|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
kilroy |
Undantaget kan ju förefalla svårtolkat men blir lite lättare att förstå om man tänker sig två olika alternativ: - Någon startar en utlandsresa från Luleå till Tyskland med sommardäck i januari. Den resan kommer aldrig att godkännas av polis om man stoppas. - Någon startar motsvarande resa i Malmö. Det innebär att man har några minuters bilresa till Öresundsbron...och där upphör svensk lagstiftning. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Hur ser det ut i Europa? Vad säger tysk-dansk-fransk lag? Vinterdäck är ju inte per automatik dubbdäck, finns det lagar som reglerar "allväders" däck, dubbfritt, allround? The way we see the problem is the problem. |
|
|
Jag menar INTE svensk lag... The way we see the problem is the problem. |
|
kilroy |
Här kan du finna en del... Länk Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Oj vilka roliga regler, som balsam för en svenne! Humor med bensindunk... Nu är sidan sparad i favoriter! Tackar kilroy!! The way we see the problem is the problem. |
|
Transocean |
Angående länken ovan, man måste inte visa reg.bevis för att få köpa miljödekal i Tyskland. Jag köpte min gröna dekal från en vanlig bildelsbutik utan att visa några som helst papper. Detta var förra veckan. 6,80 euro, och bästa miljöklass som gäller i Tyskland tills jag skrotar bilen...en oljerykande 530 v8 från 1993... Hos TÜV kostar dekalen 5 euro men de kräver antagligvis reg.bevis också. Sen vet jag inte men jag såg massa gamla mercor och E28:or inne i Berlins "umweltzone" så det finns säkert undantag för vissa äldre bilar också? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.