|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Bullshit hela dagen lång! Hela mailet är en enda lång automatöversättning "Betalningen kommer att ske vid leverans, som kommer att hålla dina pengar tills du bestämmer dig för att köpa det. Först då, med ditt aprovement den leveranstjänsten betalar oss pengar" Vad säger du Frasse, verkar det fortfarande seriöst? ______________________________ //Lövet |
|
|
haha ! Vilket skämt! Fick ett liknande svar på en E46 330i, när jag letade bil i Californien i höstas. Killen bodde i Tyskland och jobbade inom försvaret, han kunde därför flyga in bilen til San Francisco gratis, där kunde jag hämta bilen, köra hem den och få BMW till att kolla på bilen. Ville jag inte ha bilen, skulle jag köra den retur till San Francisco och bilen flögs sedan retur till Tyskland.. Allt jag skulle göra var att betala 25% av bilen pris nu, och resten när jag fått se bilen. Inget som lockade :) Hittade en vecka senare en en-ägars E36 328iA, som var som ny till ett bra pris. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Om man ska göra en bluff, varför inte göra den trovärdig? Hur sannolikt är det att bilen ska skickas med flygfrakt liksom? ______________________________ //Lövet |
|
|
Frassemannen: "XL-cars i skåne säljer en sprillans ny för 519 000. Så varför skulle då en -08:a tex vara svår att hitta för under 400?" XL-Cars ligger inte i Malmö, det är en Dansk firma som tar hem bilar på beställning, 519' lär inte räcka när du står med nyckeln i handen i Sverige, det lär tillkomma massor av påslag, och du kanske vill ha Comfortpaket m.m? då tillkommer det, är svensk moms med i priset? tror inte det. Jag väntar fortfarande på ett erbjudande om en välskött X6,a för 400' Att hitta X5 med V8 och många mil är till lågt pris är inga problem, problemet är historiken och vad det kostar att få dom i bra skick igen, hur mår motor och vxl-låda, är den servad enligt plan? krockad och riktad några gånger? Nya däck, stötdämpare och bromsar lär behövas m.m. Att köpa billigt brukar bli dyrt på den typen av bilar, varför är V12,or så billiga begagnade tror du. \Matsh |
|
|
Frassemannen : Jag måste nog säga att jag har otroligt svårt att tro på dina prisuppgifter både för X5:an och din Lancer. Men skulle det vara sant så är det bara att gratulera för då är du en bilköpare av högsta klass! |
|
|
Sorry för förra inlägget... Nåväl, instämmer i det som man brukar säga, låter det för bra för att vara sant så är det troligen det också. |
|
|
Frasse, är inte 95 lite väl dyrt för en 325i -06 med 2k mil när man får en X6 för lite lite mer pengar? >> Länk är __ Min bil: Länk |
|
|
Kvinnan som sålde sin otrogne makes splirrans nya Porsche för 10000 när han var på affärsresa då? Råttan i pizzan? :) Seså, flytta dig |
|
| Grattis på födelsedagen?.....;) | |
|
Mugge: Intressant annons med mycket intressant pris. Men kallas verkligen en fyrdörrars bil för en coupe? :-) |
|
|
Men grabbar...bilarna jag får tag i hittar man inte på blocket odyl,,,jag köper en del genom finansbolag, löser en del för restvärde mm...men jag kan säga att jag inte tjänar så jäkla mycket ändå på bilarna då det är svårt att sälja nästan vilka som helst idag. Sen får ni tro vad ni vill...men bli inte förvånade om ni själv snubblar över en och annan bil för en spottstyver i dessa dagar. Som i alla tider så finns det folk som tjänar en hacka på andras sk olycka. Och ni skulle bara veta vilka låga priser man kan bli erbjuden bara folk blir av med sina kärror. Folk i allmänhet verkar få panik över att allting sjunker och vill sälja innan dom får ännu mindre...inte alla såklart men ganska många faktiskt. Frasse |
|
|
Alla bilar är fotade på ungefär samma sätt med en ganska dålig kamera. Får jag gissa att det är någon gynnare som vill skapa revolution på begagnatmarknaden och få folk att sänka priset på sina bilar? Trots att det är ca 4 veckor kvar till 1 april var det ändå ett tappert försök. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Vill man kolla upp om det är en bluff eller inte, be om regnummer. Om bilen inte är svenskregistrerad är det självklart bökigare att kolla upp. Rimligen borde bilen finnas utannonserad på ursprungslandets stora annonsmarknader så att man kan verifiera om annonsen är korrekt eller ej. Helt klart går det att göra klipp nu, däremot finns det naturligtvis gränser på hur bra priset kan bli. Har själv köpt en stor och hyggligt stark bil från 2006 till ett riktigt bra pris av på autopower icke korrekt märke...:) |
|
|
