AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
31.952

X6 3,5 -08 för bara 126.000 kr. Kan detta stämma?

Sida 3 av 8
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ärligt talat Frassemannen kan du ge ett rakt svar på den här frågan:

Tror du att det är riktiga annsoner som det länkas till i den här tråden?

Min bil
Länk
je
29
jekaca
BMW X5 4.0D -11
J.L

Är räntan hög nu tycker du??
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Haha J.L,

Där lyckades du få till Ironin, även på internet!

Bra jobbat! :)
Inget av de ironiska som skrivs i den här tråden är roligt.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Det är väl upp till var och en att uppskatta vad den personen anser vara roligt?
Alla har vi olika sorters humor.

Vem är du att säga att det inte är roligt?

No
160
Nobby
523i -96
Han kanske var ironisk... ;p
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Isf får jag väl skämmas, men det tror jag inte.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
I grund och botten handlar det om att folk är för snåla för att betala för sina bilar och gärna vill att andra ska ta så stora smällar som möjligt så att de själva slipper ta en, helst inte ta någon alls. I realiteten fungerar det inte så, vill man ha en bra bil blir priset i proportion till bilen.

Kan man inte acceptera det och klassar allt som inte är ett jättefynd som dyrt. Ja då är BMW kanske fel bil för en, då får man nöja sig med de rester marknaden lämnar kvar efter sig. Man köper en gammal Saab, ford eller liknande och intalar sig att det är en bra bil. Det är så det funkar.

Och så har vi fall som i den här tråden, folk som lärt sig spela på denna snålhet och ser sin chans till att lura till sig lite snabba pengar. Grundregeln är, om ngt verkar för bra för att vara sant, ja då är det oftast just det.

__
Min bil:
Länk
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
J.L << tycker allt prisernai dina länkar var lite väl höga;-) b.v.s.a kanske??
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Theanders bil i Lund säljer X6:or från 539000 och uppåt beroende på modell...enligt säljare jag pratat med är det prutbart med uppemot 60-70 000 inom några veckor sa han.
Nästan INGA spekulanter varken på X6 eller andra BMW med sexor under huven. Så ser verkligheten ut idag.

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Mugge:
Visst kan folk uppfattas som snåla ibland men ditt resonemang blir ju lite skevt tycker jag. Visst är BMW en bra bil men det finns andra märken som står sig lika bra. Kalla andra märken såsom AUdi, Mercedes mm för rester är ju bara löjligt då dom håller precis lika bra klass och i vissa fall tom bättre. Åtminstone vad man får för pengarna.
Men visst är det så som du säger: Är det för bra för att vara sant så är det inte sant.
Men...ni som tror att era nyare bilar är så himla mycket värda...sätt in en gratisannons på ert förväntade pris och se hur många som ringer....ni blir förvånade vill jag lova

Frasse
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Frassemanen, du har delvis rätt i det du skriver. Stora dyra bilar som tex lyxiga BMW sjunker fort och kanske extra fort just nu. Och visst många får nog en kalldusch när man kommer och vill byta in sin fina bil.

Men de sjunker inte hur mycket/fort som helst.

Har du hittat några X6:or för under 400' än?

Jag tror iofs inte att det är omöjligt, gäller bara att hitta någon snikutrustad som körts hårt och långt. Men jag tror inte du hittar mer än någon enstaka och definitivt inte någon med skinn, navi, och sportpaket.

Och då snackar vi ändå 2.5 ggr högre pris än den utannonserade...
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
När jag köpte X6an så sa säljaren att de var specade för den indiska marknad, de är ändå vänsterstyrda. Det saknas en del utrustning som exempelvis sätesvärmare och de har lite annan fjädring. Dessutom hade båttransporten blivit kapad av somaliska sjörövare så det är kulhål i vänster bakdörr, men jag har fått tid för spackling och målning nästa vecka. Jag är ännu så länge nöjd med min affär.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vad säger du Frasse, 13.200kr för en X5 2005, är det rimligt det också?

"BMW X5 3.0d, 04/2005, 41800 km, 220 hk, felfritt, svarta, nästan nya, med alla möjligheter
i svart läder, 1 huvudsak rökfria, luftkonditionering, radio-cd, navigation, 19
aluminiumfälgar, central låsning, styrning asistida.
3"

Suck

Frassemannen
BMW 523 -07
Lövet:
Nä...det är inte rimligt...man behöver inte ta det till sin spets.
Däremot har jag förmedlat en X5 åt en kompis för 85000..tyskimport med ganska så bra utrustning...fast med den stora motorn...19000 mil....04:a.
Och den var inte heller skitbillig när den var ny...men det är den inte längre...han fick betala i runda svängar 15-20% av nybilspriset.
Fast det är väl också nåt jag hittar på, eller?

Frasse
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frassemannen: har ingen anledning att betvivla dina förmedlingsuppdrag men en X5 4,4 -04 för 85'? Billigaste 04:a ligger på 17700 euro på mobile vilket ungefär är 205' SEK. Den har iof bara rullat ca. 16' mil...

Oavsett hur din affär gick till så tror jag inte att 85' kan ses som ett normalpris på en sådan bil och jag tror inte du skulle lyckas skaka fram en till för samma pris...

___
//Ulf
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Frasse, även om du lyckats få tag i en X5 -04 för 85', tycker du inte steget till en X6 för 126' är rätt så långt? Det gör jag...

HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag snackade med killen med X6an, han kommer ta hem en lågmilad 535d E61 MJ08 till mig. priset blir 150 eller 190 lax, helt beroende på om den har den UTÖKADE KLIMAN eller inte.
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Det låter som en rimlig prisskillnad, den utökade kliman är ju trots allt gjuten i 24 karats guld ;)
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Här är förövrigt ett mail från Jens, säljaren till flertalet bilar på traderamotor med rubriken "Akut försäljning....". Får mig att tänka på den gamla parollen; "Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det!"

För att vara tydlig, Bilar kommer med kompletta handlingar för registrering i Sverige. Alla dokument kommer att lämnas från vår tjänst. Det kommer att bli som du kommer att köpa en bil från Sverige. Bilar har haft endast en ägare, inga olyckor, målningen är perfekt utan några repor samt inredning.
Den levereras till Sverige kommer att ske med en europeisk transporttjänst i 2 dagar. Du kommer att kunna se och kontrollera Biler innan du bestämmer dig för att behålla det. Du har 3 dagar för att inspektera bilar med en gräns på 150 miles, du kan åka med den till en auktoriserad återförsäljare för att kontrollera dess skick.
Betalningen kommer att ske vid leverans, som kommer att hålla dina pengar tills du bestämmer dig för att köpa det. Först då, med ditt aprovement den leveranstjänsten betalar oss pengar. Om du behöver mer klargörande på denna Mather du kan ringa mig på: 0040734522242
I priset ingår leverans och dokumentation som krävs för registrering.
Om bilar är inte som vi har beskrivit för dig, kan du returnera den utan någon förpliktelse. Alla skatter för återvändande kommer att suported av oss.
Vi erbjuder ger garanti för alla våra fordon, här modellen bara har 6 månaders garanti, och priset har minskat med 40%.
Om du är intresserad av buyin bilar i nämnda villkor vänligen ring oss eller skicka oss ett mejl med ditt fullständiga namn och adress tillsammans med ditt telefonnummer så vi kan boka din bil.
Kind Respekt
Autoscout Used Vehicles
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.