|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Satt och kollade efter banbilar på blocket då den här dök upp: Länk Ruggit snabb bil för bra pengar? Min profil på AutoLife: Länk | |
|
Ja absolut, om det är något sånt man är ute efter så är den verkligen värd sina pengar enligt mig! -------------------------- Sponsor: Länk |
|
| Säkert billigt i förhållande till vad den kostat att bygga. Men man skall inte glömma att det går att bygga en ganska kompetent M3 för en hel del mindre pengar än så... | |
|
Den var vit från början och ägdes av en kille som kallades Grubbe på AP. Den var kompressormatad redan då men gick väl inte riktigt som den skulle kunna gjort. Sen köptes den av en annan kille som hette Jonas som också finns på AP. Han lär ha fått bättre snurr i maskineriet. Sen undrar jag om inte Stefan som äger den ny trimmat den ytterliggare? Men framför allt verkar han ha kostat på chassi rejält. Finns projekttråd om bilen på rejsa. 399´tycker jag är billigt i sammanhanget om man söker en riktigt kompetent banbil. |
|
|
Enl. annonsen är den fortfarande vit, men "tejpad" svart. Verkar riktigt rolig. Leksak för vuxna barn :) |
|
|
De grejerna som är gjort med chassit går nog inte att göra så mycket billigare om man ska börja från scratch. Bara det kompressor/motor-kitet går ju på säkert en dryg hundring. |
|
| Han avslutar med prutat och klart och det kan man ju förstå när man går ner 100k :) | |
| 200k :) | |
| BjörnB: Den var faktiskt gul från början, Dakargelb II, sen lackades den Alpinvit, sen folierad mattsvart :) | |
|
Phoenix, ok. Och sen planerade tydligen nuvarande ägare på ny färg igen... men det kanske är lagt på is då den blev till salu? Läs mer på rejsa: Länk |
|
|
Det är inte mer än att man blir riktigt sugen Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
Den här bilen har ju dom sakerna som jag tyckte saknades på min Bättre chassie, bättre bromsar, mindre vikt, mer grädde på moset Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
Miraculix: Bara att slå till!!! Den tar nog det mesta på bana ska du se. Men sen när man ska sälja en sån bil så får man nog förbereda sig på att det kan vara aningen trögt. Bilen är säkert värd 599` men för att öht få köpare intresserade så har han gått ner 200`!!! Det är ju inte direkt den genomsnittliga M3 köparen som kollar på den bilen precis.. Men för 399` är den väldigt konkurenskraftig mot främst Porschar som brukar ligga på dryga 500` för en banbil med samma potential som denna M3:a...om inte mer.... Om du köper den har du ju något att ta med till Nurburgring i Maj, Polen och Gotland ring i Juli:-) |
|
pg_ice |
DennisH: tar det mesta på bana? man måste ju kunna hantera effekten också. tvivlar på att den där paddan till bil får ner all effekt måste vara jävligt hal i baken. |
|
Halkigheten styr man ju med pedalen ;) Miraculix, släpp bromsen så brinner original inte upp ;) |
|
|
Håller med pg_ice, tror den är rätt hal Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
Bromsar man rätt så räcker original ganska långt på en original M3e46 har jag förstått. Men med 700hk under huven kanske originalbromsarna inte riktigt räcker till? |
|
|
pg_ice: Han har varit i england och fått ett chassie instellerat för över 200`, tror inte det är något bondbygge direkt. Men det e klart att en bil med 600+ hk kan vara hal......om man vill:-) "Chassi: Speciabyggt chassi av Simpson Motorsport i England för ca 300 mil sedan till en kostnad av drygt 200', full racespecifikation. Allt är ombyggt, solida alubussningar med ledlager och uniballs istället för bussningar. Kraftigt förstärkt subframe bak. Fullt justerbart i alla leder. Justerbara krägningshämmare fram och bak. Intrax 4-vägs race coilovers." Men hitta en BIL som du tror är snabbare runt vilken bana du vill för billigare peng.....eller kanske lite till:-) Skulle vara roligt att hitta några varvtider på bilen för en jämförelse. |
|
| Att stefans bil inte skulle vara potent på alla områden råder inget tvivel om. Jag har iofs själv bara 570hk i min m3 men har inga problem att få ner kraften i backen. Visst kan det vara svårt att starta från 0km/h men kör man över 30km/h så har aldrig jag problem med fästet i alla fall. Många verkar tro att bara för man har över 400hk så spinner bilen hejdlöst på alla växlar. Så kan det säkert vara med dåligt chassi och dåliga däck | |
| Min första mening i förra inlägget verkar som jag refererar till min egen bil, så var det inte meningen. Men jag har kört på bana med stefan och hans pappa och dom båda och framförallt stefan kan köra bil fort och har tillika god erfarenhet av div inställningar. Så att stefan skulle chansat på chassi, motor mm låter inte för mig troligt. Dom saker som gjort på bilen motsvarar nog inte tillnärmelsevis vad bilen kostat, men å andra sidan räknar jag inte på långa vägar att få tillbaka något på det jag lagt på bilen heller. Jag är nästan sugen på att köpa denna bil ändå när priset är tilltalande för allt man får. | |
|
ryk 330xi: Håller med dig helt! Hade jag haft pengarna och var på jakt efter en banbil hade jag lätt köpt den bilen i stället för en 996 GT3 orginal med 6-7000 mil för 150`-200` mer.... Men vad skulle du uppskatta att bilen vi diskuterar gör för tider på ex: Gelleråsen, Gotland Ring eller nurburgring? Skulle vara kul med en liten uppskattning.. mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.