|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är denna BMW 320i ett bra köp? Länk Har varit inne två gånger och tittat på den, andra gången provkörde jag den, ca. 30 min. Den kände bra, drog på rejält testade bromsar, växellåda osv, Har precis hittat hit och läst många inlägg, behöver hjälp. Vad bör jag testa nästa gång jag provkörd denna bil? Den är i väldigt bra skick, utvändigt och invändigt. Alla papper verkar vara i ordning, bara 3 ägare inkl. bilfirmorna. Servicebok i ordning, TROR att det är ca. 500 mil kvar till nästa service. | |
|
Ser riktigt fin ut på bild iaf. Synd att den saknar M-paket och xenonljus. Kolla efter : *rost under motorhuven samt mellan bagageluckan och bakre stötfångaren.Väldigt vanligt! *Länkarmar *Skeva bromsskivor *Sprickor i strålkastarplasten Eftersom den har gåttt så pass lite borde det inte vara ngr allvarliga brister på den... Annars finns det många trådar just om E46 och dess brister.... Prova sök funktionen och lycka till! BMW M-POWER |
|
|
Tackar allra ödmjukast. Ska kolla detta. Ska provköra minst en gång till. SEN är det dags att börja bearbeta försäljaren.... |
|
|
Var den inte en aning dyr med tanke på att den saknade xenon, hade de enklaste interiörlisterna, ingen navi och inget m-pkt? Visst låga mil men ändå, E90 kom väl samma år och finns för liknande priser. |
|
|
Jag tycker också att priset är högt. Å andra sidan lär nog den absolut sista årsmodellen av E46 vara behäftat med mindre fel än den första E90. Vad gäller det aktuella exemplaret så skulle jag bli förvånad om det ställde till med några problem alls närmaste tiden. Nästa service är inspection I och den är ju oftast inte särskilt dyr. Men om det var mina egna 140.000kr så skulle jag nog titta här istället: Länk Länk Länk Länk ______________________________ //Lövet |
|
|
Jo, inte får dom 140 lök för den, dels för att den inte har någon extarutrustning, plus att den har några små skavanker på bakskärmen och en liten reva( OBS! inte ett hål) i skinnet på baksätet. Så visst, det går att jobba ner priset. Om vi nu spekulerar i att det är knappt 500 mil kvar till nästa service, så kan man även skala av det på priset? Jag har alltså inte ens kommenterat priset inför säljaren... Pelle A. |
|
|
Tack Andreas, ska kolla även dina förslag.... Pelle A. |
|
|
Den bil som är aktuell i ditt fal borde du få loss för 120 000:- Mer skulle jag inte betala för den bilen. BMW M-POWER |
|
|
På bild ser ju det fjärde objektet som andreas_lofgren länkade till betydligt mer intressant ut! |
|
Gunget |
Håller med Thorssa - Lövets 4e objekt ser ju riktigt trevlig ut! |
|
Objekt fyra är fin. Hade kontakt med säljaren den 27 feb, enligt uppgift var mätarställningen då på 5500 mil. Verkar dock är en onödigt att lägga in en kommentar om att bilen tyvärr står hela veckorna i garaget. En enkel subtrahering ger svaret att bilen rullat 100 mil per helg sedan annonsen lades in... Pelle A. |
|
|
Ja vadå! det är väl inget att grubbla över om bilen gått ett par hundra mil mer eller mindre, han kanske varit i sälen på sportlovet!! Skicket borde vara det väsentliga och den bilen är avsevärt attraktivare än den du provkört, de med m-sportpkt är en helt annan upplevelse än utan. Det paketet borgar även för en mer lättsåld bil den dagen du skall avyttra, du ser ju bara på våra kommentarer vilken vi skulle välja att åka och titta på/go for it!!! |
|
|
På Eklunds bil i Gbg har jag köpt några bilar, verkar seriösa, har aldrig varit några problem med garantireparationer, o.s.v. Skall du serva bilen i Gbg kan jag varmt rekomendera Gbg bilservice i Parille, klart bästa BMW- verkstaden i stan, och billigast. BMW CS #5206 |
|
|
Jag tycker att bilen är för tok för dyr, skulle aldrig betala så mkt för en E46, för samma pengar få du en E90 som är en helt ny bil Här har du ett exempel Länk Med lite prut (vilket inte är så svårt i dagens tider), så får du säkert bilen ännu billigare. Men detta är bara min åsikt.. |
|
|
Ja, visst är den för dyr, väntar på bättre alternativ, eller så prutar jag hårt. Spanar efter en med aluminiumpaneler kombinerat med sportstolar halvskinn Verkar vara dåligt med med E46:or med det, 05:or alltså, har sett 04:or, 03:or osv. Hur stor är skillnaden mot dom några år äldre? (ska läsa på) Vill inte ha en FÖR gammal bil heller, jag tänkte jag skulle ha den i 4-5 år åtminstone, och köra runt 2-2500 mil. Pelle A. |
|
|
Mitt råd är att titta på en E90! Helt klart mer bil för pengarna med mindre problem och mindre risk för rost. Det enda som talar för 320i E46 jämfört med 320i E90 är 6'an i E46'an men som förmodligen drar mer än 4'an i E90'n. De tester jag läst om den verkar den dock som en trist historia... Åk och testa! |
|
| Hur pass törstig är nya 320? Bilen ser ju ut att ha växt så den nästan är i klass med gamla femserien.. | |
|
Saken är den att jag gillar E46 bättre än E90, tycker den är vackrare rent utseendemässigt. E90 har säkert många fördelar, mindre risk för rost, som nämndes tidigare. Men jag ger den självklart en chans, Eklund bil har faktiskt en 06:a inne som jag tänkte testa. Pelle A. |
|
|
Kan faktiskt instämma, det jag inte fattar är att de har gjort den så himla stor. Den ser ju ganska klunsig ut om man jämför med äldre 3-serie bilar. Man kan ju undra hur det blir nästa modellbyte, ska 3-serien bli lika stor som en 7-serie bil ?? |
|
|
Baksidan är på gränsen till ful, men det är fel ord i sammanhanget. Framsidan är helt ok Men vem vill ha en ok bil? |
|
|
Baklysena ser ut som att de kommer ifrån Sangyongs restlager, enligt mitt tycke det fulaste designmässigt på den bilen. Jag står själv i valet och kvalet på en bil. Är själv sugen på en E46 men dessa har ju lite problem med rost och så sen så tycker jag att de har lite överpris med tanke på vad man får och ålder. När det gäller E90 så ser den okey ut men den är alldeles för stor. Jag är ute efter en 3-serie bil och inte en 5-serie bil. Tycker det är en tråkig utveckling, har själv haft både E21 och E30 bilar och de har varit en väldigt trevlig bekantskap.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.