AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.422

Spec BMW 320 Touring

Sida 1 av 2
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Var på vippen att beställa 118d men när jag insåg att det(tack vare bra rabatter) blir nästan samma pris som för en 320 Touring med den utrustningen jag vill ha så blir det nu en 320 istället.

Jag har så otroligt svårt att bestämma färg på bilen så det är bara det jag har kvar men annars så ser lista ut så här;

FMAT Tyg/läder Impuls Anthrazit
2KU LM fälg V-eker 285
2PA Låsbultar
481 Sportstolar
522 Xenonljus
563 Belysningspaket
704 M Sportchassi
710 M Lädersportratt
386 Takreling
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
4AE Armstöd fram
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
534 Klimatautomatik
540 Farthållare
663 BMW Professional Radio med CD
249 Multifunktion i ratt
302 Stöldlarm med Fjärrkontroll
320 Ej Modellbeteckning
441 Rökarpaket
470 Isofixfästen
493 Förvaringspaket
520 Dimljus
676 HiFi Högtalarsystem

Kommentarer? :)
Det är bara till att gratulera! Hoppas du kommer att njuta av rökarpaketet och HiFi-systemet! Angående färgen - vad sägs om vit? Synd bara att det blir en diesel - ta inte det som en kritik, det är bara jag som är rabiat motståndare till djävulens bränsle.

Vorsprung durch freude am fahren
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Det blir ingen diesel. Kanske borde skrivit att det är en 320 bensinare det handlar om. Ang rökarpaketet så ja, det ska bli najs med ett 12v uttag där fram också!

Och vad gäller färgen.. Jag tycker den är grymt snygg i vit. Hade planerat att köpa den i vit men faaan... Får lite kalla fötter. Tänk om det blir som pippigul om några år..?
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Ser ut att vara en fin spec. Röd kanske funkar bättre än vit, mer traditionell färg. Själv har jag en vit-etta och stortrivs med färgen, inte bara snyggt utan också lätt att sköta (ser ej repor lika tydligt och enkelt att bättra på). Enda nackdelen med vitt är att den blir så smutsig på alla saltade vägar...

Får man vara så fräck att fråga vad priset på bilen är (efter rabatter)?
Är det privat eller företag?
Också lite intresserad av att eventuellt beställa en 320i-touring...
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Kommer aldrig någonsin att äga en röd bil om det inte är en Ferrari.. :) Priset är 293 000.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Sv: Okej, det ligger nått i det. Ferrari skall vara röda:)
Verkar som att du fått ett bra pris, går väl på ca 360.000 (listpris).

Lycka till!

MVH/
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Jag röstar också på rött.. Ägde en Karmosinröd E90 med m-paket... fy fan vad snygg den färgen är på en BMW!!!
Jag gillar också vita bilar, frågan är bara om du i så fall hoppar på trenden lite sent? Känns ju inte precis crazy med vita BMW längre. Vit bör emellertid aldrig bli pippigul. Hur tänker man när man står hos handlaren, i färd med att punga ut en årslön eller mer, och säger "Jag skulle vilja ha en pippigul, tack"?

Seså, flytta dig
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Nja.. alltså jag tänker väl inte att jag hoppar på en trend utan snarare på andrahandsvärdet. Jag tycker ju givetvis att en Alpinvit är grymt snygg och har alltid tyckt det. Men för att dra en liknelse; om jag hade tyckt att pippigul var den absolut snyggaste färgen hade jag ändå inte köpt det pga värdeminskningen.

Rött kommer jag som sagt aldrig någonsin, ever, överhuvudtaget att köpa så det behöver du inte tipsa om ;) Dessutom blir det inget m-paket då jag tycker det fina med faceliften på 09 är att den gör m-paketet snudd på överflödigt.
Du bestämmer, men Alpinvit kan aldrig vara fel... Skulle aldrig tveka att köpa en vit. Håller på att pinka på mig varje gång jag kör förbi AutoPartner i Kristianstad för där har de några stycken. Även blått klär den fint.

Vorsprung durch freude am fahren
da
101
danielbas
318i Touring -09
Antar (och hoppas) att det gäller en företagsbil eftersom du fått c:a 20% rabatt mot ord. listpris. Hoppas eftersom jag själv nyss "bara" fick knappt 15% som privat... ;)

Jag hade lagt till fällbara nackstöd bak eftersom bakåtsikten är ganska bedrövlig. Kostar 500 spänn plus att det ser snyggare ut med tre små liggande kuddar där bak om de inte används frekvent.

Har själv inte hört HiFi-systemet utan bara jämfört ord. system mot Logic7. HiFi (676) har ju fått ganska dålig kritik av det jag har läst.
Buspelle
BT är väl som vanligt ett väldigt bra tips. Obegripligt att man idag köper en bil utan detta simpla lilla tillbehör som på ett så radikalt sätt förenklar vardagen.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Buspelle; Menar du Bluetooth?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Johisco;
Lägg till för Logic7 Du kommer inte ångra dig, stor skillnad mot HiFi.
Smidigt med ipod-anslutning så att du kan styra låtval mm via ratten.
Skulle nog valt vit i dag, känns som den färgen vinner mer och mer.

Jasco76; har du provkört någon av dieselbilarna? du bör nog göra det. Jag var själv ingen vän av diesel. och är fortfarande inte det när vi pratar rena sportbilar, men mycket har hänt sedan man införskaffade sin första dieselbilen, en 330cd-04. Då kändes det som rena nerköpet från M3e46:an. Men med en nyinförskaffad box och efter några mil började man faktiskt vänja sig, som bonus halverades bränslekostnaden.

PS:Monterade tillbaka boxen på 335:an i går, hade glömt bort hur bra den gick. Snacka om kick, känns som en ny bil. I dag skiner solen, dags för tvätt och sen en härlig tur på småvägarna mer till sommarstället.

Lycka till med ditt val Johisco;-)

//Stefan
Buspelle
Johisco; Japp
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Glömde säga att beställning är redan lagd.. ;) Det blev vit men kan ju givetvis ändra i veckan..

Buspelle: Jo jag förstår att det är soft men någonstans går gränsen.. de tar bra betalt för bt och jag kan fortsätta leva med vanlig bt-handsfree.

StefanL: hifinörd som man är/varit så är jag såklart ruskigt sugen på logic7 faktiskt.. hmm får se om jag gör en ändring. Ska ju ändå ha bilen några år :)
Lycka till med 335an, en sån blir det för mig också någon gång framöver!
Ingen förändring behovs, tycker jag... det är bara sitta o vänta på din nya *pippigul 320:n* ska levareras... Grattis !
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Tack! En liten ändring blir det nog i alla fall.. tror att jag i alla fall lägger till svart högglans på instrumentpanelen.

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Glömde tillägga.. Tog tillbaka beställningen efter att jag insett att coupen är så sjukt snygg och att jag inte behöver en touring. Så nu är en 320 coupe inköpt istället som antagligen kommer nästa vecka. Tyvärr tyckte jag förmånsvärdet sprang iväg så in i helvete med en sexa och lite utrustning så det blev bara en 320... Men den är fanimej lika snygg ändå!
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Haha.. vadå velig förresten... Först 1-serie, sen 3-serie touring och till slut en 3-serie coupe..? Ja det är ju tur att man inte är så lättövertalad.. :)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Hehe!

Johisco,
du ska inte kika på 5-serien då? Tex E60 är ju riktigt fin.. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.