|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Det här är ju den bästa tråden på länge ;-) Fantastiskt att det alltid dyker upp personer som tror att jultomten är bilhandlare. ______________________________ //Lövet |
|
|
Håller helt med andreas, underbar tråd. Jag köpte mig också en X6 av killen. Det konstiga var att det låg en massa bakpulver i plastpåsar under skuffen. Antar att det måste varit en bagare som haft bilen innan men som plötsligt fått stänga i finanskrisens spår? :-) |
|
| Jag ringde killen med X6 och det visade sig att han hade 4st, så jag köpte en också. Sen böt jag in den hoss bmw och fick 295' direkt. Ganska bra affär.... | |
|
"Ge: Då är det väl bara att för dig gå ner på banken imorrn och skaffa fram pengar... Du verkar ju vara både rik och leva i det blå...fast dina pengar tar nog slut ganska fort med såna löften. Men jag ska se vad jag kan skaffa fram och isåfall hoppas jag verkligen du håller det du skriver...." Ja du Frassemannen, vad är det du menar att jag skulle ha lovat nu? Om du på fullt allvar tror att du kan köpa en X6 för 126k så är det nog dags att du vaknar nu... Jag undrar allt vem som lever i det blå. Men nog är det väl så att du skämtar? :-) |
|
|
För att vara lite seriös nu så brukar såna här annonser vara 1 av 2 typfall: * Du ringer och får prata med en skitförbannad kille som har 30årsdag och har haft folk ringandes sen klockan fem i morse * Det finns bara mailadress och svaret du får är "the car is running perfectly, please send € 1500 for insurance and deposit" ______________________________ //Lövet |
|
|
andreas: Det andra fallet du tog upp har jag själv erfarenhet av. Fick mail om det för ett tag sen. Som tur var så var jag på min vakt och visste att såna erbjudanden är rena bluffen. |
|
|
Frassemannen "Otroligt vad alla är skeptiska så fort en BMW utannonseras billigare än vad alla verkar tro är marknadspriset" Jag tillhör dem som ibland värderar lite lägre än de flesta här men tycker ändå det är helt otroligt att det finns flera här som tycker det verkar helt rimligt att få loss en x6 för 126´. Visst har den gått exceptionellt lång för att vara en -08:a men ändå. Finanskris javisst men det finns ju inte en x6:a öht under 500' om man söker både på blocket och mobile. Skulle tippa att normalpris för denna måste ligga runt 400´ och att en handlare kanske ger 350 i inbyte? Vad säger din lista Frasse? Om någon här har köpt den och den är fullt fungerande kan jag köpa den direkt för 250' osedd. Och jag tror jag gjort årets klipp ändå. Fattar inte varför jag letar 116i -04-06 för runt 100´ när man tydligen kan hitta X6:or för nästan samma peng. Vore kul att höra vad Frassemannen skulle kunna få loss en 116i för? 50´ kanske? |
|
|
Björn B, Om vi bortser från Frassemannen och möjligen även Simon_en, är det ingen som på allvar tror att en X6 går att få loss för under 400 idag, oavsett mil. Folk driver med dem. Tror du t.ex. inte att användare J.L hade föredragit att köpa 3st långmilade X6:or istället för den 520d som han har nu? Min gamla E91 byttes för 2 mån sedan in hos Hedin bil, och jag accepterade ett för modellen lågt inbytesvärde, men fick ändå betydligt mer än vad X6an "erbjuds för". Det krävs inte mycket tankearbete för att inse att annonsen faller på sin egen orimlighet. __ Min bil: Länk |
|
|
Frassemannen har ju tidigare gjort liknande supervärderingar. Men jag tror inte Simon_en skulle SÅ lågt för en x6:a. Men jag ser inte ironin i J.L's inlägg och blev lite förvånad. Kanske jag missuppfattat honom? |
|
| Det är det som är en av nackdelarna med Internet - ironiska inlägg/kommentarer fungerar inte... | |
|
OT: Visst kan jag hålla med om att "simon_ens" värderingar i de flesta fall ligger väldigt lågt, men det börjar bli tjatigt att läsa om dessa enkelriktade påhopp. Värderingsforumet behöver dynamik precis som den riktiga marknaden där ute för att vara intressant, kryddat med ärlig statistik ifrån verkliga försäljningar. Dvs en mix av hjärntvättade BMW-talibaner och överoptimistiska sista-priset kompisar. |
