|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Just motorväg brukar inte jag sänka farten särskilt mycket om det bara är mörkt och i övrigt bra förutsättningar. På motorvägen är man ju den bisarra sitsen att man kör fortarare än att man kan bromsa på stanna på sträckan man kan överblicka. Det är som att flyga på instrument, man kan ju lita på att den vita linjen inte plötsligt gör en 90-gradare. Och kommer det ut ett djur på vägen är man körd oavsett.. att hinna bromsa för djur i mörker är upplever jag som omöjligt i hastigheter över på 70+. | |
|
Icke -> Det kan inte bero på att vv har sänkt hastigheten pga högt olyckstal, dvs många människor som inte klarar av med så mkt trafik på den leden i 70km/h? Dvs du kan utgöra en fara för andra medtrafikanter genom att fortsätta köra 70km/h trots att 50km/h råder. Du är inte själv i trafiken, ha det i åtanke =) |
|
| Längtar efter årets första 250 km/h repa | |
|
Kanske inte det man tänker på precis efter denna film... Ruggigt bra film,man blev verkligen insatt i den med den musiken också. Alla situationer berörde på sitt sätt,men tyckte den första var riktigt hemsk...man tror att man bara fått lite plåtskador på bilen å sen går man och kollar framför bilen å där ligger mamman å barnet står där....nä,fy!!! |
|
|
Budskapet går fram i en sådan film om man säger så... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Strongman Tackar för förmaningen, det kommer göra underverk på min körstil. Tyvärr är jag rädd att du baserade din slutsats på felaktiga antaganden. Motiveringen var att räcket var för lågt. Räcket är nu lika högt som på essingeleden där det är 70 (och alla kör i 90). Där finns dessutom ytterligare en fil.. Jag brukar välja att bara utgöra en fara för trafikanter i vänster fil och korta ben som inte får ner pedalen tillräckligt långt för att kvalificera sig för vänsterfilskörning. Alltså, efter att ha studerat fler än en 200-sidig rapport om trafikolyckor kan man bara konstatera en sak. Vägverket kan antingen inte läsa statistik eller ägnar sig åt att vilseleda befolkningen. Frigör er i tanken, kunskap är att slita slaveriets bojor! Våga ifrågasätta vägverkets uppdiktade kunskaps-monopol! |
|
| icke jag håller med till 100% | |
|
Icke Jag tror nog allt att du misstolkade det jag skrev. Jag frågade om det kunde bero på att de sänkte hastigheten pga många olyckor, och du ev kunde utgöra fara om du kör 70km/h medans alla andra kör 50km/h. Var alltså inget påhopp. Men det där att hetsa folk i vänsterfil gör ingen nytta =) Ta en pucko och njut av en skön låt istället! Här i Jönköping funkar det bra med sänkta hastigheter, tycker faktiskt det är skönt att de sänkt från 90->80 pga smala vägar, dåligt väglag och skarpa kurvor. Mvh |
|
|
Ja men här är det stockholm vettu.. Det är ju inte lätt att veta om man inte brukar köra där, men jag hävdar att majoriteten håller 70. Givetvis är det några bromsklossar som inte tänker själva och anpassar sig utan i stället promt håller hastighetsbegränsningen.. Men asså, jag kör inte bil för att det är soft! Jag kör bil för att det går fort och är roligt. Två händer på ratten och sätet framskjutet. Bilen är ett transportmedel i andra hand.. Vill man dricka pucko kan man ju ta bussen och kolla på fåglarna samtidigt =) |
|
|
Den filmen ska jag visa alla jag känner. Man får sig en tankeställare. Vill man köra fort så kan man köra av sig på bana, jag håller inte alltid hastigheten precis men om man är sugen på att "tok köra" Henke lexus skrev 250 km/h, då är det dags att börja köra på bana eller dragracing med sin bil, kanske inte leka med andras liv. Så, det var dagens predikan =) Beemoholist javisst! |
|
|
Nämen icke då, vad är det du säger? Du kör för det är kul och vill köra fort? aja baja ;) |
|
|
Bra film, har sett den för ett tag sen. Var med om något idag som har med denna tråd att göra, har redan påbörjad en annan träd: Länk Jag är helt övertygad om att det är mest lata, slarviga förare som orsakar många olyckor. O sen finns kategorin dessa som trycker på för mycket helt enkelt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.