AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.586

säkring går jämt, dragit om kablar, kanske inte så bra?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag står inne. 22 grader varmt. annars skulle jag frysa sönder om händerna ju. :/
nu har jag sett till att byta ut minst 2dm kabel. de nya kablarna är grövre och mycket flexibla.

har också vare på kontakter och grejer som har med elen att göra på luckan.

fungerar detta inte kör jag den till skogen och sätter i en 50öring i säkringsdosan och ser vart det ryker.....

BMW ownz
DMZ
Har Du satt i 50 öringen ännu;-))
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har inte vare kallare än 9- nu. så det håller. ska tydligen vara milt nu ett tag.. men skriver här om det inte fungerar, innan jag drar till skogen ;)
skriver också om det skulle fungera bra.

kan jag sabba huvuddatorn eller något annat viktigt, om jag skulle göra så? vet att mekaniker gör så än idag på äldre lastbilar när de felsöker.

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
nu är det -13 grader. då gick säkringen igen.... åker till skogen imorgon, tömmer en 20l dunk över skiten och tuttar på! NÄÄÄÄ

men jag ska sätta en krona eller sträng i säkringsdosan och se vart det ryker/luktar illa/börjar brinna/fräsa/explodera eller sprängas..

någon verkstad lär knappast hitta felet ändå.

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tänkte bara tillägga att idag när jag skruvade och kikade lite under instrumenten hittade jag en jord som vibrerat löst. en skruv. och den var tillräckligt lös så den glappade och for på jängorna.

jag är sannerligen inte först av alla ägare att öppna kåpan på denna bil. för det fans tjuvar kopplade till flera av kabelhärvorna där :/

tog bort tjuvarna och tejpade kablarna. de var lite skadade, men det ska väll inte ha med saken att göra? :/

BMW ownz
DMZ
Oftast så är resultatet förödande efter användandet av s.k strömtjuvar. Man ser allt för ofta hur strömtjuven formligen skurit sönder kabels kardeler. Du får nog reparera kablaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.