|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Möts på nätet av annonser där man väljer att bland annat avyttra finbilen pga av finanskrisen som råder!? Jag skickar hellre ut TV:n, köksbordet, TV-spelet osv än att sälja M3:an. Hur känner ni, är bilen viktig? | |
|
Jag tror inte de som säljer sina fina bilar gör det frivilligt. Det är just den rådande krisen som tvingar folk till det. Med lån och inget jobb är det svårt att få ihop månadsbetalningarna även om man kränger TV och tv-spelet en gång. Men det finns ju de som kränger dom flera gånger. Kompisen blev nyligen av med 4500 i deposition för en kamera. Drabbade ingen fattig den gången men misstänker att det kommer att öka i krisens spår. |
|
|
Vissa säljare vill gärna ge en anledning till försäljning, p.g.a tjänstebil, lägenhetsköp, husköp, husrenovering, ändrade familjeförhållanden, finanskris o.s.v. Tror inte alltid att anledningarna stämmer. /Micke Länk |
|
| Micke169: Nej det är så sant så sant! Alla säljer av en anledning. Svårt att se alla brister på plats när man handlar bil. Kommer fram en del första veckan man äger grejorna.... Undrar vad bästa anledningen är att nämna i en annons om man vill locka mest kunder? :D Ärligheten gissar jag... | |
|
Jag hade min ute på annons pga tidsbrist (jodå, sånt finns) men inte för att det är finanskris. Jag har aldrig fått så mycket svar som jag fick då? Sållade lite i annonssvaren så en kille kommer imorgon och hämtar bilen, enkel resa 63,5 mil. Hade jag bara haft tid och tja, lite pengar kanske jag gjort i ordning den själv men som sagt, både ålder och tiden tar ut sin rätt för det är fan inte roligt att stå i ett kallgarage o meka :-) Jag var inte av nöden tvingad att sälja men efter att ha övervägt svaren jag fick på annonsen så vete väl tusan om jag inte ska fortsätta sälja bilar? /Pele Tänk inte så fort, tänk på dom som tänker efter! |
|
| Finanskris måste väl vara den sämsta ursäkten att skriva i en annons? Inget jobb, inga pengar, bilen måste bort. Prutare undanbedes... ;) | |
| Eller den här: "Tappat intresse för märket, reservdelar blir nog ett problem" Prutare välkomnas! = Saab annons | |
| Har aldrig förstått varför folk skriver att de ska renovera huset eller få tillökning eller vad det kan vara. Jag tycker bara det är i undantagsfall som det är relevant att skriva varför man säljer. Annonsen blir bara amatörmässig och tjatas det för mycket om varför bilen säljs blir man som köpare bara misstänksam. Nej, det viktiga är att annonsen är seriös med all info, bra bilder och ett marknadsmässigt pris. | |
|
Organ, det har väl redan kommenterats här inne tidigare, men jag gillar det faktum att du är ansvarig på Volvobutik men kör BMW :)) |
|
| Joofa: :D Hahahaha! Ja men det behöver du inte ens fundera på, det är massor med kommentarer DAGLIGEN över det. Speciellt när man bor på en liten ort som Söderhamn. BMW är ett självklart val efter jag försökt blivit nöjd med Volvo tidigare. Det är liksom det lilla extra med BMW som jag saknat hos en Volvo, våra R modeller har inte fått mig att sluta tänka på BMW. Men det förstår ni alla AP folk redan.... | |
| Joofa: Håller med dig! Är prylarna är bra och uppfyller förväntningar hos kunden så spelar det då ingen roll varför man säljer. | |
| Finanskris eller inte, tror ingen köper en 850 idag! | |
| Sälja bilen nu? Nej, det är nu man ska köpa bil! | |
|
Varför skall man sälja ngt som är betalt? Bilen kostar inte så mkt under vintern då den är avställd. Och inte så mkt annars heller. Nåt roligt måste man få ha här i livet. Är däremot på jakt efter en bra 850Csi. Att ha som en "liten delikatess" i garaget. |
|
|
Anledningen till att många säljer bilen är ett ord. LÅN! Många blir varslade och måste hålla mer koll på pengarna. Är själv drabbad av varsel och är glad att jag inte har något större lån. Sen är det nog många påtryckningar från fruar och sambos. Bilen kostar för mycket heter det. Många ger efter. |
|
|
Finanskrisen drabbar främst billigare bilar. Vi har ett antal handlare som har osäljbara bilar och dom ligger mellan 80-150 tusen. Dyrare bilar finns det fortfarande efterfrågan på. //Stefan |
|
|
StefanL, vore intressant att höra hur du motiverar/bevisar att det finns efterfrågan på dyrare bilar (bejlar på östgötska!). |
|
|
Finanskris, skilmässor, oljekris...oavsett vilket anser jag att allt går att sälja under förutsättning att priset är rätt i förhållande till modell. |
|
| Dyrare bilar kan väl vem som helst köpa?, som någon sade det stavas lån. Men när man sitter löst på jobbet kan det vara svårt att betala lånet på splitter nya Saaben för 350,000 spänn, radhuset med begränsad havsutsikt för 3 mille samt platt-tv:n man köpte av bara farten. Klart därmed att det drabbar dyrare bilar också. | |
|
Det kommer alltid vara en efterfrågan på dyra lyxbilar sportbilar oavsett kris. Titta bara på försljningen av Ferrari som gör ett av deras bästa bil år. Den svenska bil tillverkaren i koenigsegg ser oxså ut att göra ett bra år. Det som är rika eller har gott om pengar drabbas inte av kriser vill de köpa en sport bil gör de oavsett kris tider. Däremot så drabbas andra biltillverkare som gör "svensson" bilar värre läs: Saab, Volvo,MB,Audi,Bmw och andra biltillverkare. |
|
| Entusiastbilar håller oftast värdet bättre och längre än Sven Svenssons Volvo V70.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.