|
| Underhållande... En del har grym koll. Om Frassemannen får jobb på BMW så ska jag köpa alla mina bilar av honom.. | |
|
Har jag hävdat att priset är rimligt? Högst sannolikt finns det ingen bil bakom för 126KSEK. Man borde få minst 2ggr så mycket vid ett direkt inbyte (har ingen koll på nypriset). Kanske är tom 3 ggr begärt pris rimligt i inbyte? |
|
|
Jaha...kan man inte få loss en för under 400? Nya säljs ju för 519...10 000 mil och ett år gammal kan väl utan tvekan sjunka dryga hundringen...Skitlätt till och med. GE: Läs dina inlägg...du skulle ju köpa allihopa jag kunde visa dig för under 400....Lite Alzheimers eller? Jekaca:...Har ingen ambition att jobba på BMW...men tror nog att jag gjort en del bra bilaffärer i mina dagar...och jag vet mycket väl vad bilfirmor försöker få ut jag med...löjligt i många fall... Fast faktum kvarstår...köpa bil för en spottstyver idag är otroligt mycket lättare än många tror....finns ju ett otroligt överflöd, speciellt på BMW tyvärr....eller som tur är beroende om man ska köpa eller sälja Frasse |
|
|
"GE: Läs dina inlägg...du skulle ju köpa allihopa jag kunde visa dig för under 400....Lite Alzheimers eller?" Frassemannen, du får nog lära dig läsa nu... |
|
|
Förlåt GE...det var Dubilidu...sorry Frasse |
|
| Frassemannen, ja någon värderingsman lär du aldrig bli den saken kan vi nog protokollföra. Faktum är att det finns flertalet annonser på traderamotor till uppenbarligen extremt låga priser, detta är ju såklart inget annat än en ren bluff. Samtliga annonser har liknande text, en del likadan text och med namn som Hans, Peter osv. :) Finns tex en bmw 1 serie -07a 2.0d 10000 mil för 100 000:-... eller varför inte en BMW X5 3,0 dA Navi Open Sky -07 för 70.000:- endast 3000 mil... I samtliga annonser saknas såklart telefonnummer! Men det var väl ändå ingen som trodde att dessa annonser faktiskt är verkliga? | |
|
Jag har inte som avsikt att bli värderingsman...konstaterar bara att det går att köpa bilar så jättemycket billigare än vad många här tycks tro. Inte bara BMW utan alla modeller och märken men BMW med motorstarka och tunga karosser är dom som faller snabbast. Det finns en hel del som "förköpt" sig och nu måste sälja och som är i jättebehov av pengar så det är skitlätt att handla...tro mig. Speciellt 2-3 år gamla leasade men även fabriksnya... Frasse |
|
|
Den X6 som kostar 519, är jäkligt skum och knappast representativ för modellen: 1. bilder på fel bil i annons, utr. mm överensstämmer inte med given spec. 2. bilen är knepigt specad, avsaknad av läderklädsel med mera. 3. Bilen är fabr ny (-09) & säljs av okänd märkesoberoende handlare i malmö 4. Inte aukt. handlare = import = andra garantier och ingen gratis service Redan den annonsen är för billig, varningsklockor borde börja ringa... Jämför med bilar som faktiskt blivit sålda: Billigast begagnat på blocket: 08 och inte 09. 1000 mil Sämre spec. Annonspris 580 k. Sök på blocket och se... det blir bara dyrare. I tråden finns uttalande från personer som kör nya eller nästan nya BMW bilar och som byter bilen mot en ny eller annan nästan ny bil 1 gång om året. Du kan lita på han har bra koll på exakt hur stort värdetappet kan vara på en ny BMW. __ Min bil: Länk |
|
|
Ja det är ju rent ut sagt löjligt vad mycket pengar BMW begär för sina X6. XL Cars säljer ju en helt ny för 519, medan tex denna Länk kostar 759.000 kr. Den borde ju knappast kosta mer än 300.000 nu när det är finanskris tycker jag. Det är ju många som har förköpt sig på dyra bilar när det var goda tider, men nu när räntan är så hög måste man sälja direkt, och då sjunker priserna som stenar. Dessutom är det ju en suv, och dessa rasar väldigt fort i pris nu när bensinen är så dyr. Ingen vill ha en suv idag, och snart får man dom gratis. Det har dykt upp en hel del bilar till rimliga priser på annons tex. dessa: Länk Länk Länk Fler och fler börjar ju inse det jag säger, men får helt enkelt inte så mycket för sin bil idag. Och detta är bara början... BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.