|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill panelen ge sig på en värdering av följande objekt..? =) Bilmärke: Volvo 850 kombi, 2,5 SE Årsmodell: -94 Miltal: 32 000 mil Positivt: Besiktigad och skattad tom nov. i år Radio, CD, MP3 Ny koppling El-hissar, arbag, servo och ABS Servad regelbundet Serviebok finnes Bra vinterdäck på alu Negativt: Mindra hål på avgassystem Förarbälte av AC kaputt Gasdämpare till bakluckan slut Bakrutetorkare sönder Rost i bakskärmar Fläckig/skadad klädsel Stolsvärme ur funktion Dåliga sommardäck på alu | |
|
15000kr om du har tur =) mera troligt runt 12000.... // Erik |
|
| tror mer på nånstans under 10 000:- | |
|
Tack för era svar! Jag trodde, precis som ni, att det bilen skulle betinga ett pris om max 10 tkr. Bilen lades i går ut på annons och inom loppet av sex timmar var bilen såld för en nätt summa om 17 tkr (!). Bilen annonserades ut för 15 tkr varför jag hade tänkt mig en prutmån om cirka fem tkr, men i stället blev det budgivning varför försäljninspriset blev högre än annonspriset. Helt galet... |
|
|
OJ! Är helt förstummad... En gammal 855 pre facelift... skulle hellre köpa en fiat tror jag... hehe.. Får gratulera då! :) // Erik |
|
|
Sålde en VR6 syncro kombi -95 på blocket häromdagen. Utgången skatt och bes, defekt hardyskiva, avgasläck, nån trasig fönsterhiss och endast vinterdäck. Valde 10000 som pris, och det var tydligen på tok för billigt, telefonen ringde i ett och bilen försvann till första spekulanten utan prut. Hade säkert kunna pressa några tusenlappar på en budgivning, men ville bara bli av med den :) Ska man sälja något ska det tydligen vara gammalt skrot :) |
|
|
Ibland säljer man de märkligaste sakerna på blocket. Den vara jag har blivit mest nerringd för är en begagnad madrass! Eller madrassbotten kanske det heter, dvs en säng utan ram. Satte ut den för 2000kr (nypris 8000kr tre år tidigare vilket stämde) och blev fullkomligt nerringd. Jag menar, nog för att jag normalt sett inte kissar på mig, men hur trevligt är det att ligga i någon annans använda säng? Killen som kom köpte med IKEA sängramen också så det slutade totalt på 3500kr. Jag blev helt förstummad över intresset. Min gamla 530i -02 däremot som var riktigt fin, det fick jag annonsera i två månader och det ringde totalt 5 personer. ______________________________ //Lövet |
|
|
hoppsan! Av någon anledning så går det att få jävligt bra betalt för VR6or.... speciellt om de är sänkta och sitter ett öppet luft filter på dem. Gott insugsljud visserligen men ibland är det helt sjukt vad folk går på. En polare till mig sålde en Vr6 syncro 4d -98 för 40k! Den var visserligen inte rostig, men helt slut däck, inga vinterhjul, bes med 6 eller 7 tvåor. slut drivknut, kassa avgasvärden, nya bromsar runt om behövdes, nya dämpare och nya fjädrar behövdes lika så, avgas läck osv... men betalt fick han utan problem... visserligen i somras, men ändå... // Erik |
|
|
Ja, det är underligt. Uppenbarligen finns det en relatvit stor köpkraft i dessa prisklasser! =) Andreas; Jag förstår din tanke - själv annonserade jag ut två gamla 90-madrasser under rubriken "skänkes". Två minuter efter att annonsen hade kommit ut hade det hunnit ringa ett tiotal personer, varför jag var tvungen att bocka bort annonsen omgående. Jag trodde inte ens det var ngn som var villig att ens överta två gamla sunkiga madrasser - tydligen hade jag fel... |
|
| Det där med begagnade sängar har jag aldrig förstått heller, känns ungefär som att köpa begagnade kallingar..bara det att man inte kan köra en säng i 90gr kulörtvätt. | |
|
Konstigt att intresset är så stort för sängbottnar. Jag annonserad ut vår 9 år gamla soffa innan jul för 500kr i mycket bra skick. En ville pruta, något jag sa nej till. Den andra som hörde av sig ville att vi skulle hålla soffan i några veckor åt honom. Var lite svårt efterssom vi höll på att lägga om alla golv. Det slutade med att jag fick hyra en kärra och köra in den till hjärta till hjärta. Samma sak med beg barn prylar, resesäng, säng etc för 25kr/st. INGEN hörde av sig på 2 månader trots att det var grejer i bra skick. |
|
|
Ibland fattar man inte hur folk resonerar. Håller med HFR helt, en madrass kan ju inte tvättas heller. Men glad blev jag, det blev liksom "bonuspengar" eftersom jag inte alls räknat med att de skulle säljas till de pengarna. ______________________________ //Lövet |
|
|
Märkligt att gamla sunkiga Volvo betingar såpass mycket pengar. Bilen kostar ju långt över 20000:- innan den är iordning. När jag själv skulle sälja min fräscha nybesiktigade och skattade Audi 100 -91 våras så ville ingen betala 8000:- ens, brorsan köpte den istället... |
|
|
Kanske läge för ett ny forumdel, "värdering av allt och värdering om det går att sälja"...:) |
|
| Ja men faktiskt - en värderingstråd av lösöre helt enkelt. =) | |
|
Det såldes en slitvarg inom familjen för en vecka sedan. Det var en Volvo 740 -91 som rullat 25 000 mil. Den har faktiskt funnits i familjen sen den var ny. Hur som haver, den annonserades ut fö 5 kkr och såldes för 8 efter budgivning och en fullkomlig telefonterror. Så att det är svårt o sälja bil just nu vet jag inte om jag kan hålla med om :) Länk |
|
|
EnVolvo 740 med 25000 mil är ett mycket säkert köp. Lågmilare av en klassisk kvalitétsvagn. |
|
|
Volvo 740 får vara hur bra som helst - fula som stryk och hemska att åka i är de iaf imho :) /Masten |
|
| Fula och dåliga köregenskaper, men stolar som gör att i alla fall jag kan dra iväg på en långkörning med en sådan. Förutsatt att det är en stor och rak väg då :) Och det är högst troligt att man kommer fram också även om prisklassen är runt 5´. | |
| Var i gör-det-självhallen och tvättade vid ett tillfälle. Båset bredvid innehöll lift. Rätt som det var kommer en kille och puttar sin 740 mot liften, jag hjälper honom och frågar vad problemet är. Visar sig att kamremmen gått av. Han byter den under tiden jag tvättar klart min Audi S8 med nybytt kamrem á 23000:-... | |
|
Livet är surt ibland:) Har bytt kamrem på en sån där och det gör jag hellre 2 ggr än att byta fläkrem på min bil.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.