|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om jag ska vara ärlig, med rätt chassie inställningar för de olika banorna, rätt däck å förare, så tror jag helt ärligt att denna håller samma kaliber som Loaded.. MVH -------------------------- Länk |
|
|
DennisH Tider är svårt att uppskatta, men jag kör min m3 med 570hk och öhlins runt gelleråsen på 1.13.8. Thed björk och rickard g kör den båda på 1.13.4, Att stefans bil kör snabbare råder inget tvivel om då den är potentare på alla punkter. Men jag skulle ändå tippa på att det rör sig om max en sekund snabbare, vilket på en bana som gelleråsen å andra sidan är sjukt mycket och framförallt när vi snackar dom tiderna. Men somsagt det är en ren gissning från mig och det skulle kunna skilja mer eller mindre. På den stora ringen har jag tyvärr aldrig kört så där kan jag inte säga mycket om. Dock skulle jag gissa att den skulle kunna gå som loaded eller snabbare. Tänker inte gå närmare på hur jag kört mot loaded på svenska banor då det kommer bli ramaskri av bortförklaringar, men med det i bakgrund så tror jag stefans bil skulle gå minst lika fort eller snabbare med likvärdig förare (och det är såklart a och o i alla tidsjämförelser) |
|
| IstvanC: Tänkte samma sak, men vågade inte skriva det:-) | |
|
1.13.8 är löjligt snabbt med en m3 Har kört Gelleråsen på 1.21.3 med en standard M3 med söndertrasade gatdäck. Höll jämnt tempo och tid med en moddad Corvette C5 med R-däck Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
På gotland ring var ju stefan nästan 1 sek långsammare än polarens förra csl med pss9or och andra belägg :) Så ja vet inte hur mkt värt simpson kittet var... |
|
|
Konstapeln, jag tror nog med ett sånt chassie som är 4vägs ställbart så får man nog ändra chassiet till varje bana för att det ska bli riktigt bra, sen tror jag en original CSL är 10000ggr mer lättkörd än detta monster. Sen var det ju inte samma förare som körde osv. Så sånna spekulationer är ju inte direkt väsentliga enligt mig. En rättvis jämnförelse hade ju varit om t.ex. Ekström kört båda bilarna. Tror nog han hade fått de prestera MKT bättre om chassiet var välinställt. MVH -------------------------- Länk |
|
| Självklart kan du ställa in hans till perfektion men då får du testa bilen under flera dagar för att få det just perfekt till den banan... Hade det varit ett racestall hade jag inte sagt något men nu pratar vi om en person som kör på hobby nivå så känns det lite väl overkill. | |
|
Med ett ställbart chassi kan man få till en bra grundsetup som funkar på de flesta banor. Sen för att knäcka ut de sista tiondelarna kanske man får fintuna till perfektion. Men ofta är det en kompromiss oavsett vad. Hade jag inte vart i färd med att köpa hus hade jag nog nypt den här, inget snack om att bilen är snabb.. Man ska inte glömma att csl'r är stört snabba original. Gaute tog väl ner sin CSL till låg 1.14 med r-däck på karlskoga? Samt en 13-tid med slitna slicks? |
|
|
oFFkeFF Precis csl är sjukt potent bil från grunden och gaute och jag kör väldigt jämna tider. Och då är hans orginal förutom camberplattor och stag samt självklart r-däck. |
|
| Ska kapa tiderna ner till er ;) Nu sitter de r-däck runt om ;) | |
| oFFkeFF: vill se bilder när fälgar sitter monterade :) | |
|
oFFkeFF Du kommer garanterat att göra det, dock kommer jag göra allt för att sänka mina tider och behålla försprånget ;-) Du har en bra bil och vana att köra bana även om jag förstått det mest på hoj innan. Men det kommer du ha nytta av och det syntes redan i sommras på din körning. |
|
|
Har inte Gaute 265:or fram också, dvs bakfälgar? Har för mig att det är därför han kör med över 3 graders camber:-) Fast kan ju ha missuppfattat.. mvh Dennis |
|
|
DennisH, det stämmer bra :) -------------------------- Länk |
|
|
Gaute åker både 8,5 och 9,5 på framaxel, han tar de som har mest mönster.. Gaute tycker knappt 3gr är en bra allround setup som funkar bra till hans hemmabana dvs Ringen Henrik |
|
| Konstapeln, de kommer bilder när man lyckats damma av och rulla ut bilen ur garageburen. | |
|
Läste ur en projekttråd på zatzy Länk att det varit lite strul med vx-låda och diff, på bilen i fråga. Men det kanske är fixat vid det här laget? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.