AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.425

Länkarm och länkarmsbussning (igen)

Sida 2 av 2
Har bytt mina bussningar idag, stor skillnad!

Vibrationerna som kom ibland vid inbromsning är borta och bilen känns mycket fastare i styrningen, klart värt pengarna..

Tog en dryg timma att byta med pelarlyft och en stor avdragare som hjälp.

Mvh Jens
Hej,
Planerar byte av bussning på båda sidor då de glappar rejält. Att ta loss borde gå på ngt vis (våld) men lite fundersam på vad jag behöver för att få de nya på plats. Pinsamt kan det bli om det jäklas...
Ngt sista tips utöver diskmedel och ev. lastband?
Är det ok att byta i 4 punkts pelarlyft eller måste bilen stå på hjulen vid montering?

mvh
Lars
Jag bytte mina nyligen och de gick att pressa på med handkraft efter insmörjning med bromscylinderfett. Nätt och jämt visserligen, men jag tror inte att jag är onormalt stark. :-)

4-punkts pelarlyft går utmärkt. Bilen behöver inte stå på hjulen vid montering.
Hej! Jag gav mig på att byta mina bussningar idag men jag får fan inte dit de nya. Fick i dem i hållarna utan problem men när de ska på länkarmen så är det tvärstopp. Har dränkt dem i diskmedel och tagit i så jag kräks men jag får inte dit dem. Någon som har tips på lämplig metod för att få dit dem?
Nja, jag börjar tvivla på mig själv. Hade jag pappas garage med verktyg... - ...men i GDS hall...
1200+ moms vill man ha på en verkstad hör tokholm. Kanske ska man inte krångla själv.
Ni pratar en massa om bussningar.
Någon som vet ett bra ställe och bra priser för Powerflex bussningar till E46?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.