|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En sak är väl också att vi har bra bensin. Ta te.x. vissa länder där bensinen är snuskigt billig..där är bensinen lågoktanig och sämre kvalitet. Hörde att i mexiko finns det typ 86 oktan , därav alla extra produkter som injection cleaner med fler..finns ju en uppsjö av rengörings och "boost" vätskor även i sverige. Någon som har mer inputt angående detta? Beemoholist javisst! |
|
|
På bensinstationer i USA är 87 oktan det vanligaste. Dock används inte samma system som i Europa. USA's 87 oktan (regular) motsvarar europeisk 91 oktan. Vanligast i Europa är som bekant 95 oktan (Super) vilket i USA kallas 91 octane (eller Premium). Länk |
|
|
så med andra ord har vi "renare" bensin i stort samt att vår 98 oktan är väldigt bra? Beemoholist javisst! |
|
|
Nobby// Att kronan är värt dasspapper kunde vi som röstade för €uro ana. Undrar hur dessa som röstade mot €uro resonerar idag? |
|
| Ja, det kan man undra. Jag röstade för Euro, fast just i dessa dagar gläds jag för min egen privatekonomiska del åt den svaga svenska kronan. | |
|
Blir det en sedvanlig prishöjning 1 jan? Brukar väl vara en indexhöjning varje år om jag inte minns fel? |
|
|
Clubsport: Indexhöjningen den 1:a Januari är ju baserat på inflationen+moms. Denna ligger lågt i år så höjningen torde bli måttlig. Har inte läst om någon ytterligare skattehöjning men det lär vi säkerligen istället få 2010/2011 när "Ismo" och de andra självutnämnda nobelpristagarna röstat fram "Toblerone-Mona" som ledare för vårt land :-) OT: Om ngn undrar har jag har själv varit både arbetslös och sjukskriven under borgarnas ledning och faktum är att det är långt ifrån så särskilt illa som de flesta vänstervridna massmediala kanaler i detta land vill få det att framstå som. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.