|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har sökt till leda när det gäller att få tag på en skärm till en E46:a. Behöver en Skärm ( Vänster-Fram ) till min 320i-01 ( Tillverkad 2000/11 ). Bildelsimporten har jag fått svar av, lite skumt när jag tittade på deras sida. Av alla de skärmar som dom har så visade det sej att just till min modell finns ingen på bild el dyl. Men dom mailade ock svaret var 1900:- till just min bil fast den inte finns med i deras sortiment via webben !!?? Låter otroligt dyrt med tanke på att de övriga är minst 1000:- billigare som jämnförelse. Behöver tips på bra sidor mm. Tack på förhand.... PS: Om någon har en liggande med Stålgrå metallic så är jag intresserad :) Kan tänka mej annan färg också.. | |
| Har du kollat Laga.se eller bildelsbasen.se ? | |
|
Schmiedmann säljer skärmar har jag sett. BMW CS #5206 |
|
|
Finns väl hos varenda bildelshandel?? Wennström Racing har de också och inte kostar de då 1900:- snarare hälften då |
|
| Finns skrärmar på meca.se också till bättre priser. | |
DMZ |
Men går det inte att laga den befintliga skärmen? |
|
DMZ: visst går det att laga men kvaliteten på org-skärmen vill jag slippa ;) Sen är det inte så lätt att lappa över med nyanserna på den gamla skärmen. Det skiljer sej avsevärt i nyans mellan den befintliga ock den på sprayburken ? Givetvis använder jag org-färg. Tack alla ni andra för tipsen... Ska kolla upp det senare |
|
DMZ |
Vet ej om jag förstått Dig rätt? byter du ut skärmen bara för att den ska lackeras? Då måste det väl vara både smidigare & billigare att lämna in den gamla skärmen på lack. Blir betydligt billigare än att köpa en extraskärm. |
|
Köper du en ny framskärm så (mig veterligen) är den inte lackad, endast rostskyddad, du behöver lacka den själv ändå. En framskärm till en e46 sedan (tog mitt gamla regnummer) och slog i datorn på jobbet, kostar 353,60 :- med hål för sidoblinkers. |
|
| 350:- för en skärm? Det var ett riktigt bra pris! | |
|
då måste jag blivit lurad när jag köpte en olackerad (ej rostskyddad) skärm med alla hål för 400:- till min e36:a.......... BMW ownz |
|
|
Frrla: Jag kanske misstar mig på att den är rostskyddad, jag menar att den är svartlackerad inte helt plåtren mao, är kanske bara "transportskydd" och inte rostskydd. Svart är den iaf. Priset är plus moms förstås! cirka 450 inkl moms. Men det beror även på vilken typ av blinkers tydligen så finns det två olika sorters framskärmar till en sedan och den med den andra typen är cirka 100:- dyrare. Kollade på skoj upp E36:an, den är lite dyrare än E46:ans skärm tydligen. den kostar 541:- inklusive moms. |
|
|
Beställde precis en framskärm till min e46 coupé från Schmiedmann. Kostar 545:- inkl moms BMW CS #5206 |
|
| Sackan: Vart på meca hittar du en framskärm till min modell ? | |
|
DMZ: Ett förtydligande är på plats ;) -Varför ny skärm? -Jo för att BMW´s orginal skärm har sk galvsläppet ock att framtida problem bara rullar på oavsett om jag kostar på en lagning osv. Lika bra att starta på en ny än att slänga ut närapå samma summa på ett fix av den gamla skärmen. Ock visst vet jag att nya skärmar är olackade. Stauhlgrau Metallic är ingen rolig färga att bättra på mot den gamla. Nyansskillnaden är enorm om man bättrar på ett begränsat område på befintlig skärm. Däremot så är skillnaden mindre störande om man nylackar en hel skärm. Så att omlacka en redan skadad skärm är inget för mej,på en ny så vet man att det är shysst från starten så att säga. rawsezx: Vore trevligt om Du kunde lägga upp en adress el dyl vart du köpte denna skärm ifrån så billigt ? |
|
| www.kgk.se | |
|
Alex84 --> Hitta ingen när jag kolla på just 320, men kikade på 325 å då fanns det. Borde ju va samma iaf? Här är länken, finns diverse karoosdelar: Länk //Sackan |
|
|
Lite uppgifter som jag kommit fram till nu.. 1:a Wennström Racing = 480:- 2:a Schmiedmann Sverige AB = 548:- 3:a Bildelsimporten AB = 1900:- Bildelsimporten AB svarade på min fråga varför de var mer än 1000:- dyrare än de andra skärmarna som de hade för 800:-, men som inte passade till min bil enl de själva. Svaret var att min bil var tillverkad i fel månad ?? Har skickat info till alla dessa med alla uppgifter rörande mitt fordon inkl chassienr mm. Även månad då min bil blev tillverkad såklart. Att Bildelsimporten AB är 1500:- dyrare än de andra 2 alternativa firmorna är närapå ocker tycker jag. Ville bara informera om detta samtidigt tacka Er som tipsat mej om altenativen :) |
|
|
Det du ska tänka på att är att passformen på icke originaldelar är inte alltid så jätte bra! Då är det bra att köpa produkten från en pålitlig leverantör, detta vet jag av egen erfarenhet. Jag köpte skärmar från just Bildelsimporten, när jag anmärkte på passformen var det inget snack om saken och de skötte det mycket bra! Bildelsimporten är väldigt bra att ha med och göra! M3 E30Länk |
|
| Abbe: Bildelsimporten hävdade på inget vis att delen för 1900:- var original ! | |
|
Scmiedmann hade även original för just 1900:- BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.