AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.817

Info? Bmw 330d - 03

Sida 1 av 2
Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
Tänkte köpa denna bil. Någon som vet något om bilen lr om någon har ägt den förut. Skick m.m

Ser ju helt OK på bilderna men man vet ju aldrig. Bor ju ganska långt bort så vill inte åka i onödan.

Tacksam för svar.
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
länk??

Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
Länk

LOL
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Att den är sänkt kan ju vara värt att veta! ser iallafall så ut!
Har inte kollat reg.nr men ser ut att vara import pga att -03 började reg.nr med U om jag inte är ute och cyklar. Är bilen helt nyintagen av firman kan det vara värt att kolla extra noga då det de senaste åren har varit en prisutjämning länderna emellan så att göra storkovan på att importera är väl nästan omöjligt.

Detta säger jag baserat på att jag kollade på mobile.de ett par timmar förra året, men det har nog inte ändrats till det bättre med tanke på kronans värde just nu.
Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
bilen e intagen 06, sänkt e den! tänkte väll om det är någon här inne som har ägt den mm. Har även hör att man kan kolla om dom är "tillbaka" skruvade ganska enkelt??
my
85
myr81
330dA -01
tycker ratten ser väldigt sliten ut.
har själv ingen erf. av m-ratt men det borde inte synas på ratten efter 15000 mil om en är skött som den skall.
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
att ratten ser sliten ut är nog inte precis omöjligt det är faktiskt min med reagerade på det först också men så tittade jag på kompisens e46 330 som gått 16000 den också och den såg likadan ut faktiskt.

Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
om du får chassienr så kan du (tror jag) gå in till din närmsta BMWhandlare och be dem kolla i databasen då den är internationell, kan vara så att det kostar ett par hundringar men är du seriöst intresserad så kan det vara värt det och en billig försäkring mot att bli lurad. Ett annat hett stalltips är att kolla med föregående ägare, där brukar man kunna få helt ovärderlig info.

Lycka till!
my
85
myr81
330dA -01
så m-ratten slits snabbare?
har själv standard skinnratt och rullat snart 24000 mil och det syns knappt.
Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
Suck har ju typ 55mil till bilen, Men ska nog åka dit å "granska" nogrant å åka till närmaste Bmw verkstad å be dom kolla igenom bilen åt mig. Skiter i om det kostar en slant.

Men M rattar brukar vara lite "mjukare" typ kanske därför dom slits snabbare.

Roliga är ju att det står "Kredit" på den om man kollar upp bilen på VV.se ??
säljaren jag pratade med sa att det var en rästskuld på typ 160k på den så dom kunde inte gå ner så mycket i pris? fett skumt.
Om det nu ska va M paket på den från fabrik så har de bytt bakstötfångaren. För det är en standard stötfångare.

/Johan
Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
det har du rätt i.... Kanske bara är m front å kapade fjädrar?? hihi
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Sådär sliten blir inte en M-ratt efter ca. 15000 mil. Den enda rattmodellen som BMW har haft problem med är M-ratten som är klädd i Alcantara, de blev väldigt noppiga och byttes ut av BMW på garantin.

Att bilen har en restskuld spelar ingen roll i din ev. affär mot säljaren. Att en bilfirma har valt att belåna bilen för att köpa in den är lite märkligt, så om du nu vill köpa den så pruta som vanligt, sen ser du till att restskulden är löst innan du skriver på några papper! :)

Mvh/ Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som någon är inne på ovan så har inte denna bil M-sportpaketet utan bytt front. M-ratten är det ju många som väljer till ändå så den kan ju ha suttit där sedan bilen var ny.

Det som saknas är bl a M-bakkjol, M-fotsstöd, M-instegslister och Alcantara innertak.

___
//Ulf
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tycker priset är alldeles för högt och inredningen ser allmänt sliten ut, tom på dessa dåliga bilder...
Hej!

Har en likadan själv. men min har gått 27000. min ratt är inte alls sliten.
Köpte min i höstas privat och gav då under 100 000. dock så har jag inte gps och bara halv skinn.

kolla en gång extra på framvagnen. den är dyr till m-sport. min var nybesiktigad + att framvagnsinställning nyligen var gord, ändå glappade den ca 1,5 cm i sidled.

Bilen är troligen Italienimport då stolsvärme saknas trots tillval av schinn. Stolsvärme är standard på Tyska bilar med schinn.

Kontrollera bilen mycket nogrannt är mitt råd.
Kan du inte be firman att begära utdrag från BMWs centrala garantidatabas och delge dig den informationen? Om bilen och firman är seriös så borde de tillgodose dig med denna information innan du beger dig 55 mil....
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag sätter en semla på att bilfirman inte kommer att hjälpa till med det...

23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilhuset i Reftele importör.2006-07-06 Har inga info om firman.
Reggad på privatperson som är enda brukare sedan 2006 07-12.
Men en sådan här bil rullar lätt 15.000 mil på 3 år i EU.
Och det var/är inte lönsamt att importera lågmilade Dieslar utan det mesta är skruvad, då en 15.000 milare inte är attraktiv, förmodligen återlämnad leasingbil efter 3 år. En lågmilad 3serie diesel var dyrare i EU än i Sverige 2006. Därför drällde det in långmilade 3 o5 seriediselar som det försvann 10.000 mil på att denna skulle vara ett undantag är jag tveksam till.
Men jäkligt snygg är den.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
30
Jylhä
m5 -89
535i -88 (krockad)
Ah. dom värkar vara lite konstiga? Typ skicka en intresse anmälan, Så ringer dom kl.20.00 å börjar babla om bilen m.m. Sen skicka jag mejl om det där med M-pkt å lite andra frågor igår men har inte hört något ännu.

Spelar ju inte igentligen någon roll om bilen har gått mer MIL än på mätaren, Men vill ju inte pröjsa för mycket för bilen, tycker ju igentligen att än sådan bil borde gå för runt 130-140k å inte 160k...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.