|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| christer silvén: Hur verkar passformen på den skärm som du köpte från Scmiedmann ? | |
|
Alex84: har du kollat upp om dom billiga pitatskärmarna är galvade? Om dom inte är det så tror jag att din orginalskärm med ny lack kommer att hålla minst lika bra som en ny pirat.. Mvh Jens |
|
|
Bara för att något är billigare betyder detta inte att saken/delen är sämre. Ock ska vi jämnföra original som en bättre del gällande de rostskador e46 modellen dras med original så vet jag inte om pirat-delar skulle va sämre ;) Skämt åsido, det är möjligt att pirat-delen inte är galvad ock org-delen är detta? Å andra sidan hjälper inte detta om galvet är dåligt gjort liknande de delar som org-monerats på bilen från start. Bara passformen är ok så ger en rejäl rostskyddsbehandlig gott skydd som hämmar ev framtida rost. Att lappa ock laga ett befintlig rosthål på org-skärmen löser problemet på 1 års-sikt. Ni som har lämnat in ev rostskador på garanti jobb vet att skiten kommer tillbaka efter 1-2 år. Detta beror inte på att personalen är totalt okunniga utan att det är stört omöjligt att få helt stopp på en redan uppstådd skada i metallen. Att bilar som däremot fått delar utbytta ( original ) såsom huvar,dörrar,bakluckor etc drabbas pånytt av samma skador visar bara på taskiga original delar. Skitsamma,tänker prova pirats bara för att det just är billigare. Med eget jobb både gällande jobb,lack osv så landar jag på under 1000:- för hela grejen. Sen får tid mm utvisa hur det hela faller ut. Så ärade AP-Forumsdeltagare....önska mej lycka till nu ;) |
|
|
Jag har inte fått min skärm än, men jag byter den p.g.a. att den gamla är rostig. BMW CS #5206 |
|
|
Har själv hittat rost på min vänstra framskärm nu i vinter och har tänkt att lacka om den till sommaren. Den har klarat sig i 8år, vilket jag tycker är lite dåligt, vår Golf IV från -98 har ingen rost alls. Min erfarenhet av piratskärmar är att dom inte hade klarat 8 vintrar i sverige, så därför lackar jag om orginalskärmen. Fast det är några år sen jag köpte pirat, så dom kanske har blivit bättre.? I vilket fall som helst så önskar jag dig lycka till =) Mvh Jens |
|
|
Jag håller på att införskaffa mig huv, frontplåt samt framskärm till min E36. Hade tänkt beställa på Schmiedmann men funderar på skillnaden mellan pirat resp. orginal delar? Tänkte om det är värt att tjäna 2,5 tusen kr på att välja pirat? Föresten till er som pratar om priser, hittar ni en del som är billigare än Schmiedmann betalar dom mellanskillnaden. (Källa: Länk |
|
|
Adson: Det låter lockande det du skriver. Kommer att beställa från de två billigare alternativa säljarna i vilket fall. Tjejens bil är från -01 så att den skulle rulla 8 år till är väl lika som att vinna drömvinsten på lotto el liknande ;) Kör på pirat ock hoppas på relativt god passform. På tal om passform mm...var till M-bilar i E-tuna ock kikade på en e39-01 520 sedan ( Titansilver ). Kunde tänka mej ett inbyte mot 5:an som båda gillar. I alla fall så var bilen skapligt fin utan större skavanker mot våran 320 då som har sina fläckar ock som säljaren ivrigt påpekade för oss ( högljudat ). Stötdämparna på 5:an var helslut fram tillika däcken ( sommar ). Bak var både dämpare ock däcken bra. Men här kommer det mindre trevliga med bilen ifråga.. Något har hänt med bilen,vad vet jag inte då jag avstod att provköra den pga skambudet på våran ( läs mellanskillnad ). Framskärmen på Hö-Fram sticker ut 2-3 cm för långt ock glappet mellan A-stolpen/skärmen är så brett att om man släpper ett A4-ark utmed A-Stolpen så har den inga problem att fortsätta sin färd inunder skärmen ! Glipan är 5-8 mm i höjd där skärmen är den högsta delen. Det intressanta är att passformen för övrigt är tillsynes felfri utmed dörrsidan etc. Däremot så är skarven mellan huv/skärmen bred ock inte lika bred utmed skärmen. Huven är närapå stört omöjlig att öppna då spaken måste lirkas ut genom njuren. Spaken är inte deformerad på nåt vis så det verkar som huven spänner/trycker åt sidan liksom ? I bilen sitter en mobilhållare med befintlig handsfree modell 1987 typ ock en högtalare modell fyrkantig 4,25" inunder passagerar/fot utrymmet. Hållaren är för en Ericsson.....628 typ ,) Fick fram att en säljare haft bilen ock som verjar varit rökare då askkoppen inte var urstädad tillräckligt snyggt.....usch M-Bilar ;) Varför detta i denna tråd undrar ni säker då ? Jo med tanke på att denna skärm var ny monterad ock lackad så kanske det inte var en original då med tanke på passformen ? Säljarna såg givetvis inga skavanker ock visste inget om tidigare händelser? Trots att innan så visste man väl vem som ägt/skött bilen,naturligtvis exemplariskt såklart. Men bara 2 servicar var utföra hos BMW.....i Stockholm ?! Resten hos en privat verkstad (N/N) i E-Tuna. Lite syrak blev man trots allt då man rullat en bit för tänkta objekt ock då enl mej själv M-Bilar står för hög kvalitet ock fina bilar i alla fall i V-rås. Men men kärvare tider=kärvare säljare ;) |
|
| Länk | |
| Någon som har erfarenhet av dessa pirat-plåtdelar? Är passformen bra? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.