AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.177

Var mitt köp förhastat?

Sida 1 av 2
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Egentligen kan väl ingen annan än jag svara på ovanstående fråga, men jag måste då vädra tankarna. Har nu ägt min -07 330xdAT i en vecka och är mycket nöjd med bilen. Dum som jag är åker jag och provkör en -07 335xiAT idag. Vilken bil! Snygg och snabb, tänkte jag om min nuvarande bil, men den här provkörningen ändrade mitt perspektiv på ett brutalt sätt. Det enda glädjande är att min bränsleförbrukning är betydligt mindre med dieseln. Kan någon annan vara vänlig att ge mig fler ångestdämpande argument?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ja, livet börjar vid 5000 varv! Eller var det kanske ångestdämpande? :P
De
165
DeWa
328iAT -96
Du är snäll mot miljön i din diesel :p
Gunget
Du sparade nog lite pengar genom att köpa din 330 xdAT jmf med en 335 xiAT!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det kan tyvärr bara sluta på ett sätt. Det har jag fått erfara.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stofil:
Ta en sväng till ESS, så ska du se att du får lite extra krydda i din tillvaro. Då kan du jämna ut oddsen lite.

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stofil:
Ta en sväng till ESS, så ska du se att du får lite extra krydda i din tillvaro. Då kan du jämna ut oddsen lite.

//Stefan
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Stefan:

Tanken har slagit mig idag... Eller så litar jag till mitt notoriskt usla minne kommer att förtränga det hela.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Lägg ut fler bilder på din bil (en bild är väl lite fnuttigt?) så vi kan berömma den för hur snygg den är. Det kanske är lösningen?
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Visst är en bild alldeles för lite, det kan jag skriva under på. Det kommer fler till helgen, då en ordentlig tvätt och städning har fått fason på fordonet,efter att djävulens vecka på jobbet tillsammans med inskolning på förskola är till ända. Tyvärr var 335an grymt snygg med M sportpaket...
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tänk på det mysiga vrid du har i dieseln, den lägre förbrukningen och köp sen nått kul för slantarna du sparar!
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
ESS Tuning ger dig 290-300 kusar utan problem med bara chippning. Sen har du en bil som drar jämt med en 335i - så då är inte dieseln så tråkig längre =)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Med trim kör jag jämt med min S5:a. Från 70 km/h har den inte en chans.
Måste erkänna här och nu att jag är både besviken på prestandan i Audin och grymt imponerad av att en oljebrännare kan gå så in i h..e.
Tänker nog behålla 335:an ett tag till.
Så var nöjd med din bil, eller köp min i stället:-)

//Stefan
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Angående hur snabba bensin respektive diesel är så finns mycket tider här: Länk

Mvh
/Tobias
Dagens I-landsproblem :) Tänk den som hade en 330xdAT.

Seså, flytta dig
Jag tycker du har skaffat dig en mycket bra och pålitlig bil som klarar av omkörningar suveränt, låg bränsleförbrukning samt tar dig från A till B på en komfortabelt vis. Du ska vara nöjd som kör en 330 xdA Touring!

själv kör jag nu runt i en 86ans volvo 740 som dricker 1.4l / mil, 5ans växel funkar inte, tomgången är åt helvete samt att stereon har pajjat.
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
BArra åka till ESS och trimma upp den.
Full fart på dom svenska vägarna
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Stofil: Haha, du är obetalbar!! :D Först en hel massa ångest inför köpet, sedan fortsätter du fundera efteråt! Ta det på rätt sätt nu, men hur får du något gjort på dagarna? ;-)

Mitt tips... Bestäm dig, stå för ditt val och njut av tillvaron i din 330xdAT. Det är alltid grönare på andra sidan staketet, men det är bara att strunta i.

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Försökte köpa bilen som du köpte Stofil men dom ville inte ens förhandla med mig..så jag köpte en annan till ett mkt billigare pris :-)

/Fredrik
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
ElakaKatten:

Det går väl sisådär när hjärnan inte styr i rätt riktning. Ganska typiskt mig att hålla på så här. Är det måhända ett psykomasochistiskt drag?

Le Boeuf:

Då kanske du hade mjukat upp dom åt mig? Du verkar i alla fall vara nöjd med ett bra köp, vilket man bara kan gratulera till. Jag är otroligt nöjd själv, men det där med gräset på andra sidan som nämndes... Nåja, dags att åka ut och köra istället för att låta hjärnan ticka iväg mot andra fordon!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag känner igen mig. Har haft 3st BMW inom loppet av ett halvår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.