|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker inte rosten är ett skäl nog att oroa sig då de flesta tillverka har liknande problem.. Har sätt dåliga exempel från toyota/Audi/Mercedes. Gillar du bilen och typen av bil är det viktigare. Det är skötsel/behandligar som avgör sånna saker. C-klassen som var välldigt illa drabbad kring dessa årsmodeller har knappast dåligt andrahandsvärde. Rost har kommit och gott i vågor hos alla biltillverkare. Saab 9000 början på 90 talet. början på volvos 240 serie osv. |
|
DMZ |
Joorå...jag kommer allt ihåg min 1:a mossgröna 244DL (1975) köpte den nästan ny år 1976. Den rostade något makalöst, under de två åren jag ägde bilen, så lackades mer än halva bilen om (två gånger) och rosten kom ändå tillbaka. Det var en hemsk upplevelse. Det finns nog inget värre är rostiga bilar, då tappar man verkligen hoppet. Man vill bara bli av med eländet snarast möjligt. |
|
Min första bil, en Mazda 626 från 1988 fick jag slänga på tippen eftersom jag aldrig kunde hålla jämna steg med rosten. Efter åtskilliga tusenlappar så fick jag nog och skrotade skiten. E46 däremot kan jag inte säga något annat om än - en helt suverän bil! Har inte haft rost på min gamla och snart ska jag skaffa en E46 till. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Hej. Spanar på en 318ci -00... Importerad från tyskland -05, har gått ca 23000 mil, ser fin ut. Vad hade ni ansett den var värd för pris? |
|
| Runt 15000 beroende på skick. | |
|
måste bara inflika att det är inte alla E46 som rostar bort. Jag kör en e46 som jag köpte när den var ny en 99a. 320i. nu rullat 25000mil i min ägo. Den enda rosten jag har på den är lite i skärmkanterna fram. Jag har inte haft något som helst problem med den. Service och oljebyten etc är gjorda hos BMW i alla år. Den står utomhus året om så regn o rusk har inte gjort att den rostat bort direkt. Så jag tycker helt klart du kan köpa en E46 för det finns fina ex där ute. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.