|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
m5race |
Hej! Vart finner jag chip numret inuti styrboxen på en bmw 535? ska beställa ifrån motor nord å dom säger att det ska stå ett tio siffrigt nummer på en silver etikett på chipet? Nån som vet vart?? mvh |
|
Skumt,det stod på en vit etikett på min 635a,ovanför hansfacket(boxen monterat upp o ner) Är motorn från 85-och uppöver ska du ganska säkert ha samma chip jag handlade |
|
m5race |
Styrboxnumret stod på en vit etikett på boxen men efter att jag mailade de så ville dom även ha chipnumret. Fann de till slut under ett plastskydd på själva chipet i boxen. Fick chipet idag bara att trycka dit. Vi lär ha samma chip. Har inte provkört med chipet än men bilen går grymt bra ändå ganska stor skillnad. Hoppas du får ihop bilen snart! |
|
Aha,ok smidigt att bara trycka dit chippet altså. Är snart på g med provstart nu iaf,ska bara fylla olja o varmköra, efterdra toppen lite. Även avgassystemet måste modiferas för att passa hartge röret.Var till b-tema idag och skulle tjacka avgasbandaget men det inkommer inte förän 9/3. Bandaget kostade ju 608sek(jösses) på bilshoppen sunne och 249 på biltema |
|
m5race |
Okej va gött! a det var extremt dyrt på bilshopen. Beställ ifrån motornord istället tror en rulle kostade nånstans mellan 3-400kr.. |
|
Blir en ytterligare en beställning från motornord med lite smått o gott Ang chippet så monterade jag det o provstartade i morse,klockrent! Märks stor skillnad på motorgången och rappheten,cat kamen o hartge extraktorn gör ju sitt med. Väntar med att bygga resten avgassystemet då ända grenröret ska av igen för att lindas |
|
m5race |
Okej min går inte lika rent med chippet konstigt nog:( den dör av lite vid 5500rpm men kommer igen vid 5700rpm sen ligger ju även varvstoppen högre. Tvivlar att det är rätt anpassat chip kanske kan bero på mina 3.8 spridare. Va det ett superchip du fick? 54036. Tar även längre tid för tomgången att stabilisera sig. |
|
Skumt,mitt nya chip har nr 5253060 skrivet på en vit etikett på chippet. På asken chippet låg i står det,27c128,27c256,27c512. Verkar som vi inte har fått samma chip altså? Fabrikatet är superchip |
|
m5race |
Får nog höra av mig till dom skrev ett mail förra veckan men de vill dom ju inte svara på. På min ask står det 01280 816781 sen låg det en vit etikett i asken som det stod 54036 på. ska kolla vad det står på chippet. Du har väl oxå motronic 2 lr? min motor är ifrån 88. |
m5race |
b2600 Vad har du för styrbox nummer? Mitt är 0261 200 179 och orginal chipnumret är 1 267 356 334. |
|
Jag har följande styrbox-0261200060 CHip org-1267355161 jag tror din motor är från e34 535?,den har ju kattar-88,så det måste va den biten som skiljer lite i insprutningssystemet |
|
m5race |
Tackar! A det stämmer! Då kanske jag har fått rätt än då, tråkigt att motorgången skulle bli sämre. Men accelerationen är ju bättre iaf. Har du några planer inför våren? drifting? Skulle vara kul å se bilen din i action;). Våra bilar borde gå någolunda lika med tanke på att du lättat din en del. |
m5race |
Tackar! A det stämmer! Då kanske jag har fått rätt än då, tråkigt att motorgången skulle bli sämre. Men accelerationen är ju bättre iaf. Har du några planer inför våren? drifting? Skulle vara kul å se bilen din i action;). Våra bilar borde gå någolunda lika med tanke på att du lättat din en del. |
|
Ok,den ska kunna gå bra ang motorgången,det tar väl tid bara att hitta problemet,ge det lite tid. Jora,det blir nog mest körning när jag måste ha en adrenalinkick,visst kommer det att driftas och acceleras hårt.bantningen av bilen och den lägre utväxlingen(klumpen från 528)ger väl lite utdelning dom med. Vi köra ett race och jämföra helt enkelt! |
|
m5race |
Hur ska man vända chippet? spelar det någon roll lr kan man bränna boxen om man vänder chippet fel? Får den inte att gå rent med chippet vill helst slippa mappa om den. |
|
tror du har monterat rätt,annars borde den inte gå överhuvudtaget men är inte100% säker på kortsidan chippet finns ett litet urtag typ ett litet hack,på sockeln där chippet monteras finns även en liknande symbol kolla här |
|
| Länk | |
m5race |
Ska kolla upp de så jag har monterat rätt. Satt ditt chip på ett litet kretskort? Undrar vad som händer om man tar bort de och sätter chippet direkt i hållaren som det ser ut orginal. Den vill knappt gå på tomgång nu missar ganska bra vid 5500rpm annars drar den fint. Med orginalchippet gick den grymt mycke finare men är inte säker på om den gick lika bra vid full gas eftersom jag hade isdäcken på då. Nått är galet iaf:( |
|
Chippet satt monterat i en typ sockel,se bilden hmmm..använder du kattar/syresensorer(lambda) på bilen?? |
|
|
Chippet satt monterat i en typ sockel,se bilden hmmm..använder du kattar/syresensorer(lambda) på bilen?? |
|
m5race |
Mitt chip satt i en sockel som satt på ett litet kretskort med två motstånd under om jag inte minns fel. Orginal sockeln ska man väl inte plocka bort på kretskortet väl? För där tryckte jag i de nya chippet med de tillhörande kretskortet. Ska försöka fixa en bild. Jag kör med lambda men ej kattar, det kanske inte är anpassat för lamda.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.