|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Det är inte bara BMW som går att köpa till attraktiva priser i dagsläget. Saab 9-5 -06 för 13.900:- hos bilhandlare. Och ja, det är billigast på Blocket. Länk |
|
|
Ja, det känns ju faktiskt som ett rimligt pris. Säkert samma värdetapp i % som en x6a för 126 |
|
|
Saab annonsen är ju lyckligtvis bara en felskrivning, men varför i hela friden kan de inte kolla ordentligt vilken modell det är? Det är ju inte så att Saab har 18 motoralternativ direkt. "DCi" är väl en Nissan beteckning väl? ______________________________ //Lövet |
|
| 13,900 tycker jag låter lite högt..jag menar bilen har ju fått ta en del stryk på 3år och sen att det inte är en Aero med inbyggda mikrovågsugnar i baksätet och fullkroppsmassage osv..nja, 12'kr låter mer rimligt..med tanke på att den gått nästan 15000 mil också faktiskt. | |
| HFR: Jag tror faktiskt de har goda möjligheter att sälja till begärt pris. Betänk att den är välutrustad; automat, skinn och navi. Men visst, vid "snabb affär" så funkar det kanske med 12'. | |
| Frassemannen fixar nog en för 10´ ;-) | |
|
Skoj Jojje.... Frasse |
|
|
Utannonserad bil är verkligen uppenbart alldeles för billig för att ens existera. Det verkar dock finnas en längtan att ironisera och trycka ned den som tycker annorlunda. Är det lika roligt att ironisera över den som försöker få ut ett uppenbart fantasipris? |
|
|
Saaben är ju bara ett tryckfel så den är ju ganska oförarglig. Men X6an är ett uppenbart försök att blåsa folk och det irriterar mig en hel del. ______________________________ //Lövet |
|
| simon_en: Om någon skulle begära 3-4 gånger så mycket som är rimligt så skulle det i allra högsta grad vara "roligt att ironisera över". Jämför först och främst med X6-exemplet... | |
|
Frassemannen, du pratar mycket i generella ordalag att bilar är mycket mindre värda än vad folk tror osv. Så är det säkert i många fall. Du tar också upp gamla exempel på fantastiska bilaffärer. Skulle vara mycket intressant att få lite tips om bilar som just nu är till salu och som går att få loss riktigt billigt. Har själv köpt bilar av finansbolag och följt auktioner på tex utmätta bilar men jag kan inte påstå att de är mycket bättre affärer än de intressantaste objekten man hittar på blocket. Jag har inget akut behov av ny bil men jag letar lite efter en 1-serie och känner inte riktigt av finanskrisen, bilar som varit bara lite billigare/bättre utrustade har ganska snabbt blivit sålda. Drömmen vore att hitta en desperat 130i ägare som vill släppa sin bil för runt 180´ men jag lyckas inte. Du får gärna hjälpa mig med tips. |
|
|
BjörnB....Just 130i kanske är lite svårare att få tag i. De bilar jag hittar är av olika modeller...ibland en BMW ibland nåt annat...inget jag direkt bestämmer själv om du förstår vad jag menar. Jag tar det som jag erbjuds av mina kontakter......och ibland är det nästan oförskämt billigt oavsett vad vissa här tycks tro. Cash och kotakter är guld värt...idag nästan mer än tidigare...Ni vet...den enes död den andres bröd... Frasse |
|
| Nu har visst Saab-annonören upptäckt sin lilla fadäs och rättat till priset. Men det går inte att komma ifrån att det är lustfyllt att ironisera över sådant, åtminstone för oss som uppenbarligen inte har bättre saker för oss. | |
|
Missade just en Mitsubishi Grandis -06:a för ynka 50000....drygt 17000 mil men ändå. Ganska billigt tycker jag...Förvaltaren ville ha ett snabbare besked än vad jag kunde ge...dom ligger väl iallafall nästan på det dubbla annars eller? Frasse |
|
|
Hur kan man i huvudtaget tro att saaben skulle säljas för 13900 är mig en gåta. Motivera gärna varför. Tror ni på allt i aftonbladet oxå? |
|
|
Ironin har flödat i denna tråd, det är nog ingen som trott på det priset, framförallt eftersom "förr" priset var korrekt. Att vissa har försökt motivera varför en X6 skulle kunna kosta 126' är väl det som får tråden att leva vidare ett tag till ;-) ______________________________ //Lövet |
|
| delorian: Du har inte märkt att ironin har flödat här i snart 7 sidor? | |
|
Jag blir inte förvånad över om det finns bilar som går att få tag i extremt billigt för exempelvis Frassemannen. Däremot ska man ju inte tro att dessa affärer är prisvägledande för marknaden som helhet. Och för övrigt är det faktiskt lite märkligt att man inte utnyttjar mer moderna metoder som t.ex. KVD och Fordonskammaren istället för att dumpa iväg bilarna på "gamla kompisar" för snabba cash. Fordonsägaren/konkursförvaltaren eller vem det nu är som säljer gör ju garanterat en usel affär i jämförelse. Grandisen i exemplet ovan skulle väl åtminstone generera någonstans mellan 60-90 kSEK på en nätauktion. Milen drar ner priset rejält men ändå borde det gå att få betydligt över 50 papp. Och så bråttom brukar det ju ändå inte vara att sälja, om man nu inte råkar vara jagad av den mer "handgripliga" typen av fordringsägare... |
|
|
Jonas T, jag köpte min senaste bil av ett företag som inte orkade köra svängen med kvd.se. Dessutom är det inte gratis. |
|
|
...och jag gör detta för att det är roligt.....inte för att bli rik Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.