|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har fått för mig att BMW-fans även har en förkärlek till Aston Martin, är jag ute och cyklar eller ligger det något i det? Hittade bilder och info om nya DBS Volante för de som kan tycka att det är intressant, om inte mer är det en fruktansvärt vacker bil: Länk | |
|
Tycker personligen de bygger bland de absolut vackraste bilar man kan tänka sig. Dock lite för mkt GT bil som M6 tex.. Mer renodlad körmaskin vore inte fel |
|
|
Deras design gör dem till konstverk. Mvh Mikael |
|
|
Jag håller med a_wingard73 till punkt och pricka! ___________________________ Min M5:a heter Cosmoskatten ///Motorsport |
|
|
Såå vacker :) // Daniel |
|
| Gillar man inte Aston så gillar man inte bilar. | |
|
Skulle tänka mig en sån alla dagar i veckan! M3 E30Länk |
|
|
Aston Martin är ju otroligt vackra på utsidan, men jag ska jag köpa bil i den klassen finns det annat jag skulle köpa före, som Porsche 911. Men är man i behov av tredje eller fjärde sportbil/gtbil så skulle nog en Aston vara intressant. Mvh Johan |
|
|
Vackra bilar, det är väl det man kan säga som vanlig dödlig. Har inte så mycket som suttit i en och än mindre kört någon. Rent spontant känns de ruggit överprisade. Tar man denna Länk som exempel så skulle jag hellre ha en Audi RS6 och en Porsche 997 GT3 i garaget. Eller varför inte en BMW M5 och en Lamborghini Gallardo. Skulle vara intressant med ett kvalitetsutlåtande av någon som ägt en ett tag... |
|
|
Du kan ju skicka ett mail och fråga Eric Moschos på gr8 company Här är Erics profil: Länk |
|
|
Aston Martin har under de senaste 10-20 åren alltid enligt mitt förmenande alltid stått för marknadens absolut läckraste sportlimos. Helt underbara!! Ricke |
|
|
Aston är fantastiskt vackra bilar. Har aldrig fått nöjet att köra men åkt har jag gjort några gånger. Som andra har skrivit så skulle jag hellre välja en 997 och har mycket pengar över till annat. Men ändå ack så vackra!! München |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Säger som Victoria JA JA JA alla dagar på året. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Miraculix: Skulle vara om någon på detta forum har erfarenheter och vill delge oss dessa. Får känslan av att de inte skulle funka så bra om man de användes ordentligt året runt, det går ju bra med t.ex. Porsche och Lambo. Som sagt Aston Martin är vackra, men det finns många andra snygga och kompetenta bilar som är bra mycket billigare... |
|
| Aston Martin hamnar definitivt också bland mina favoritbilmärken, snygg design och mycket exklusiv - Ferrari och Porsche ser man ju på varje gathörn numera! | |
|
Skulle ta en DBS "James Bond"-edition any day :-) Aston har länge varit ett favoritbilmärke. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
DBS :) DB = David Brown, Aston Martin tillverkades av en traktortillverkare därav beteckningen DB5-7 osv. David Brown vette sjutton om de tillverkas längre Lamborghini är också en traktor som det också var från början en sådan kör sopmaskinen i Ö-o för övrigt. Å här i Sverige hade vi Volvo :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Man lär sig nåt nytt varje dag! Hade ingen aning om vad DB i modellbeteckningen stod för. |
|
|
DB9 är en mycket vacker skapelse. Har dock bara sett den ett par gånger i Sverige. |
|
|
En absolut favorit måste jag erkänna. Varje dag jag åker till och från jobbet passerar jag en DB9, snygg som få. //Stefan |
|
|
Jag tror man måste se Aston som konstverk snarare än som bilar. Ser man dem bara som bilar blir de som nämnt otroligt överprisade jämfört med konkurrenterna. En 997 Turbo är säkerligen bättre på allt men ger antagligen inte ens hälften av känslan. Tyvärr verkar Aston ha börjat snåla lite grand, bland annat används Volvonycklar och Volvonavigatorer. Inget fel på de grejerna egentligen men i en Aston ska de inte sitta. Vad händer med den berömda känslan då? ______________________________ //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.