AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.834

Nu i rådande kris säljer ni bilen?

Sida 2 av 2
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Rent generellt kan det vara så att de dyrare bilarna har ofta köpts av tjänstemän eller andra personer lite högre upp i hierarkin som därför klarar sig bättre i dessa finanstider pga att det sitter säkrare i sina stolar och kan nästan som vanligt köpa de bilar de avser att köpa, medan de billigare bilarna köps av folk som inte har samma inkomster eller trygghet i sin anställning och därför förlorar sina arbeten lättare och får på så vis inte råd med de bilar som de vanligtsvis köper.

Det är väldigt vanligt att tex 4-6ggr fler industriarbetare får gå än tjänstemän,
ska 100 industriarbetare bort, så försvinner endast 15-25 tjänstemän.
Ja, det är liksom för mig obegripligt hur administrationen verkar bli Svea rikes största (och kanske enda) inkomstkälla. =)

Som tidigare skrivits så är det väl i första hand lån som skall lösas, och mat samt husrum prioriteras. Man måste ju leva oxå, bilen är ju inget "måste" på det sättet att det ska vara premium, du åker till och från jobbet i vilket ök somhelst...

Att orsaken till försäljning anges i annonsen är helt ovidkommande, lika ointressant kommentar är att någon lägger ut annons för att "kolla intresset".

The way we see the problem is the problem.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kaptenlöjtnant: Humor! Man får hoppas att det inte finns lika många tjänstemän som arbetare ;)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Säljer hellre de andra bilarna eller huset före finbilen. =)

Mvh Patrik
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Absolut, jag springer och säljer allt jag äger till underpris besinningslöst eftersom jag läst på DI att det är finanskris. :)

Nej, jag tror snarare att det ger sig själv.
Om man MÅSTE sälja bilen gör man väll det, knappast annars.

Själv väntar jag fortfarande på alla "gratis" Saabar som skulle slumpas bort i panik, nu när det krisar sig. Men var är de?
(Eller var det kanske bara de som inte ägde Saab som tyckte det var säkrast att göra sig av med dem!)
Martin E
Tvärtom jag köper bil

Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Ja själv köpte jag min nya bil precis innan finanskrisen började i höstas. Skitnöjd hittills för inte hade man vågat köpa ny bil när man läser krigsrubrikerna om finanskrisen dagligen nu. Så jag köra lugnt i nga år tills det vänder och det är dags för ny bil igen.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Man säljer inte bilen, man går mot strömmen och byter från en diesel (lättsåld) och tokprutar på en bensinare istället.
"Man säljer inte bilen, man går mot strömmen och byter från en diesel (lättsåld) och tokprutar på en bensinare istället. "

Nej,nej,nej....varför inte bara sälja sin nintendo och behålla bilen,som någon skrev innan ;)

Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Sitt still i båten, det vänder
Själv går jag i bilköpartankar, men jag tycker det är väldigt dåligt med bra/roliga objekt på marknaden just nu. Om detta beror på årstiden eller att folk inte vågar byta bil och därmed sälja sin gamla eller nåt annat vet jag inte. Till exempel E38 750 verkar hopplöst att hitta ett bra exemplar.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sålde S5:an i dag!
Troligtvis säljer jag 335d i nästa vecka. Har haft några seriöst intresserade personer som tittat på bilen.
Så visst går det att sälja bilar trots rådande konjunktur.

Det känns rätt skönt att själv kunna välja mellan en rad intressanta åkdon, och troligtvis göra en hyfsad affär trots allt.

//Stefan
NPe,

Saab har nog de mest optimistiska säljarna är min bedömning om man kollar vilka priser det begärs för beg saab. Är själv saabägare, men har mer moderata förväntningar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.