|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej Kommer ej in i bilen med den ena nyckeln.Är tydligen urladdad! Enl.Bmw går det att starta bilen med denna nyckel.Om man sen kör bilen med denna nyckel skall den laddas upp.Stämmer detta och hur lång tid tar det att ladda den? Kan det vara nåt annat "tjall"? Tacksam för kommentarer från er som vet. Håkan | |
|
Tjenare, Det stämmer som de säger att nyckeln laddas upp om du kör och nyckeln sitter i tändningslåset. Hur lång tid det tar att ladda vet jag dock inte. Men om du har en nyckel som är slut så använd den ett tag istället för den andra så borde den vara tillräckligt uppladdad efter några dagar. Mvh Wiberg |
|
|
Tack för det "broder" Då fick jag det bekräftat. Mvh Håkan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det tar ca 30 timmar att ladda en nyckel full efter 30 minuters laddning ska den klara ca 15 låsningar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Om du inte har comfort access vill säga för då har du ett batteri i nyckeln. /Fredrik |
|
|
Jepp, batteri är det i alla nycklarna... På senare modeller (efter -99 c:a) är det laddbart, och på tidigare nycklar fick man byta när det var slut. FP |
|
| Laddade min ena nyckel i ca 20mil... Fungerade perfekt efter det! Den var helt tom. | |
|
ok Skall köra 12 mil i morrn och har kört ca. 8 under veckan. Skall bli intressant och se om nyckeln fungerar då. Detta är ju lite "lömskt" då det betyder att man hela tiden borde växla nycklar. Det skall ju enl. uppgift ta 30 timmar att ladda denna typ av nycklar. Är ju en avsevärd sträcka körande. Mvh Håkan |
|
|
tack för tipset jag har bara 1 av 3 nycklar som fungerar ju :P ska jag fan testa ladda dom så går dom nog igen :P |
|
|
"Om du inte har comfort access vill säga för då har du ett batteri i nyckeln. /Fredrik" Som man måste byta tänkte jag..går inte att ladda. |
|
|
Hur menar du? Har man gått tillbaka till engångsbatterier i nyare modeller? FP |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En fulladdat nyckel ska hålla laddningen i ca 1,5 år om den inte används. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hej Efter dagens 12-milakörning fungerar nyckeln. Jag kör nog ett tag till med denna nyckel innan jag byter. Det gäller att "ligga i " med grejorna. Mvh Håkan |
|
|
Hmmm... Jag hade också missat det när jag åkte Z4. Ena nyckeln funkade inte så jag åkte direkt till BMW och ville ha ny på garantin. -Hörru grabben, har du använt nyckeln? -Tror du jag hade varit här då, svarade jag. -Du vet att de är laddbara va, sätt i nyckeln i låset och starta bilen, kör en sväng så bör problemet vara löst, sa BMW. Och det funkade klockrent. Ack va skamsen man var när man gick därifrån... Borde ha lärt mig det där med RTFM. (Read The Fucking Manual) Es geht los... |
|
|
jodå I bland är man ju ganska dum.Man kanske borde läsa instruktionsboken ibland.Den ligger ju dock i handsfacket och dit vill man ju inte gå i den Norrländska kylan. Varmarare att fråga på forumet? Eller? Slutsatsen är ju att skifta nycklarna emmelanåt. Eller hur? HN |
|
|
Helt riktigt. Självurladdningen på en nyckel som ligger är dock väldigt låg, det sitter en speciell Litiumcell i den. Sen 2001 har jag använt ena nyckeln dagligen, medan den andra bara används för att ta bilen in/ur garaget sporadiskt vid tvätt osv. Kanske några minuter per månad max, den har alltid funkat...) FP |
|
|
"Hur menar du? Har man gått tillbaka till engångsbatterier i nyare modeller? FP " Vet inte men jag hade iaf ett "vanligt" batteri i min nyckel som jag bytte och då funkade det perfekt igen. Ska tydligen vara så på bilar med comfort access sägs det.. |
|
Le Boeuf: Är det din -07 du bytt batteri i. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Det bör vara svårt att få laddningen att fungera med comfort access. | |
|
OK, jag borde studerat utrustningen bättre...) Jag tänkte på tidigare varianter av bl.a E39 med "komfortfunktioner" i samband med fjärrnycklarna, öppning/stängning av rutor och luckor osv. System där nyckeln ligger kvar t.ex i fickan blir helt klart knepiga att ladda upp...) FP |
|
| hasso: japp det är det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.