|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Förövrigt när det gäller rubriken så tycker jag du ska titta efter 03 facelift --> nyare. Hade en 02a själv med bytta vevstakslager, motorn var ok, bakaxel inte helthundra, allmänt klonkig drivlina. | |
|
Klart det är bättre med en nyare bil om den skötts rätt men jag har testat M3:or nyare än -03 som klonkat i drivlinan så det beror nog mer på skötsel och hur bilen använts däremot är ju rostskyddsgarantin längre på en nyare vilket är bra om det är en seriös bil och inget "ful"-upplagat vrak. Vevlagren är nog utbytta på de flesta bilar som hade detta problem men det kollar man självklart INNAN köpet. /Micke Länk |
|
| "M-klonket" är standard på alla M3or, det ska låta så enligt BMW men inte fan gillar man det :) | |
|
"M-klonket" varierar mycket från bil till bil oavsett årsmodell =) , kan vara bra att testa ett par bilar innan man slår till. /Micke Länk |
|
|
Problemet överlag är att Bmw har riktigt sunkiga stereosystem i sina bilar. i E90/E91 är det endast Logic 7 som inte låter som en klockradio. Starre: Om du var mer än nöjd med H.K ljudet i din f.d m3e46 så må så vara fallet. Om du googlar E46 och h.k system och kikar in på entusiastsidor så är majoriteten e46 ägare med h.k system missnöjda. Det förekommer ofta fall där man stoppar in strumpor i sub:en som sitter i hatthyllan för att bli av med skaller och missljud. Väldigt premium höredu. Jag förstår att folk här tycker att ljudet är mycket bättre i h.k än i bmws standardsystem. Men det är främst kopplat till att det är helsunkigt ljud från början. lägsta nivån är helt enkelt otroligt låg. Länk |
|
|
Vad gäller priser på m3'or för tillfället. Polares polare lyckades hugga en 04 m3'a fullsmetad för 200kkr nyss. Visst, det var väl en extremt schysst deal, men det säger en del om marknaden och de bilar som är annonserade för rätt höga priser och inte blir sålda.. |
|
|
OffkeFF fan, det var billigt. Hyr mycke mil hadde den gått? |
|
| 7800 tror jag polarn nämnde. | |
|
Organ: Vad är problemet? Om du hade för höga förväntningar på vad H/K, antingen byter du bil och köper en bil med bättre ljud eller så byter du inte ljud anläggningen. vad är problemet? |
|
|
offkeff: Var det den gröna m3 e46, med lite speciell inredning? Kanske därav priset. Undrar hur m3 e46 kommer stå sig i priset om ngr år? |
|
|
Silver tror jag. Kan mycket väl vara så att säljaren finns här på forumet, han bytte till annan snabbare m3 ;) |
|
|
Ok då är det bara att gratulera till det fina priset han fick:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.