AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
33.266

Nya spionbilder på nästa 5-serie

Sida 4 av 7
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
M5 på Nordslingan
Länk
Länk nya bilder igen
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Gäsp, varför är jag inte begeistrad?
En odistinkt och Camryfierad uppföljare på den knivskarpa E60, säger första personliga analysen.

Men vem vet, får man se den in real life kanske den växer?

Att det blir en bra bil betvivlar jag dock inte förrän motsatsen bevisats ;)
Även om jag inte alls gillar E60 så tror jag den skulle kunna tillverkas många år till utan att den skulle se omodern ut till skillnad från E39 som såg lite omodern ut på slutet.
Mest avslöjande spionbilderna hittills: Länk
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Nu får man väl stryk av den samlade kritikerkåren här på AP men; Hur snygg är inte 5:an GT i bakgrunden?

Mvh
Arese
En 5-serie GT i svart med ett par rejäla fälgar (20 tum) är utan tvekan en snygg bil. Även om den massiva bakdelen saknar den främre delens elegans så tilltalas jag av biltypen eftersom den kombinerar lyxen från F01/02 med omfattande nytänkande. Det är kul att tillverkare som BMW (5 GT, X6) och Porsche (Panamera) vågar satsa på nya koncept även om de inte framstår som säkra kort från början (jämför med t.ex. Mercedes CLS).

Svart GT, bilder: Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
GT'n var verkligen snygg, men skulle behöva 10cm sänkning :)
nya 5:an ser riktigt bra ut .. trodde att fronten på 5:an skulle vara mer lik gt:n
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Gillar också F10:an! Satt i GT:n i dag, och även om bilen ser bättre ut än på bild så är inredningen makalöst vacker, och det bör vara samma som på F10:an :)

----
BMW CS #6212
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Länk
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Farthållarspaken på rattkransen försvinner - illa. Den saknar man verkligen när man kör bilar av mindre nobelt märke.

Mvh
Arese
inredning ser ut att bli lyckad även den men är det bara jag som inte riktigt gillar ratten?? känns varken sportig eller lyxig
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ratten blir vel som på GT och 7-serien. Isåfall ingen fara tycker jag.

Var och tittade på GT idag hos BMW Göteborg. Vicken bil. Ser klart trevligare ut i verkligheten.
Länk ytterligare ltie bilder.. nu känns det som om det inte är så lång tid kvar innan vi får se hela bilen avtäckt
jag vet inte om jag gillar det jag ser... Bmw har alltid varit lite mer av sportvagnen av de tyska märkena, så varför blir bilarna mer och mer propra? jag hade velat se en snygg sportig design, typ som mercedes E klass med AMG paket, istället får man en 7 serie lookalike. tycker inte om den nya runda designen med den handen på hjärtat skittråkiga frontspoilern.
Alla andra som har kollat verkar lyriska, varför?
MVH
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Jag har insett att jag blivit en sucker för BMW GT, satan vilken ärkefet bil. I början såg den inte klok ut, men efter att ha hittar hur linjerna går på bilen och smälter ihop med baken så är jag helt såld.
Tror nya 5-serien kommer bli kanon, fronten ser ut som en fetare Z4a och baken kommer nog påminna om sjuan. Tycker återigen BMW går ifrån klarhet till klarhet. Kolla bara på e60, en hatad bil i början men som fortfarande är en nackvridare iaf för mig, känns otroligt fräsh med tanke på sin ålder. E39an kändes faktiskt ganska trött på slutet. Jämför exempelvis med bilhistoriens tråkigaste (tråkig !=dålig) bilmärke: Audi, de framstår som snygga i början men tappar fort fart och blir bara en i mängden, de ger inget motstånd för synintrycket alls.
Länk inredningen så gott som avtäckt.. inte så lik gt:n som jag hade trott
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Från Autocar:
Länk

Länk
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag vill se mer bilder på Touringen. De enda jag har sett är de photoshoppade bilderna som AMS har publicerat.

Jag ska byta min 525dT i juni så jag hamnar precis i skarven. Det lutar nog åt att jag beställer en av de sista E61:orna med M-paket och väntar med F11 ett par år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.