Lol, det mailet får mig att tänka på svenska för nybörjare med Mike Higgins i Hipp Hipp Länk |
|
|
GE: Lancern står i bilhandlarlistans inköp på knappt 40 000 och det betalar ingen normal bilhandlare idag. Själv köpte jag den av ett finansbolag/trafikskola i Lund....men kontakter kommer man långt...och det kan du tro jag har många efter att sysslat med återköp mm i ganska många år nu. BMWn av ett konkursbo...och jag var faktiskt den enda som la ett bud överhuvudtaget. Frasse |
|
|
"Man får vad man betalar för" stämmer för det mesta. Trafikskolebilar, taxibilar, uthyrningsbilar brukar bli billigare begagnade. Finansbolag och konkursbon säljer ofta billigt av en enkel anledning. Bilarna är sällan nyservade, inga som helst garantier utlovas m.m. Att köpa en illa skött bil med odokumenterad eller okänd historik är självklart en risk då man inte vet vilka kostnader som väntar. Frassemannen: Jag förutsätter att X5.an du förmedlade nyligen genomgått Inspektion II, hade nya däck, var nybesiktigad och M-testad, vilken garanti gav du köparen förresten, 3 eller 6 månader? \Matsh |
|
|
Jaha mina herrar, de är bara å gratulera till era klipp :D stämmer allt så är de ju tidernas affär.. Kan ju vara stulet någonstans i ryssland eller liknande å sen säljer dom vidare.. hur som helst, kan man göra klipp så SKA man slå till :D the one and only.. BMW |
|
|
För något år sedan fick en företagare hemmavid besök av polis och tull, dom baslagtog företagarens Porsche Cayenne Turbo, som han köpt till "rätt pris" av en bilhandlare som i sin tur fått den billigt via sina goda kontakter utomlands. Problemet var att den var anmäld stulen i Italien. Den står fortfarande och dammar i ett magasin i väntan på rättegång. "Den som spar han har, (men inte roligt") \Matsh |
|
|
Fy fan grabbar nu ska ni få höra! Jag ringde på nummret till den där X6:an och blev väldigt trevligt bemött av en...jjaaa kanske inte direkt svensktalande man utan en väldigt trevlig kille ifrån Nigeria som har haft en jäkla otur. Han berättade att hans far som ägde X6:an precis hade avlidit hastigt och lustigt, och nu ville han bara bli av med den eftersom den "bara stod och samlade sand härhemma i Nigeria". Jag måste säga att jag grät i luren när han berättade hur hans far hastigt avlidit i en tragisk älgkrock på väg till sin kaffeodling i Nigeria. Hur som helst så lovade han att frakta hit bilen till Sverige och allt som jag behövde göra var att föra över 5000$ till hans konto (så han kunde köpa bränsle för hans polare skulle köra bilen till mig här i Sverige). Jävligt hygglig snubbe han hade även kvar bilens orginal vinterdäck på 20" som jag fick köpa skitbilligt endast 1000$ och allt jag behövde göra var att föra över pengar på hans konto igen. Han ville dessutom att jag skulle betala handpenning på bilen om jag verkligen ville ha den för då var jag "helt säker" + att han lovade att så för ev momspåslag. Snabb som jag var så betalade jag även där in 7000$ direkt på min allre bästa väns konto. Jag tänkte att min nyfunne vän kanske har fler godsaker till salu och tänk vilken tur jag hade!!!! Det visade sig att han hade 3st BMW M1:or i nyskick som samtliga hade under 100mil på mätaren,pris? 3000$/st! Fan blev skitglad så jag rusade in på banken idag och belånade mitt hus för att kunna föra över pengar på hans konto för handpenningen på alla 3st bilar för 3500$. Blev helt till mig över denna affär och helt plötsligt så hade jag köpt en lägenhetsandel i en mycket attraktiv område i staden Kabul.. (Har för mig att det ligger i södra delen av Spanien?) När jag ändo hade han på luren så undrade jag om han inte hade någon lyxYacht till salu? Jodå!!! En 150m långt lyxkryssare års-08 (utagen sent på hösten) fanns över eftersom som hans bror Andrew hade hastigt hade avlidigt i en tragisk skidolycka hemma i Nigeria så vips så åkte mer pengar in på hans konto. Så allt som allt så har jag betalat in 250.000$ på min nyfunne Nigerianska väns konto och han lovade höra av sig när hans polare kommer förbi med bilarna jag har köpt. Fick hans privata mobiltelenr och allt så jag kunde höra av mig när som helst, 24h om dynget! Fan här snackar vi service!! Jag ringde honom nyss men då kom jag inte riktigt fram får försöka igen senare ikväll. För er som vill snacka med min nya komis med en gång och göra eran livs affär så bjuder jag er här på hans mobilnr: 046-588302476602756703 Hälsa gärna från mig! Ha det fint allihop och ett speciellt tack till dig Frassemannen som gav mig tipset! |
|
|
@Dubilidu! Klockrent :-)))))))))))) /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.