för att kolla bilen live.
Antingen är boken förfalskad vilket skulle visa sig när man slår en pling till verkstaden som finns på stämpeln eller så finns det ingen servicebok överhuvudtaget och att säljaren hoppas på att "jag skickar den sen, handlaren i Tyskland glömde skicka med den" ska funka.

Har nu ägnat ett par månader åt att leta bil, främst hos icke BMW-auktoriserade handlare och jag kan garantera att jag minst sagt blivit mörkrädd....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.