|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Om man ska byta gummibussningar / upphängningen på krängningshammaren fram, är det bara att lossa och sätta dit nya eller sitter dom påträdda så man måste lossa krängninshammaren ur sitt fäste ? | |
| Vissa har tagit bort bromsskölden och haft bra resultat. Kanske något att prova. | |
|
kalle1980: Jag hade definitivt bytt kompletta armar inkl. leder. Kuggstången är mycket robust på BMW och brukar hålla bilens livslängd, lite spel ska det finnas i den. Inget som brukar höras med motorn igång och servoflöde.. captainoats: Har faktiskt aldrig bytt dessa bussningar, men jag har lossat hela hämmaren på E34 nån gång. Om jag minns rätt, ska gummit träs på. Men osäker, den kan vara delad. |
|
|
koola: vet du vad den delen heter på svenska, hos bmw? Har ett klapprande ljud som framkommer i låga hastigheter, märks tydligast över kullerstenar. Tycker mej även känna små små ryck i ratten vid vägbulor etc (små som sagt, kanske till och med inbillning) samt vibrationer i ratten mellan 95-110 km/h Var tvärsäker på krängningshämmarstagen, så bytte dessa utan förbättring... (var lika bra då damasken var trasig på den ena sidan) Kände även lite på andra stag och doningar, men märkte inget glapp, dock gick det vrida lite i detta stag du nämner, och värre på förarsidan än passagerar. byter man detta själv som amatör? ska man ta bägge sidor? mvh Patrik |
|
|
Har hört ett skrammel både på min och min fars E39 touring -97/98. Det skramlar typ 5-8 ggr i snabb frekvens på båda sidor fram då man kör i typ ett potthål i 30-50 km/h. Det hörs mycket tydligt då rutorna är nere men man tänker inte på det med rutorna uppe. Är det stagen ovan som är kassa? Har själv trott att det är klossarna eller bromssköldarna som skramlar? Iomed att jag inte hört det med rutorna uppe har jag inte brytt mig, men om det är dåliga stag känns det inte bra... |
|
| Bromssköldarna i fram är uppbygda i två delar, min vänsterfram var trasig och låg och skramlade runt navet. Kunde vara ett jäkla liv speciellt på vintern. | |
|
Hade ett liknande prob på min ljust skrammel högerfram kom när man körde över gupp och vid kraftig höger sväng. I mitt fall var det en skyddsplåt inannför bromskivan som hade lossnat och skramla |
|
| Jag har haft skrammel från höger framvagn i några veckor. Misstänkte åter igen att det var dålig dämpare, men efter att ha bytt länkarm högre undre var skramlet borta. Skönt! Märkte dock att krängningshämmaren gick att flytta i sidled utan större problem någon cm åt båda hållen. Betyder det att bussningarna i båda ändar är helt slut? Tänkte bifoga en bild men hittar inte nån sån funktion... | |
| Kika även för säkerthets på skyddsplåten för värme och bromsdamm just innanför bromsskivan. | |
|
Jag har ett klapprande ljud , när jag kör över brunnslock, det är typ 5 st snabba skallringar. Har butt pendelstag, så är säkert något annat, bmw hittade inget förut när jag påpekade det. Kan det vara kräningshammarens fästen ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.