AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.689

Urladdad nyckel!

Sida 2 av 2
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag brukar byta nycklar när jag byter däck. Har aldrig haft problem med någon.
Jag har kört 44 mil idag (långa avstånd här uppe) Nyckeln funkar inte efter dom milen heller/Magnus
Vilken bilmodell/nyckeltyp rör det sig om?

FP
Jag har en e39 -01, uppladdningsbar nyckel. Menar bara att det verkar ta tid att ladda upp den. Såg nån tid med 30 min uppladdning skulle räcka till 15 upplåsningar. Den börjar nog fungera så småningom :) /Magnus

BU
23
BUNG
Bmw 323ci -00
Hade samma problem med min E46 coupe -00 att nyckeln var urladdad, jag aktiverade den eller vad man nu ska kalla det så funkade den direkt. Ska finnas en guide här på autopower hur man gör.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
när laddas nyckeln?
räcker det att sätta i den? radioläge? tändning?
om det räcker med radioläge kan man ju lämna den på laddning över natten (med en ctek)
Bra fråga, har för mig att radioläge räcker för att laddningen skall vara aktiverad.
Om det är aktivering (initiering mot bilens system) som BUNG skriver så är det ett helt annat problem. Det beror inte på att nyckelns batteri är urladdat, men isf funkar den väl inte att starta med osv.

FP
BU
23
BUNG
Bmw 323ci -00
men om nyckeln blivit urladdat så sa han på Bmw att man behöver initiera nyckeln mot bilen.
OK, det kan stämma, men det är mycket sällsynt att litiumcellen blir helt urladdad, däremot kan synkroniseringen någon gång släppa och kräva just en ny initiering.
Jag har haft mina två nycklar sedan 2001, och endast brukat den ena, medan den andra bara används helt kortvarigt vid tvätt osv utanför garaget, men ännu efter snart 10 år så har den inte blivit urladdad.
Om det vore en strömlös nyckel just i ditt fall så borde inte en initiering funkat innan den blivit uppladdad först.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.